Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Har nettopp byttet til dette setet til tassen siden han har vokst ut av det første setet. Et kjempeflott sete og tassen sitter jo veldig bra i det, men er slett ikke imponert over låsen på selene. Er det virkelig nødvendig å lage den låsen så bred??????? Mini må jo sitte og skreve skikkelig når han sitter og kantene på låsen er jo skikkelig harde mot innsiden av lårene. Er det noe jeg har gjort galt der eller er det bare slik?? Og hvorfor lager de virkelig slike låser??? Er jo slett ikke praktisk i det hele tatt med en slik bred lås mellom beina. Må da vel være mulig å lage et barnesete med en "normal" lås på vel???
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 1. januar 2010 Ingen med besafe her??
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Låsen blir jo ikke sittende MELLOM bena... ikke på lille her ihvertfall. Og det er (på vårt sete ihvertfall) en tøybit som skal være mellom låsen og barnet =) Vi har bare vært fornøyd med v¨rt sete og har brukt det til begge ungene vå¨re.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 den breie delen på låsen blir heller ikke sittende mellom bena til vesla.. og som hun over skriver det er også ett slikt tøystykke på vårt sete. vi er kjempe fornøyd med vårt
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2010 Det er jo et sånt tøystykke her også... Men hvor blir låsen da om den ikke blir mellom beina? Under? Over?? Den delen som låsen er festet i, er det mulig å forlenge den på samme måte som selene da? For så lenge vi har innlegget i setet (han er jo bare 6 mnd gammel) så blir låsen mellom beina hans. Får jo ikke låsen høyere opp mot magen (om dere skjønner hva jeg mener)
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 det er sånn her hos meg også. Han må skreve for at jeg skal kunne lukke den igjen. Dessuten er den så bred at det er vanskelig å lukke den. Har vært mere praktisk om den har vært en smule høyere opp mot magen
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Apropo det innlegget...... Er det bare det under rumpa som skal fjernes etter en tid? Det bak hodet skal vel være der bestandig? Fant ikke noe ut om det i bruksanvisningen.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2010 Myrtel og lille misteltein... godt å se at det ikke er bare jeg som har det problemet da. Hadde jo vært mye mer praktisk om den satt høyere opp mot magen ja. Men det blir vel sikkert bedre når man får fjernet det innlegget under rumpa
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Er barnet stort nok til å bruke sete da egentlig? Vi startet da vår var baby vokste helt ut av babysete. Har aldri vært plaget med låsen.
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 min er 1 år så det vil jeg da tro:-)) Er det noen innstillinger på den tingen mellom beina da?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. januar 2010 Han er 6 mnd og veier nok litt over 10 kg nå og rundt 73-74 cm. Måtte bare bytte, for selene på akta gracoen var rett og slett altfor trange nå som han har litt tjukkere klær på. De selene har lenge vært veldig trange slik at skuldrene blir presset ned og med vinterklær på ble det bare helt umulig.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Har du strammet selen skikkelig? Vanlig feil at mange ikke strammer selene skikkelig, de skal være STRAMME, du skal akkurat klare å få håndflaten i mellom barnet og selen. Hvis han er ett år kan du jo ta bort det under rumpa. Det til hodet kan du bare ta av, du som lurte på det. Den er der for komfortens skyld :0)
Puncky med nr tre i magen Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Jeg tenkte på selene på Izi Combisetet. Siden skritfestet er så langt nede så lurer jeg på om dere kanskje ikke strammer selen godt nok?
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #15 Skrevet 2. januar 2010 jeg strammer saa jeg faar bare 2 fingre inn ved brystbeinet. Han har ogsaa bare genser under, jeg synes det bli klumpete med boblejakke, da faar man ikke selene tett nok inntil kroppen. Han er liten ettaaring, bare 9 kg, saa det blir ikke bra aa ta bort den puten ennaa. Men den puten ved hodet, tar jeg bort den, saa blir det jo bare nakene isoporen under. Vet ikke helt om det er meningen at jeg skal ta den bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå