Pølsa Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Er det noen som har erfaring med homeopati i forbindelse med store søvnproblemer hos baby? MIn datter på 7 måneder sover stort sett aldri om kvelden/ natta, hender hun roer seg når jeg går og legger meg hvis hun får ligge helt inntil meg, men hun sover aldri i sin egen seng og sover generelt svært lett (våkner av ingenting). VI trenger virkelig hjelp til å få endret sovevaner her i huset, ettersom disse søvnvanskene nå begynner å tære på både ekteskap og forholdet vårt til våre tre andre barn. Vi har prøvd det meste føler jeg, skrikekur, byssing, endring av søvnrutiner på dagen osv. Ingenting har hatt særlig effekt, og helsesøster vil at vi skal prøve sovemiddel (vallergan), men jeg vil helst slippe å gi legemidler til henne, så derfor tenkte jeg på homeopati. Noen som har prøvd dette? Må legge til at jenta er helt frisk, ingen mageproblemer, tenner eller noe sånt. Søvnproblemene har vedvart siden hun var ca. 3 1/2 måned.
_Løvemamma_ Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har nok ingen erfaring med homeopatimedisin til små barn. Jeg har derimot selv hatt søvnproblemer siden jeg var helt liten, og det er utrolig slitsomt! Så det er kjempeflott at dere gjør det dere kan for å hjelpe henne:) En ting som har hjulpet for meg i perioder er å ta ganske store mengder b vitamin og magnesiumtilskudd (begge er beroligende og avslappende) rett før leggetid. Da har jeg sovet som en stein og vært kjempeopplagt om dagen. Men det har vært i voksen alder, ville hørt med lege først om det ev er greit å gi det til barn. Dessuten har det bare fungert i kombinasjon med faste rutiner på dagtid ifht arbeidstider, måltider ol, hjalp ikke litt engang da jeg studerte foreksempel. Lykke til! Håper der ordner seg for jenta di og familien, helst uten kjemiske medisiner:)
Pølsa Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2010 Takk for gode tips! Skal snakke med fastlegen om magnesium og b-vitamin. Vi har hatt gode erfaringer med homeopati til små barn, ettersom to av mine sønner har gått til homeopat for henholdsvis eksem og luftveisplager - med god effekt. Men jeg vet ikke om de også kan være behjelpelige med søvnproblemer. Jeg skla ringe og sjekke over helga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå