Musemor med tre søte små Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg satt og tenkte på noe. Dersom man går til legen med gravid plager, så koster det ingen ting, men hvordan er det med legevakten. Legevakten er forferdelig dyrt i utgangspunktet, men hva vis man kommer dit for eksempel dersom man har begynt å blø? Nei, jeg har IKKE begynt å blø, bare lurer.
3 er nok! Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg måtte betale på legevakten når jeg var der i forbindelse med gaviditeten. Det var før uke 12, vet ikke om det har noe å si jeg. Men SÅ dyrt er det da ikke
3guttsmamma;) Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 jeg har vært på legevakten i forbindelse med graviditet og har også måtte betale..
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Jeg betelte ingenting de 4-5 gangene jeg har vært der i forbindelse med graviditet...
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Jeg måtte ikke betale da jeg var i forbindelse med graviditeten. Lillestrøm.
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Jeg betalte heller ingenting på legevakta når jeg var gravid og jeg syns aldri jeg har betalt så mye at jeg vil kalle det dyrt ellers heller.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Da æ va på lege vakta etter æ hadde fått mathias ( hadde litt resta av morkaka som datt ut da vi kom hjem) så dro vi ned å måtte betale da.. men tok kontakt me nav etter på å fikk di pengan igjen.. æ mente æ ikke sku betale nå sia det va svargerskap..
Lavendel*06*10* Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Betalte ikke da jeg var på legevakten pga graviditet. Dette var tilogmed før uke 8. Kommer kanskje ann på legen.. ?
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 De gangene jeg har vært på legevakten i forbindelse med svangerskap så har jeg ikke betalt noe. Dette er i Rogaland.
NormaJean Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Er legevakten forferdelig dyrt??? Er det ikke vanlig egenandel som gjelder da, ca 180kr? Uansett, er det graviditets(barsel) relatert skal det være gratis, hvis de tar betalt så skal du få det refundert av NAV.
Fifrildi Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Jeg betalte 80,- kr i egenandel på legevakten i Oslo da jeg var der i forbindelse med graviditet. Som er mindre enn man normalt betaler der.
rødt&blått Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 Man skal ikke betale sålenge det er svangerskapsrelatert eller om det som plager deg kan gå utover svangerskapet! Alt som legevakta kan knytte opp mot svangerskapet, får de betalt fra nav. Jeg var inne med symptomer på svineinfluensa i 1.trimester, og fikk i samme slengen test på dette. Betalte ingenting siden legen kunne knytte det opp mot svangerskapet. -Hadde jeg ikke vært gravid, hadde de heller ikke absolutt anbefalt meg å komme inn for en sjekk! Samme med urinveisinfeksjon; du får det dekket om du får symptomer utenom fastlegens åpningstider.
hol(L)y COW Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 Jeg var på legevakten (bergen) med svineinfluensasymptom i 2. trimester. Jeg tror jeg måtte betale 250kr for resept på hostesaft og tamiflu. Det var iallfall over 200 kr for jeg husker at jeg reagerte på prisen. Jeg tenkte at man sikkert måtte betale fordi det var legevakten og ikke fastlegen.... (De ville også ha meg inn til sjekk fordi jeg var gravid, selv om jeg egentlig bare ville ha svar på telefon om gravide burde ta tamiflu - tidlig i svineinfluensahysteriet)
rødt&blått Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 Da kan det være at det bare er medisinen du har betalt for. Har hørt tamuflu koster mye, men ikke hvor mye.. Du skal ihvertfall ikke betale for legesjekk eller resept, men medisiner må du betale for!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Jobber selv på legevakt, og det er gratis i forb. med svangerskap samme hvor langt eller kort man er på vei. Det re ikke dyrere på legevakten enn andre steder. Er vanlig egenandel som gjelder.
ღMadame_mim ღ Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Det skal være gratis så lenge det er svangerskapsrelatert. jeg leste et hårreisende innlegg her inne for en stund siden. Det var ei som hadde reist på legevakta pga misstanke om SA, og dessverre ble dette bekreftet av legevakten. Når hun skulle reise, hadde hun i luka spurt om ikke hun skulle betale? Den stakkars jenta svarte da at hun hadde jo gratis siden det var svangerskapsrelatert. Hun dama i luka svarte da: ja, men du er jo ikke gravid lenger nå, så da må du betale!! Helt sykt!! Håper ikke det er fler som opplever det samme som henne altså...
Herkules Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Sånne skulle vært skutt Madame_ mim Dessuten hadde hun jo helt feil, har selv aldri betalt for legebesøk etter fødsler eller sa når besøket har vært pga fødsel eller sa.
NostraStoria Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 :-O Etter min erfaring skal en ikke gå på legevakten for svangerskapsrelaterte ting...tror det er mye bedre å snakke med føden/legen/JM/gynekolog. Har kun endt opp med nye bekymringer og gråtende etter legevakten. De fikk meg til å tro at jeg holdt på å abortere, og at det da var jo like så greit pga da var det noe galt med fosteret uansett(!). Kom gråtende ut, men heldigvis fikk jeg konstatert på UL hos gynekolog at alt var i skjønneste orden. Dette var flere uker seinere.. Slapp å betale!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 jeg betalte ingenting da jeg var det.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 Ville bare skyte inn at Tamiflu ikke er dyrt......i mine øyne iallefall. Kjøpte det til samboeren min da han hadde SI og betalte 70-80 kr. Så du over her som har betalt 200-250 kr har nok betalt nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå