Gå til innhold

Ang melk i brystene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i et annet forum her inne at man IKKE måtte "melke" seg? altså klemme på brystene for å få melk ut.. dette kunne i følge noen være farlig og føre til for tidlig fødsel?

noen som vet om dette stemmer? Isåfall hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, i andre trimester får du antagelig ikke annet enn kynnere, men litt senere kan det kanskje sette i gang ting. Nå du ammer / melker settes det i gang produksjon av det samme hormonet som dannes under fødsel og som brukes til å sette i gang fødsel, Ocit... noe... som jeg ikke husker navnet på;D

Forøvrig er det det hormonet som gjør at man får etterrier mens man ammer de første dagene etter fødselen og:) (men det gir seg når livmoren er ferdig trekt sammen til normal størrelse)

Jeg leste et innlegg her fra en dame som opplevde at riene dabbet av under fødselen og som fikk guiding fra jordmor i hvordan hun skulle starte riene igjen med melking for å slippe dryppet. Det fungerte faktisk:)

Skrevet

Så når jeg er lei av å vente er det bare å begynne å pumpe?

Skrevet

Nåja, få sjekket om du er moden først. Tenk om du får masse ineffektive maserier som ikke gjør noe annet enn å gi deg vondt.... *grøss* Maserier er skikkelig frustrerende greier...

Skrevet

tusen takk for svar:) Da vet jeg det og skal IKKE gjøre dette igjen! har klemt for å se om det kommer noe.. ikke fått spesielt kynnere av det, men da trenger jeg ikke gjøre det i allefall!:)

thnx:)

Skrevet

under fødsel så kan det godt hende at JM begynner med stimulerer brystvortene dine for å få fart i riene...... Kroppen skiller da ut oxytocin som gjør at livmoren arbeider mer.

Amming gjør også at du skiller ut oxytocin så det er derfor det ikke er så smart å bedrive masse klemming osv på puppene på forhånd;)

Her kan du lese litt: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/oxytocin_kjaerlighetens_hormon/(language)/eng-GB

Skrevet

linken virket ikke? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...