Gå til innhold

Andre med ømfintlig hodebunn? Hvilken shampo bruker dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler ikke så veldig sterke shampoer, vet ikke helt hva det er med de da, men jeg blir tørr i hodebunn og klør.

Kjøpte meg en S tigi shampo her som det lukter nyyydelig av, men tåler den ikke. I mangel på åpen butikk brukte jeg heller natusan shampo, den tålte jeg da.

Hadde en tidligere fra frisøren som jeg tålte, men husker ikke hvilket merke det var.

Trenger tips!:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste jeg ikke reagerer på er faktisk head n' shoulders. Da har jeg prøvd alt av allergivennlige fra apoteket og dyre fra frisøren. Jeg prøvde bare den tilfeldigvis, siden mannen hadde kjøpt den, og vips, borte var all kløe både i hodebunn og nedover skuldrene.

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve den da:)

Takk for tips:)

Noen andre som har tips?

Skrevet

Head and shoulders er det eneste som funker her også. Anbefaler å prøve den. De lukter ganske godt også.

Skrevet

Jeg tror jegreagerer på konserveringsmidlene i shampoer og såper og sånt. Får fryktelig tørr hud, hodebunn og knusktørt hår. Det ble mye bedre etter at jeg begynte å bruke organiske såper og sånt. Har prøvd en del forskjelige, og landet på både shampo, balsam og dusjsåpe fra GreenPeople (de har den bla på Vita). Synes de lukter godt og håret blir mykt og godt. Hodebunnen har det mye bedre, og jeg trenger ikke lenger smøre meg inn med bodylotion fra topp til tå hver gang jeg har dusjet :)

Skrevet

Hei, jeg har veldig ømfintlig hodebunn..klør og blir litt sår til tider. Eneste som funker på meg er kms dandruff shampo og balsam.. brukt den i flere år nå og har prøvd andre innimellom men funker ikke like bra. Bruker økologiske produkter også men kun kms som funker.

Skrevet

Etter at jeg begynte å ta todobbel dose med omega-3, har mine hodebunnsplager forsvunnet. Tålte nesten ingen shampooer før, kunne funke greit i begynnelsen, men så kom det såre tilbake. Så på et program om ei som hadde noe hudsykdom, der legen først og fremst anbefalte høye doser omega-3. Så jeg prøvde meg litt fram, og syntes at det hjalp. Så det har kanskje litt med smøring innenfra å gjøre og. :)

H&S var den eneste jeg kunne bruke noe særlig over tid før.

Skrevet

Her i huset bruker vi Glow, har bare brukt en flaske nå men ingen har reagert på den. Jeg reagerer på perfyme, uten å være allergisk igrunn og min datter har atopisk eksem så hun reagerer veldig på det meste men denne går greit. Vi brukte en annen før som jeg ikke husker hva heter nå(reklamen med hun som nesten fikk orgasme med å vaske håret) Men denne er sluttet å produsere i norge. Han som forhandler disse til butikker var ganske sikker på at det var nesten samme innhold, mest utseende som var forandret. Samme produsent som lager, og de lukter ganske likt.

Også syns jeg de lukter godt også, men det bryr jeg meg ikke stort om. Jeg orker ikke å klø og har prøvd utallige allergivennlige, uten perfyme, apotek og frisør shampooer, og denne fungerer best hos oss.

Skrevet

Redken for tørr hodebunn (husker ikke nøyaktig hva som står på flaska) og kms dandruff. Jeg kjøpte begge deler på feelunique.com for en slikk og ingenting. Søk på dandruff :-)

Skrevet

Jeg bruker Vishy for sensitiv hodebunn, kjøper den på apoteket. Den fungerer bra for meg..

Kjøper gjerne balsamen for tørt hår (samme merke), siden jeg har krøller. Det går greit, for balsamen har en jo ikke inntil hodebunnen likevel.

Jeg har atopisk hud som lett blir rød, irritert og kløøøør.

Skrevet

Takker for mange tips:)

Skal lese skikkelig igjennom å så prøve ut en og en hvis jeg ikke treffer på første forsøk, som jeg tror blir Redken el KMS.

I LOVE Feelunique:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...