Lavendel*06*10* Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Onsdag 6 januar skal lillebror ut av magen , og i den sammenheng skal ho mor altså prøve seg på et klyster kvelden før. Jeg har aldri prøvd dette før å gruer meg skikkelig.. Jeg hater luftsmerter og å flying på dass, og tenker også på den store magen som egentlig er i veien.. hehe.. Dere som har prøvd dette.. Noen trøstende ord? Eller.. Hehe
har jente og gutt og ny spire Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Hei hei...lykke til med ks på onsdag. Har du fått beskjed om at du trenger ta klyster? Eg har tatt planlagt ks og fikk beskjed om at eg ikkje trengte å ta det..men hvist du må så går det nok sikkert fint.lykke til med alt. Du har ein fantastisk opplevelse som venter deg...
strand Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Hei:) Eh, eg trodde klystèr skulle tas når en skal føde vaginalt? Har hørt at det kan sette igang fødselen med et smell og at det hele kan gå veldig fort. Eg ville tatt kontakt med føden og hørt hadde eg vært deg:) Skal selv ta KS på tirsdag 5. januar- spent! Lykke til!!
Lavendel*06*10* Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 Takker for svar. Ja jeg har fått beskjed av både jordmor og sykehuset at jeg skal ta det kvelden før.. :/
Lillevenn33 Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Ja da, man skal ta klyster kvelden før et planlagt KS for å redusere luftsmerter etterpå. Du må forresten ikke ta microlax men et sånt større klyster (i tilfelle du ikke visste det). Du må bare sette den på do, holde igjen mest mulig og slippe alt ut. Blir nok ikke "lekkert", men men...
nr.3 :) Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Hei. Jeg hadde planlagt ks 17.des og tok ikke klyster, heller ingen som sa noe. Men jeg måtte møte fastende x antall timer før inngrepet og så satte de inn kateter. Hadde endel luft i magen dagen etter operasjonen og det var ubehagelig så hvis det hjelper så burde du gjøre det. lykke til med operasjonen, snart har du babyen din
Lavendel*06*10* Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2010 Jeg skal også faste fra kvelden før. Men når skal jeg ta det da? På ettermiddagen / kvelden? Vil ikke sitte oppe hele natten heller.. :/
Lillevenn33 Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Jeg tok klyster ved forrige fødsel (mens jeg lå i fødsel). Det kom bare ut alt sammen på en gang og jeg gikk ikke på do 3 dager etter fødselen, veldig greit. Jeg var jo i fødsel, og kanskje ikke helt tilstede, men husker ikke at det kom ut noe mer bæsj etter at klysteren ble satt. Det er ikke slik at man får diaré resten av kvelden. Men, kanskje du evt. må på do en gang til etter at du setter den, det vet jeg ikke. Kanskje greit å ta den i 19 eller 20-tiden engang?
You can call me Dårris Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har også fått beskjed om at jeg skal ta klyster dagen før KS, samt en sprøyte med blodfortynnende og et tablett mot syre. Trenger ikke å kjøpe selv så vidt jeg har skjønt, men får det på sykehuset. Skal du inn dagen før? Tror ikke du trenger å bekymre deg for vondt i magen, det går fort over, det gjorde det iallefall med meg sist:) Jeg kommer nok til å ta det litt før leggetid.
Tyttebærsyltetøy Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 dette med kyster før operasjonen er forskjellig fra sykehus til sykehus. Er i veldig utvikling. Ikke lenge siden man måtte ha klyster før nesten alle operasjoner, men nå er det mindre og mindre vanlig. Som regel kun de største operasjonene man trenger det. KS er en forholdsvis stor opr, men er litt i grenseland. Ta klyxet i 19-20 tiden du.
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Den eneste grunnen til at du kan ta et klyster før KS er jo at du da er bra tømt slik at du ikke trenger sette deg ned og trykke på do like etter at du er blitt sydd i magen. Det kan være ganske vondt.....
tesseliten Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Hei Jeg skal ha planlagt Ks 7 Januar, og skal inn dagen før for samtale og få klyster, som jeg har skjønt så får vi det på sykehuset dagen før, også må vi faste:) Fødte normalt sist og kunne velge om jeg ville ha det og takket da nei men jeg valgte og ta det etter fødsel da, det var ikke så ille, satte den selv, og lå da på en seng og kneip igjen så godt jeg kunne, det var som å måtte skikkelig skikkelig på do med dårlig mage. Hvor skal du foresten ha Ks hen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå