3guttsmamma;) Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 har no 3 uker igjen til termin og jeg har hatt sukkersyke i de to svangerskapene før.. No de siste dagene har blodsukkeret mitt tatt litt sine egne veier.. for 2 dager siden var det 7,8 og igår 8.0 og idag 10,2.(alle disse fastende) spiste frokost og etter 2 timer idag var det gått ned til 9,4.. har ikke noe insulin,jeg skal visst bare regulere det med kosten,men er ikke så lett i disse juletider selv om jeg føler selv jeg har vært ganske flink!! Det jeg lurer på er om jeg skal kontakte noe legevakt eller om jeg bare skal prøve å holde meg borte fra sukker.. Rart hvor fort vi glemmer hva vi skal gjøre i de forskjellige situasjonene!
Frøken B ღღ Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Det er jo litt høye blodsukkermålinger det du har, men ikke noe "farlig". Og når det er så kort tid igjen så er det ikke veldig farlig for ungen heller. Men, jeg ville nok kontakta legevakta og forhørt meg hva de mener. Jeg er ikke så inne på svangerskapsdiabetes, men har vanlig type1 selv. Uansett er det nok lurt å tenke på hva du putter i munnen fram til du evt. får insulin/tabletter eller andre råd fra legen.
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har sv.skapsdiabetes, og lurer også litt på det samme. Har ikke fått insulin, men fikk beskjed om at jeg lå på grensa. Er det direkte farlig å ha litt høye målinger enkelte dager, og hva skjer i så fall? Tror du kan kontakte legevakten, bare for å være sikker... skal selv inn til ny kontroll på tirsdag, så da får jeg vel høre hva legen sier ( han virket litt streng forrige gang)
3guttsmamma;) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 målte meg no isted og da var den 11,8:( ringte legevakten no nettopp og de sa det ikke var høyt.. jeg sa til henne at legen min virkelig hadde sagt at slike målinger var høye og da innrømte hun at hun ikke kunne så mye om dette og ba meg ringe vakthavende jordmor. Hun syns det var veldig høyt og ba meg ringe KK.. De sa det var høyt men at jeg skulle se det an utover helgen..gikk de ned var det kjempe bra,men hvis de fortsatt var høye måtte jeg bare ringe igjen. Det var ikke farlig i seg selv for fosteret at vi har høye verdier men fosteret vokser visst så mye fortere.. Og de må passe spesielt godt på når babyen kommer ut for blodsukkeret kan synke mye og for fort visstnok!!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Har det selv, og måler blodsukker 5 ganger om dagen ca 3 ganger i uken.. Min ligger som regel på mellom 6-8, hender av og til at jeg fyker opp til over 10, og noen ganger så ligger jeg på 4-5...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå