Gå til innhold

Dere som har 3 barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det MYE mer jobb enn å ha 2??

Hvilke kjønn har dere og alder på barna.

Vi har to små (2 og 6 år) og vurderer et barn til. Har veldig lyst samtidig som det er deilig nå som minten begynner å bli "stor" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det, men jeg har fått dem så tett at de største ikke har blitt "store" før det var på`n igjen =P

Husker når jeg hadde en og to at ting noen ganger kunne være litt pes å få til, men etter jeg fikk nummer tre gjør vi alt omtrent! Blir nok mye mer effektiv kanskje? Sånn jeg ser på det har jeg "arbeidstid" fra 07-19 og får ikke sitti på rompa om jeg har en eller tre =)

Har 3 gutter på 1,5, 3 og 5 år. Merker nå at ting begynner å bli lettere - minsten leker godt med(ved siden av =P) de andre. Akkurat nå har jeg 5 gutter i huset og det er ganske enkelt - for da leker de med hverandre! Så sitter jeg her på PC`n bare å passer på trappa, hehe.

Skrevet

Har også 3 ganske tette.

5, 3 og 14 mnder.

Skriver under på UnePune:D

Nå begynner det å bli litt enklere i forhold til å få litt "alenetid", altså sitte litt framfor pcn el drikke tom en kaffekopp før den er blitt kaldt etc;)

Krangling, lek, mas, kos omhverandre med de når de leker;)

Skrevet

Santa PAVEEL: hvilket kjønn har barna dine?

Skrevet

2 gutter og 1 jente:)

Jenta minst.

Skrevet

Ok :) Var svangerskapet annerledes den siste gangen?

Skrevet

Å, jeg har så lyst på 3 (OK, jeg vet det er dumt å si allerede nå mens nummer 2 fremdeles er i magen..!), men mannen min virker så utrolig bestemt på at 2 er nok.

Har alltid sett for meg en liten flokk, men siden vi fikk barn så sent kan det nok ikke bli mer enn 3 uansett. Kommer fra stor familie selv og syntes det er så hyggelig.

Heldiggriser :-)

Skrevet

Å ja, helt annerledes!

Ikke så mye kroppslig kanskje, men hormonelt!

Ble et skikkelig troll hihi.

Og så la jeg ikke på meg så mye som med gutta.

Høyere hjertefrekvens på henne også.

Skrevet

Hihi man kan bli monstre når man er gravide altså.

Jeg ble kjempehormonell med min siste, hadde ikke en eneste plage med førstemann :)

Skrevet

Hvilke kjønn er dine unger da Pacific sunset?

3 barn er forresten perfekt:) En liten bukett:D

Skrevet

Vi har tre barn,to gutter og ei jente. de er 8 ,3 og 5 mnd.

Synes ikke det var så stor forskjell egentlig,men selfølgelig merkes det!

Og 3 er foresten perfekt,kunne ikke slå meg til ro med 2....men nå er det punktum:)

Skrevet

Merket ingen forskjell på 2 og 3. De to eldste var 4 1/2 og nesten 2 da vi fikk nr 3. Våre 3 eldste er alle gutter.

Skrevet

Jeg synes ikke overgangen fra 2 til 3 var så stor, gikk veldig fint. De to største hadde hverandre så det ble ikke noe søskensjalusi heller.

Var vel kanskje når jeg var alene hjemme med dem i starten før ting hadde gått seg til, men syns det var problemfritt. Nå, derimot, etter at nr. 4 kom så har det vært veldig hektisk her til tider! Varierer fra å føle meg som verdens heldigste i det ene øyeblikket til å lure på om jeg skal tørne fullstendig i det neste.

Vi er to voksne og all vår energi og tid går til barna, og det merkes etterhvert at man har glemt seg selv og forholdet et sted i prosessen. Nå har vi heldigvis et stabilt forhold som tåler litt men vi gleder oss til alt går seg til litt igjen. Minstemor er bare 3 mnd så alt er relativt nytt enda og vi har så godt som ingen hjelp eller besteforeldre som stiller opp. Mine er 4, 2.5, 1 år og 3 mnd.

Men, tilbake til spørsmålet..heh.. jeg hadde ikke betenkt meg for å få 3 barn. Det syns jeg ikke var slitsomt i det hele tatt i forhold til å ha 2.

Lykke til med valget.

Skrevet

Jeg synes overgangen fra en til to var størst jeg, da var jeg virkelig sliten en stund.. Men rutinene kommer jo på plass etterhvert, og da tredje kom tilpasset hun seg bare rutinene på en veldig grei måte. Å få nummer tre var bare koselig synes jeg, det var min absolutt fineste svangerskapspermisjon, vi koste oss så fælt, ikke noe pes i det hele tatt :)

Merker nå som de vokser til litt at det krever mer, barnehagebarn har du kontroll på hele tiden, men når de blir eldre skal det skje mye mer hele tiden. Det skal følges opp med lekser, vennebesøk, bursdagsselskaper, idrett osv, det blir ikke mye fritid på oss voksne. Men det er jo et helt bevisst valg vi har tatt, det gir utrolig mye glede også. Ingenting er som å stå på sidelinjen og heie seg hes på fotballaget til ungen sin ;)

Nå har vi også fått nummer fire da, og det er selvfølgelig slitsomt til tider, men hverdagene glir ganske smertefritt. Likevel må jeg si at om to av ungene er borte på besøk en ettermiddag så vi har bare to tilbake føles det som rene ferien, da er det så stille og rolig i huset, hehe..

Mine to eldste er gutter på 8,5 og 6 år, de to yngste er jenter og er 2,5 år og 10 mnd gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...