woops Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Hei og godt nyttår til alle sammen!! Jeg har termin 20.januar. Venter jente,og er 1.gangs gravid:) Veeeldig spent!! Mi jente er veldi rolig i magen. Hun har vært det hele svangerskapet og har bare myke bevegelser i magen.Minner meg litt om en slange som snor seg der inne...kan se magen bule ut og bevege seg..hehe..litt freaky!! Jeg klarer ikke se for meg hvordan hun ligger der inni!! At det virkelig er en "ferdig" baby der inni!! Surrealistisk!! Men er det flere av dere som bare har slike myke bevegelser? Hun har nesten aldri sparket. Har hørt om at mange har vondt i ribbeina etc men sånnt har jeg aldri opplevd. Hun sparker kanskje heeeelt mykt på høyre side av magen eneste, men det kan like gjerne være en albue..? JM lurer på om det kan være seteleie så skal til ultralyd for å få bekreftet/avkreftet dette på tirsdag:)) Hååper hun ligger med hode ned!! xxx fingre for det! Har kjent de siste dagene en liiiten kul helt nede av magen(nesten nede ved blæra ca) og en mye større kul i mellomgulvet. Kan det være at hun har snudd seg og at det er rumpa/hofta hennes jeg kjenner i mellomgulvet?? Hvordan kjennes deres mager ut når dere kjenner med hendene på magen?? Har dere også sånn "kul" i mellomgulvet? Takk for svar:)))
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Mini her var en rolig baby i magen. Sparket svært sjelden. Hadde kun sånne glidende bevegelser som du beskriver. Og han er fortsatt en rolig baby på utsiden av magen Jeg merket mest bevegelser på venstre siden av magen og oppe i magen. På den måten visste jeg at han lå med hodet ned
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Gutten min er også veldig rolig, han ligger med hode ned..Han kan jo fortsatt snu seg for jeg er jo 30+2.. Kjenner rompa hans tydelig på høyre side og beina glir han langs venstre siden innimellom, hender det er noen småspark men det er lite.. utrolig rart:) Men veldig kos
♥Madame_Mim♥ Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Jenta mi har også begynt å bli roligere i magen. Er for det meste bare glidende bevegelser som jeg også kan se utenpå magen. Jeg kjenner sparkene/bevegelsene på venstre side ganske høyt oppe på magen, det vil si over navlen. Kjenner også noe pressing på høyre side oppunder ribbeina, men jeg lurer på om dette kan være rompa hennes? Håper dette betyr at hun ligger pent med hodet ned. Er nemmelig livredd for setefødsel! Er i uke 31+7 i dag :-)
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Det er nok rompa hennes.. Jeg kjenner samme pressingen fra gutten min og fikk se på ul at det var rompa hans, trodde det først var hodet jeg også så ble litt redd, hehe^^ Men det er fortsatt plass til å snu seg på men håper han holder seg med hodet ned fram til fødsel nå Du er akkurat 32 uker i dag du da:) Hvordan synes du tiden går? Jeg synes tiden går fortere nå enn i 1 og 2.trimester hvertfall, hehe^^
♥Madame_Mim♥ Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Hmm skrev feil, er 31+6, 32 fullgåtte i morgen :-) Jeg synes tiden går mye fortere i denne trimesteret enn i de to første. 1 tri synes jeg gikk såå sakte fordi jeg var overnervøs for at noe skulle gå galt etter såpass lang prøveperiode for å bli gravid (7mnd). 2 tri følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt, var egentlig skikkelig kjedelig :-P Storkoser meg i dette trimesteret her. Kjenner bevegelser mange ganger om dagen og føler liksom jeg har kontakt med den vesle jenta. En annen ting som hjalp veldig var at nedtellingsdagene ble tosifret, så liksom ikke noe ende på det hele når nedtellingen var på over 200 dager :-) Hvordan har svangerskapet vært for deg da?
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Jeg synes også 1.trimester gikk utrolig tregt, gikk nesten konstant å bekymret seg for at det skulle skje noe, har en SA og MA bak meg så kunne nesten ikke tro at det skulle gå bra denne gangen heller men det har det gjort hittil så bare håper det går bra denne gangen I 2.trimesteret begynte jeg å kjenne mer liv og det var jo moro men som du sier var det faktisk litt kjedelig:-P Det er noe helt annet nå med masse liv hver dag og hikking. Det er så rart å tenke på at en så liten skapning ligger der å hikker, hihi^^ Skal bli så godt å holde han i armene når han kommer Kjenner jeg får oftere kynnere, har du også det? Mine kan faktisk være litt vonde også, som mensmurring.. Er det vanlig tror du?
♥Madame_Mim♥ Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har faktisk ikke hatt en eneste kynner enda jeg som jeg har kjent, så jeg har faktisk begynt å lure på om det er normalt... hihi, alt man skal bekymre seg over! Jeg tror det er normalt med kynnere som er litt vonde, men ikke dersom de begynner å komme regelmessig eller øke i styrke, da må du vel kontakte føden tror jeg. Jeg er førstegangs, så har ingen egne erfaringer, hører bare på de kloke damene her inne som har født før :-)
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Ok:) Disse kommer jo ikke regelmessig så er kanskje ikke så farlig da men det er sant som du sier, man tenker på nesten alt :-P Tar det opp med jordmor på neste kontroll jeg:) Er godt å få nevnt det uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå