Gå til innhold

Tidspunkt for søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo er 21 og 23 år, sønnen vår er nå 11 mnd. Jeg har helt uventet blitt besatt på dette med søsken. Jeg har selv planer om og studere om kort tid. Men jeg er så usikker på hva som ville være det beste valget, å få søsken før jeg begynner å studere (med tanke på at jeg da får full lønn og permisjon, og får barnet uten å måtte tenkte på studiene samtidig), eller begynne på studiene og få barnet underveis. Da blir jo studieårene forskjøvet 1 år, mens jeg egentlig har lyst å begynne og bli ferdig uten større opphold. Jeg synes det er uaktuelt å vente med søsken helt til jeg er ferdig med å studere, vil ikke ha så stor aldersforskjell på barna.

Vi har slitt litt med økonomien det siste året, men det er på bedringens vei. Foreldrene mine syns vi var litt uansvarlige når vi fikk nr 1, så jeg sliter litt med det også, hva mener de osv.

Er det noen der ute som har kombinert studier med småbarn?

Hvor godt merker man forskjellen i økonomien fra 1 til 2 barn?

Føler at vi har litt lyst til å ha kort tid imellom barna, og ikke måtte "begynne på nytt" som flere her kaller det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan no svare på litt

eg tok hjelpepleien på nettbasert studie,mens eg hadde nr 1 heime.Fullførte den med 2 barn,og nr 3 i magen.Da gjekk heilt fint.Måtte ha jobba meg opp ansinitet før eg tok eksamen.

Ein vil nok ikkje merke så masse i øknonmien.einaste er bleier då. Kler kan dei jo arve frå kvarandre.Utstyr arver ein osv...Eg har 22 mnd mellom nr 1 og 2,og 14 mnd mellom nr 2 og 3. og lengtar no etter nr 4,når mini er 1.5 år.

Eg har alltid hatt lyst på mange barn,og tette barn. Sjølvsagt er da travelt,men guri malla kor kjekt.

Det med studie kjeme jo litt an på kva du skal studere.Nokre fag/yrker er sjølvsagt mykje tyngre enn andre...

Lykke til med tankeprosessen om fleire barn/studie=)

Skrevet

greier ikkje å rekne heller eg...er sjølvsagt 26 mnd mellom dei to elste mine.

Skrevet

takk for svar :)

vil studere til å bli sykepleier, tenker da å ta det over 4 år så det blir litt mindre intenst og kanskje litt mer tid hjemme.

Har veldig lyst å få en till før jeg setter meg på skolebenken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...