Gå til innhold

Hvordan "kurere" tørr hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare i ansiktet, men på hender, armer og ben! Jeg har fått skikkelig tørr, kløete hud etter fødselen, og jeg føler jeg smører og smører til ingen nytte.

Noen som har noen supertriks å dele med meg?

Jeg har ganske sensitiv hud også, så parfymefri produkter er å foretrekke :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremer uten vann/aqua på innholdslisten!

De er tykke, klissete og tørker sakte; men det eneste som funker i lengden.

Kremer med vann i, gjør at huden blir supermyk med en gang, så blir den enda værre etterpå.

Exomega er bla et godt tips. Den er mektig god og anbefalt til bla de med atopisk eksem. Anbefales varmt!! Den er laget på havre og lukter litt rart/uvant. Ikke parfymert.

Har du lest inne på apotek1 sine sider?

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar

Anbefaler linkene til psoriasis, tør hud og atopisk eksem.

naaf.no har også gode artikler. Men der er det lenge siden jeg har vært selv.

Ellers så bør du være forsiktig med vaskemiddel, men siden du har barn er du sikkert det fra før av.

At det er vinter ute, med store temp.forskjeller og kunstig oppvarming innendørs gjør at det som regel tar lengre tid å bli frisk igjen enn hva det gjør om sommeren. Sol og varme vil hjelpe godt på selv bare på tørr hud.

Skrevet

Smør deg inn med babyolje i dusjen og skyll deg raskt etterpå, og klapp deg deretter tørr, det gjør huden mykere og mindre tørr.

Jeg gjør det ofte når jeg har litt dårlig tid og ikke har tid til å smøre med med fuktighetskrem etter dusjen. Supert triks!

Skrevet

Jeg smører babyolje på huden rett etter dusj, alså ingen tørking, ingen skylling. Så lar jeg det tørke det tar ca 5 min. Da pusser jeg tenner og håret og kler på meg.

Skrevet

Drikk vann - mye vann! Og ikke ha et altfor fettfritt kosthold. Og babyolje etter dusj / bad er supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...