Gå til innhold

Amming og vekttap

AnneKristin&gullet i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer min snart 9 mnd gamle datter, og blir veldig tynn og slapp av det. Noen som vet hva man bør og ikke bør spise/drikke for å unngå å gå ned så mye i vekt? Mister alt av rumpe og former, så skulle ønske vekten holdt seg der den er nå, eller gjerne lagt på meg litt.. Er det noen damer her ute som har noen gode tips til meg? Takk på forhånd, og godt nytt år til alle :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste om ei som klarte å holde vekta oppe med peanøttsmør på et par skiver hver dag.

Skrevet

Spiser du nok mat? Jeg går ikke ned i vekt av ammingen, skulle ønske jeg gjorde det. Gjorde ikke det med første barn heller :(

Skrevet

Jeg har det også slik. Føler meg ikke slapp, men har gått ned i vekt. Er lettere nå enn hva jeg var før jeg ble gravid. Har ammet i 7 måneder nå. Spiser masse mat, men det ser ikke ut som vekta går opp før jeg slutter å amme.

Skrevet

Jeg gikk mye ned da jeg ammet førstemann,. Trøsten er at jeg hvertfall gikk opp igjen etterpå, stabiliserte meg på min normale vekt etter ca et år etter ammeslutt. :) Spiste meg litt ekstra opp i en periode også.

Jeg spiste en del ekstra fett, nøtter, oliven, avokado og slikt, fordi det var lett å få i seg. Og jeg var veldig trøtt og sliten, så enkelt var bra for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...