Gå til innhold

spm ang svangerskapssukkersyke og blodsukker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har no 3 uker igjen til termin og jeg har hatt sukkersyke i de to svangerskapene før..

No de siste dagene har blodsukkeret mitt tatt litt sine egne veier..

for 2 dager siden var det 7,8 og igår 8.0 og idag 10,2.(alle disse fastende) spiste frokost og etter 2 timer idag var det gått ned til 9,4..

har ikke noe insulin,jeg skal visst bare regulere det med kosten,men er ikke så lett i disse juletider selv om jeg føler selv jeg har vært ganske flink!!

Det jeg lurer på er om jeg skal kontakte noe legevakt eller om jeg bare skal prøve å holde meg borte fra sukker..

Rart hvor fort vi glemmer hva vi skal gjøre i de forskjellige situasjonene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar at rådene du vil få er å holde deg unna sukker? Alt som inneholder raske karbohydrater, som hvitt brød, pasta, etc? Hva har de rådet det til tidligere da? Har du målt bs selv, eller hos legen? Om det er du selv som har gjort det, kan det kanskje være lurt med en kontroll hos legen med påfølgende rådgivning!

Skrevet

måler selv,og har egentlig vært gaske flink med sukker..selfølgelig litt glipper no i julen..

Ringte sykehuset isted og fikk litt svar...

men tusen takk for at du svarte meg;)

Skrevet

Dette er alt for høyt fastende, det er helt sikkert.

Om du ikke klarer å begrense inntaket ditt burde du kanskje ta kontakt med diapol på sykehuset, slik at de får satt deg på insulin...

Etter hva jeg forstår vil de at jeg klarer å holde meg under 6 fastende, og aldri over 8 to timer etter måltid.

Skrevet

Ser jeg klarte å svare i mellomtiden.. Lykke til iallefall :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...