Gå til innhold

INGEN MER SMOKK

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har lenge snakket om at vi skal slutte med smokken. han har lenge bare hatt smokk når han skal sove og har snakket om at kaptein sabeltann skulle få den i sommer, fiskene på akvariet skulle få de og men ingenting har hjulpet. det og det siste nå var at nissen skulle få smokken når han kom til oss på jul aften.og vi har vært veldig fast og bestemt denne gangen, at nå skal han slutte. Så natt til 1. juledag sovnet han som en stein uten smokk. (bare heldig tenkte jeg)

2. juledag gikk det ikke fult så greit.( no begynner kampen) 3 jule dag gikk det veldig fint. og etter det så har alt vært ett sant h.......

han gråter så hjerteskjærende at jeg får vondt av hele gutten, han gråter og gråter og gråter og sovner til slutt fordi han er så sliten...

han er så utspekulert og smart og vet du at han har begynt å komme med unnskyldninger som, "mamma jeg har aua" eller " jeg er syk". alt for å prøve seg....

jeg har dårlig samvittighet når jeg hører hvordan han har det og hvor lei seg han er men gutten er 3 år og det er vel på tide???

hvordan var deres avvenning??? gikk det lang tid før den var glemt????

hvor mange dager kommer det til å være sånn?

gjør jeg rett i å ikke gi etter eller er jeg helt forferdelig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi forsøkte tidligere i høst, det gikk dårlig, så vi ga smokken tilbake. Hun er VELDIG avh av den.

Barnet vårt fyllte 3år nå og jeg har fortalt henne at etter hun begynner i bhg igjen nå på mandag, så får hun bare bruke smokken på natta.

Jeg orker ikke se hun skal være så lei seg. Jeg kommer til å gi henne smokk om natta og ta den ut av munnen hennes når hun har sovnet, så den ikke er inne i munnen hennes hele tiden.

Håper hun slutter av seg selv, gjør hun ikke det, prøver jeg igjen til sommeren. Da er hun 3 og ett halvt år.

Skrevet

takk for svar. godt å vite at det ikke bare er meg som føler dette er vanskelig og tøft. får dårlig samvittighet jeg.

han har lagt nå uten smokken siden julaften og det går lettere og lettere, jeg må bare være konsekvent nå eller blir det bare vanskeligere neste gang evt.....

jeg får håpe han snart glemmer den :(

Skrevet

Vår gutt har akkurat sluttet med smokk, han er 2 år og 8 mnd. Vi har snakket litt om det med han, så en dag maste han om å få med noen leker i sengen. Jeg sa det var greit, men da kunne ikke smokken være med i sengen. Det gikk overraskende greit, men han sliter med å sovne om kvelden.

Men jeg tror det kommer veldig an på om barnet er litt klar for det selv, at det er litt stas å være stor og ikke bruke smokk lenger. Ha en premie etter en hel uke, for eksempel, og skryte i bhg og til besteforeldre om at man har sluttet,

Skjønner at det er vanskelig, her maser han aldri etter smokken, men vi skjønner jo at han savner den (tror rett og slett han er for stolt til å mase...), særlig når han slår seg etc. er det kjedelig å ikke ha den trøsten. Ikke minst sover han mindre og våkner tidligere.... Men jeg føler det er dumt å gi ham smokken igjen nå, han må nesten skjønne at slutt er slutt.

Skrevet

hei!

jenten vår blir 3 i mars, og vi har tenkt å prøve å avvende henne med smokken nå snart. gutten vår brukte ikke smokk, så vi har ikke gjort dette før... vi har snakket masse med jenten vår om dette, men vet ikke hvor mye hun egentlig forstår. vi har vært konsekvent på å bare bruke smokken når hun skal sove.

jeg hørt litt med venner og familie ang måter å slutte med smokk på... det vi kommer til å prøve er å finne en premie (noe som hun virkelig vil ha!!), og lokke henne med den. hun får den hvis hun er med på å slutte med smokken. og hun må kaste smokkene i bosset selv. det kan bli en skikkelig utfordring, dette... så vi gruer oss veldig... håper at dette kan fungere.

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...