mirremamma Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Har ei lita ei på snart tre uker, amingen kom flott i gang. Men nå merker jeg at hun er mere utilfreds på kveldene og jeg kjenner jeg har mindre melk da. Er d da dumt av meg å prøve å gi henne ei flaske før hun skal legge seg? ammer jo resten av døgnet.. hmmm vanskelig...jeg mister vel ikke melken da? håper på svar..
baby82 Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg tror jeg hadde prøvd å ammet henne litt oftere på kvelden en liten periode for å se om det økte din melkeprofuksjon..hvis ikke er det ingenting i veien med flaske, da er du kanskje litt friere etterhvert oxo med at andre kan gi henne siste måltid før sengetid.. Husk å følg DIN magefølelse uansett råd du måtte få, det er du som vet BEST!! Lykke til:)
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Det er helt normalt og det som skjer er at barnet får i seg mer fet melk slik at hun blir mettere og sover bedre om natten. Ved hyppig amming vil du også øke produksjonen så jeg hadde droppet flasken hvis du har tålmodighet til å amme mye om kvelden. Hvis det derimot går ut over din psykiske helse hadde jeg uten tvil gitt flaske slik at du får ro i sjelen. Det skal tross alt være kos også.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Vil si meg enig meg baby 82. Prøv å amme litt oftere på kveldene. Førstemann hos oss hadde "rotetid" sen på kvelden. Var mye urolig og ville ha pupp hele tiden. Det behøver ikke være pga sult den lille er urolig. Ville først prøvd å amme oftere for å øke produksjonen (om det ikke er nok melk på kvelden), deretter ville jeg nok ha forsøkt flaske. Men husk da å amme først og så flaske etterpå. På denne måten unngår du å redusereproduksjonen. Husk prinsippet om tilbud og etterspørsel, ammer du mindre produserer du mindre, ammer du mer, produserer du mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå