Gå til innhold

FØDSELSDEPRESJON eller HB mangel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer litt på om jeg har fødselsdepresjon.. skulle gjerne visst om noen har opplevd noe lignende.. jeg har følt meg konstant sliten siden fødselen,enda jeg får MASSE avlastning.. har en sønn på snart en mnd som jeg elsker over alt på jord.. men jeg prøver i det skjulte å legge ansvaret over på andre.. jeg er bare så sliten at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. sitter på forumene her og leser om andre som ikke har født enda.. jeg hadde et helvetes svangerskap med alle mulige komplikasjoner.. likevel ønsker jeg meg tilbake til før fødselen..

Men så fikk jeg vite at HBen min er på bare 6.. så jeg er begynt med jerntilskudd.. og sykesøstra på legekontoret sa.. det er ikke rart du føler deg sliten..

har noen av dere opplevd det samme,og at det bedra seg når HBen steg.. ???

Uff.. det er bare kjipt og ikke nyte den lille vakre skapningen som ligger og sover ved siden av meg =( gruer meg bare til han skal våkne og trenger stell og mat =(=( men jeg elsker han mer enn noe annet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde satt veldig pris på svar =( om bare for å si.. kjenner meg ikke igjen i det...

Skrevet

Min søster hadde ekstremt lav HB etter fødselen. Hun så ut som en utslitt vaskefille, og hadde null energi. Helt ulikt slik hun egentlig er.

Og en blir sliten og trett med lav HB. Bare tenk deg dette; dine "transportører" av oksygen ut i kroppen er i fåtall. De mangler arbeidskraft for å klare jobben så godt som de skal. Og den arbeidskraften kan de få tilbake ved å få tilført jern. Fordi jern er nødvendig for å binde oksygen til de røde blodcellene.

Og 6 er lavt. Veldig lavt. Kvinner skal ha litt mer enn det doble til vanlig.

Ta appesinjuice eller C-vitaminer mens du tar jern. Dette øker opptaket i tarmen:)

Skrevet

depresjon kjennetegnes med likegyldighet, gråt, følelse av nedstemthet, forstyrrelser ifht appetitt og manglende morsfølelse.. er det flere av disse tingene du har bør du snakke med lege/helsestasjon... men lav HB fører ofte til følelse av at man er tiltaksløs og sliten... gjerne svimmel.

Håper dette ordner seg.

Hilsen spl som jobber med akutt psykiatri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...