Gå til innhold

Stimulering av brystvortene for modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå spør jeg kanske kjempedumt men...

Leser jo at det skal hjelpe med stimulering av brystvortene for å effektivisere modningen/starte fødselen.

Jeg kan klemme ut melk om jeg bare stimulerer bittelitt. Og da har jeg ikke turt mer! Vil jo ikke at melka skal komme enda!?

Hadde så mye melk og spreng sist, enda jeg bare pumpa i starten og bare var i uke 32 da hun kom. Da også kom det litt melk ut. Enda det da bare var enda tidligere.

Så har liksom ikke turt å fikle for mye med det der nå.. for jeg er så redd for at melka skal begynne å komme før barnet er født, og nesten få melkespreng før fødsel. Synes jeg har hørt om det før at det er dumt å stimulere for mye pga det..?

Går det an knote det til på den måten egentlig?

Noe man bør passe på i den forbindelse, eller er det bare å gni i vei? Hihi :-) Vil jo gjerne ha i gang den fødselen etterhvert nå og.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gnidd igang 2 fødsler. Var over termin og hadde kraftige kynnere/maserier så babyen var nok vveldig klar.. Hvis du gnir frem og tilbake med to fingre til du får en ri også merker du jo om de kommer regelmessig eller om du må fortsette. Lykke til!

Skrevet

Funker dette helt seriøst? får det fødselen igang?

Er i uke 37+5 i dag, og er veldig lei av å gå sånn..

Vil så gjerne møte veslegutten snart :)

Skrevet

Tror nok ikke det funker med mindre man er fødeklar... Dessuten er det best at babyen ligger til den selv er klar. Men skjønner deg veeeldig godt! Er 38+6 i dag og veeeldig lei selv!

Skrevet

Hei

Mener å huske at det står noe om bryststimulering i boken til Gro Nylander "På vei". Husker ikke alle detaljene men forsto det slik at det skulle gjøres på fødeavdeling under observasjon første gang og så kunne en fortsette selv hjemme etterpå hvis alt så bra ut, men mulig jeg husker feil.

Uansett, lykke til med fødsel når den kommer i gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...