Gå til innhold

Når beg.dere å gjøre klart i hjemmet til babyen??


Spire nr.2 <3

Anbefalte innlegg

Nå når vi endelig har tippet over til 2010 nærmer det seg mars med stormskritt..!!Hurra...

syns tiden går veldig fort jeg da..og håper egentlig den fortsetter å fly avgårde!!Gleder meg såå til Lillegutt kommer :)

Men..av ren nysgjerrighet,det jeg lurer på..når beg.dere andre å vaske klær å lgge på plass? Montere barneseng og re på,gjøre klar stellebord osv???

Det virker på meg som mange er beg.for lengst,og at jeg kanskje er litt for avslappet? Gleder meg masse til å sette igang med alt altså,har bare ventet på nyåret.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har termin i slutten av mars og synes det er for tidlig å gjøre i stand ennå, men har kjøpt en del klær og kluter og begynt å planlegge hva jeg skal ha da. Tenkte å kjøpe inn og gjør klart en mnd før termin ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel mest i planleggingsfasen foreløpig ettersom samboer sliter med diverse fysiske plager for tiden og jeg er rett og slett drittlei av å gjøre alt her hjemme, spesielt nå etter julepynting, gaver, handling, bæring, kjøring osv. Vi bor i fjerde uten heis og jeg sliter med bekkenet :-(

 

Så nå får resten bare vente til han føler seg frisk nok til å hjelpe til. Julepynten får også bare henge. Kommer babyen før dette så får den bare komme. Jeg skal nok klare å ta vare på den med det lille av arve/låneting som har dumpet inn i i det siste. Før mer kan komme i hus må vi nok rydde en del for å få plass og jeg mistenker at samboer regner med at dette er noe jeg glatt fikser alene. Har han ikke oppdaget at jeg har lagt på meg og fått mage ennå?

 

Jada, er litt oppgitt og skuffet i dag, har vel vært det hele jula, men men, jeg gleder meg ihvertfall helt enormt til lillebror kommer :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å gjøre klart noe ennå (har termin 30.03). Tenkte jeg skulle vente til ca 3 uker før, sist fødte jeg 18 dager før termin og da hadde jeg ikke ordnet noe så jeg tenkte det er best å være litt tidligere ute denne gangen. Men det er jo i grunn ikke så mye man må ordne. Men denne gangen skal jeg ihvertfall få med meg kamera på fødestua, slik at vi kan ta noen bilder (det fikk vi nemlig ikke gjort sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi gjør noenting før babyen kommer - har nemlig en liten en som blir to i april, så den nødvendige infrastrukturen er allerede på plass - med stellebord og sånn. Vi får se om inspirasjonen kommer i februar eller om vi bare venter til Rusket har kommet ut :-) En pakke bleier kan det hende vi kjøper sånn at hvis h*n kommer på en søndag så har vi ihvertfall det i hus. Ellers så har vi jo kluter og stellebord og seng og vugge og klær og alt - og jeg vasker det ikke en gang til nå som det "nettopp" har blitt brukt og ligget tørt og fint på loftet, pent nedpakket i kasser.

 

Litt latskap her kanskje, men jeg har trøbbel med bekkenet og vi har to barn fra før som skal følges opp og Sambo må ta alt med dem og med hus og er i full jobb og alt, så jeg har bare ikke lyst til å legge mer på ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt å gjøre klart ennå, men har forsåvidt kommet så smått i gang likevel. Barnevogn er kjøpt inn (pga kjøpte brukt, så måtte slå til da vi fant en vi ville ha), vognbag er kjøpt inn, sprinkelseng er hentet i hus igjen etter eldstemann (men står skrudd fra hverandre på loftet foreløpig), madrass er kjøpt inn og ligger på toppen av garderobeskapet vårt, litt klær, noen sutter og bleier ligger klart i en kommodeskuff på soverommet vårt ... hm... tror dét var alt. Mangler vel egentlig ikke allverdens da, bortsett fra å sette ting på plass og ordne endel praktiske løsninger ift plassering av barnevogn og oppbevaring av babyutstyr på badet...

 

Er jo ennå leeeenge igjen... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss står huset på hue! -Vi bedriver et heller langsomt fremgangsrikt oppussingsprosjekt på soverommet hvor all tapet fjernes før vi skal liste og male. Så skal vi flytte inn vår seng og kjøpe oss klesskap (ettersom de innebygde var grunnen til rivingen i utgangspunktet). Vi regner med at dette skal gi nok plass på rommet til å kunne lage et lite "barnehjørnet" med sprinkelseng og omkledningsvegg foran. Men ingenting av dette er sett på eller kjøpt. Jeg vet at vi også mangler stellekommode til å ha på badet, event blir det også en kommode til. Men jeg har ikke peiling på hvor mye vi trenger av noe, og med det heller ikke om vi trenger flere ting til å ha ting i. Vi regner med å få en sånn bebihengekøye av en kamerat, også har vi (endelig!!) bestilt vogna nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle begynne å gjøre alt klart i løpet av ett par uker... har ikke termin før 3.mars... men er sååå sliten å jeg klarer ikke roe meg før alt er på plass... dessuten tenker jeg at de siste 8 ukene blir jeg jo ikke mindre akkurat, å bekkenplagene/ søvn og jobb... blir ikke bedre... så tenkte jeg skulle handle inn klær, hygieneartikkler, bleier osv... så jeg slipper å tenke på det fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trmin 1 mars:) Tenkte å få mannen til å drasse ned babyklær fra loftet når han må ta opp julepynten dit:) Stresser ikke her, men tenkte å begynne sånn smått denne uken, sånn at i midten av februar er vi forberedte nok. Dette er nr 3, og jeg ønsker at eldstejenta skal få delta( hun er så ivrig på dette).. Ikke stress, men kos deg med dette! husk at babyen trenger bare litt tøy, bleier og mamma den første tiden:)

 

Går så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn en del babytøy på salget:) Bestilt barnevogn som kommer i løpet av noen uker sammen med sprinkelseng og stellebord. Har igjen å kjøpe kommode og noe småtteri.. Har termin 12.mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Termin for jenta vår er 18.mars, og vi har tatt litt hver måned for å ikke få en kjempekost sånn plutselig.

Vognen har vi hatt i hus et par måneder nå, og bilsete kjøpte vi rett før jul. Det som gjenstår av store ting nå er seng og stellebord., det tenkte vi å ta nå på nyåret. Jeg ser det er mange som holder på med oppussing, det gjør vi også, at jeg ble gravid var det siste "dyttet" vi trengte for å starte oppussing av badet vårt.

 

Ellers har vi kjøpt litt klær i ny og ne, og så har vi fått en del av svigerinnen min som gleder seg voldsomt til å bli tante..

 

På lørdag kjøpte jeg 2 par bittesmå strømpebukser og to par sokker..

I ukene fremover nå blir det innkjøp av en del praktiske ting (kluter, jakker, luer osv), og så vil jeg kjøpe meg en fin bag på salget nå til å ha med oss på sykehuset...Jeg må lage en liste nå over hva vi har og hva vi trenger, men når det gjelder klær kjøper vi kun det som er mest nødvendig da jeg har sett på venninner osv at man får veldig mye til den lille når han/hun kommer til verden...

 

Det er vår status på innkjøpssiden.

 

Nå nærmer det seg jenter!! Flere med sommerfugler i magen sammen med babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 27. mars, og plutselig sist uke begynte jeg å tenka at det er mye som gjenstår!! Jeg fødte i uke 34 sist, og heldigvis hadde vi pusset opp rommet, kjøpt inn seng, vogn og bilstol. Men det var utrolig mye som manglet.....besteforeldrene gikk til innkjøp av klær i mindre størrelser, gulpekluter osv osv. I tillegg til å føde for tidlig fødte jeg i Bergen på ferie i stedet for hjemme i Stavanger, så alt ble mer komplisert. Mamma måtte (eller ville med glede selvfølgelig) fly opp med bilstol, og hun ordnet sengen til baby hjemme hos oss.

 

Har ingenting klart nå, utenom klær, bilstol og stellekommode. Siden minstejenta er 15 måneder skal hun forstatt ligge i springelseng og bruke vogn, så dette må blant annet kjøpes inn. Og så synes jeg det er kjekt å ha skap og kommode i rommet klart for å legge klær ol. på plass der. Men rommet må jo pusses opp!!! Hehehe....travelt fremover merker jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sotert klærne etter str. fikk endel klær av en venninne. Hennes sønn er født i mars, så har klær etter årstidene, og str fra 50- 90 =P så har sotert dem, og vasket dem og lagt dem litt organisert i kles skuffene.. vi har alt vi trenger, og vi kommer til å sette opp sengen og stelle bordet nærmere termin =) Jeg syns det har vært helt fantastisk herlig å ordnet med di små klærne osv... Kiler i hele kroppen av sommerfugler, gleder meg så vanvittig mye til lille gutten min kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en del klær, og kjøpte dyne til senga og bilsete i går. Neste uke skal vi se på vogn, seng og stellebord. Syns veldig mange ordner ting tidlig, men vi er jo forskjellige. Vi har hele tiden tenkt at vi har så godt tid, men tida flyr jo! Jeg har termin 29 mars. Vi flytter inn i nytt hus rundt den 17 mars, så det er også en grunn til at utstyret ikke er helt på plass, vet rett og slett ikke hvor jeg skal ha alt! Så satser alt på at lillegull blir inni der til vi er i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok av den litt utålmodige typen og har holdt på med litt forskjellige pusslerier siden lenge før jul ;o)

 

Dette er vårt tredje barn så noe hadde vi fra før, men siden vi trodde vi bare skulle ha to barn solgte jeg noe utstyr for en stund siden. Derfor har jeg kjøpt noe på Finn og noe når det var tilbud på Barn og Baby-messa på Hellerudsletta og noe kjøper jeg hos en venninne som fikk barn for et år siden.

 

Jeg liker også å sy, så jeg har sydd noen stoffposer, fleece-pledd, sengetøy etc, og det var det jeg drev med før jul.

Etter at julegjestene reiste hjem malte mannen min baybyrommet og siden jeg er VELDIG plaget med bekkenløsning (kan nesten ikke gå noen dager) fant vi ut at det bare er å gjøre rommet klart litt sånn pø-om-pø.

Jeg har til og med redd opp senga, men har lagt et laken over slik at det ikke blir støvete.

 

Har også kjøpt inn noe nytt tøy men det er ikke vasket enda. Bleier og kremer etc kjøper jeg inn når det nærmer seg mere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnerommet er akuratt malt, og seng kjøpte jeg i går... skal skru opp i morgen :) Kan like gjerne skru den opp, enn å ha den liggende i en eske... skal vel gjøre alt klart på rommet i morgen, av interiør... Har sagt at jeg vil ha alt vasket og klart en mnd før... Eller så kommer jeg til å gå å tenke på det lenge :) Tiden går så fort nå atte... har termin 13 mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ferdig me barnerommet lenge før jul :) både seng, kommode og stellebord er på plass.. Har også en del klær som er lagt på plass, men har enda en del som ska vaskes.

- men ellers så er mesteparten av sånne ting på plass.

Har enda mye småting som skal kjøpes inn, men må bare ta det etter hvert.

 

det som står igjen er egentli å få kjøpt vogn :-/ å dette stresser meg!! har termin 19.mars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 30. mars og stresser vel ikke med noe annet enn å få bygd ferdig nydelen av huset hvor både bad og soverom skal etableres..det begynner å nærme seg skrekkelig fort nå, men vi håper på å bli ferdige før den lille bestemmer seg for å komme. =) Må ærlig innrømme at jeg gleder meg til å slippe å springe ut og rundt huset, og ned i kjelleren ørten ganger om dagen for å gå på do ;o)

 

Når det gjelder utstyr ellers er det vel på tide å bestille vogn, men ellers er vi så heldige at vi arver det meste. Har fått mange esker med klær og en god del bleier fra min kjære søster som er nyvasket og sortert. Ellers skal jeg få malt vugga jeg hadde da jeg var lita, og så må vi vel kjøpe inn sengetøy osv. Kjøpte forresten en nydelig stellematte i forrige uke =) Ja, og så har jeg faktisk strikket et helt nytt pledd selv, som skal ligge i vuggen - kjenner jeg gleder meg veldig til nedkomsten nå =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 7. mars, og vi har omtrent alt klart nå=) er førstemann så er litt spent. Begynte såvidt å vaske litt klær forrige uke og det tar litt tid. Vogn er kjøpt og stellebord og seng står klart( uten sengetøy selvfølgelig). Deilig å føle at alt er på plass, for da slipper man gjøre alt de tre siste ukene når man sikkert er ganske sliten.=)

 

Mvh. snart ny mamma=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vognen på plass :-) Det ble en briovogn vi fant på Finn.no som så veldig fin ut. Man får sikkert lettere utgaver nå i 2010, denne var fra 2005, men man klarte vel fint å trille i 2005 også. Så da gjenstår bare å finne et brukt stellebord og noen småting på babyshop. Resten låner vi litt her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...