Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Ser dere på det som et 'koseyrke'? Der man kjæler med valpene på klinikken og vips, med en sprøyte, så er de helt friske igjen? Ser dere på det som et seriøst yrke?
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Det er selvsagt et seriøst yrke. Ingen tror vel at man kan kose eller trylle dyrene bra igjen....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Hæ?? Er du sprø eller? Tror ingen tror dette om en vetrinær.. Muligens da en dyrepleier på klinikken, men.. Vetrinærer har jo like lang utdannelse som leger, mener jeg, og må sette seg inn i anatomi og fysikk til et utall av dyr, leger har jo "bare" menneskekroppen å lære seg ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 De er da like mye medisin utdannet som leger og tannleger, som spesialiserer seg i dyrehelse. Så klart er det er seriøst! Det er da en grunn til at det er blitt statusyrke også!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Ja det er seriøst men Trude Mostue er liksom ikke den beste frontpersonen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Hun strøk vel ett par ganger på eksamen også så hun er nok ikke den beste veterinæren heller
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Ser ikke på dette som et koseyrke nei. Selvfølgelig så får de inn mange koselige oppdrag som neglklipp og vaksiner, men de får mange vanskelige oppgaver også!! En gang i tiden hadde jeg lyst til å utdanne meg til dette. Men det var før jeg begynte å tenke på hva dette yrket egentlig innebar. De får inn hardt skadde eller syke dyr. De må fortelle fortvilte eiere at det dessverre ikke er håp for deres elskede dyr. De må også avlive dyr, enten pga at det er en medisinsk årsak, eller at egoistiske eiere ikke lenger vil ha dem. All respekt til dem som jobber som veterinærer. Vi som elsker dyrene våre er helt avhengig av dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå