Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere??


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en gutt og ei jente fra før, med jenta var jeg superkvalm lenge og sykt såre pupper. Nå er jeg litt småkvalm av og til, og litt ømme pupper og litt strekk i lysken da:-) Hvordan er formen deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker ikke noe kvalme ennå. Men jeg kjenner stikkinger i underlivet alt fra lette smerter som minner om svake menssmerter til kraftige og smertefulle stikkinger. dette går over etter noen sekunder bare. ellers føler jeg meg litt trøtt og slapp.

har en spennende tid i møte =) ekstra spennende for meg som er førstegangs gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ømme bryst siden dagen før IKM, ikke fullt så vondt når jeg går uten bh. I går kveld var der rett og slett dritvondt å bruke bh!! Var så godt da besøket dro å jeg kunne ta den av.

Ellers er jeg litt kvalm med en gang jeg våkner, kan også bli litt kvalm hvis det går for lang tid uten at jeg spiser, men har ennå ikke kastet opp. Det har jeg aldri gjort i tidligere svangerskap heller.

Litt mensmurringer, men ikke så ille som andre her inne skriver om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig uggen i kroppen, småkvalm! føles ut som om jeg har influensa eller noe ;) hehe... så er puppene veldig ømme og brystvortene er vonde! det er det jeg føler nå. ellers har jeg fått stor mage (ikke babymage, bare stor) hehe...! den eser ut, selv om jeg bare er 6+4 nå! er slitsomt å holde den inne hele tiden :) :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har de samme symptomene som meg. Ble utrolig nok litt engstelig da kvalmen forsvant her et par dager, men i dag var den på plass igjen. Kommer og går, helt uavhengig av om jeg er sulten eller ikke, eller tid på døgnet for den saks skyld. Ellers har jeg litt hodepine av og til, samt utrolig svimmel om jeg reiser meg el. Også kjennes det ut som jeg har mensesmerter, og det strekker på begge sidene av livmoren.

Venninna mi et 7 måneder på vei, og er enda ikke kvitt kvalmen....grøss og gru....

Forresten...flere som begynner å få litt mage allerede i uke 9? Er rimelig slank fra før, så merker det veldig på buksene. Er spent og hard over nedre del av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig varierende når magen kommer, har ei venninne som ikke kunne skjule sin gravidmage i uke10:-) mens ei annen fortalte ikke folk det før i uke 20, og det syntes ikke. Bukser i lite elastisk stoff blir fort ubehagelige å ha på seg, pga at de klemmer på livmora som vokser.

Takk for alle svar, godt å se at vi har mange av de samme symptomene og at de kommer og går litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI!!

Jeg er gravid med spire nr 2 og denne gangen er jeg veldig dårlig..... kvalm og kaster opp ofte, har noen timer ca fra kl 15.00 og utover tidlig kveld som jeg fungerer, men ellers ikke i form. Ømme pupper og såre brystvorter følger jo også med, kjenner den berømte strekken i lysken nå og da når jeg tar litt bråe bevegelser.

Har ikke fått synlig mage ennå, selv om jeg er i 10. uke nå, dvs synlig mage HAR jeg, men kan ikke lyve å si at det er babyen ennå....hehehe

Første gang jeg gikk gravid var jeg ikke dårlig i det hele tatt, og da fikk jeg en jente, derfor lurer jeg kanskje på om dette er en gutt, men som vi vet allesammen finnes det ikke noen garantier for hva kjønnet blir.

Er for tiden sykemeldt pga svangerskapskvalme nå, så håper disse kvalmetider går over snart!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg er 9+3. Gravid for første gang :) Mine symptomer er at jeg er sinnsykt trøtt, og spiser som aldri før, enda jeg ikke har lyst på mat. (Er så lei av å spise..er skikkelig matlei). Og så står jeg opp 2-(3) ganger om natten for å tisse. Kjenner nå at det stikker i nede i siden også.. Det begynte jeg å kjenne nå nylig. Jeg har ikke merket noen ømme bryst og heller ingen kvalme.. (Har vært en del bekymra for det.. Men etter å ha lest litt, så skjønte jeg jo at det er ikke alle som blir kvalme.. Men ømme bryst trodde jeg alle merket..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 6+5 og gravid for første gang. De første symptomene jeg fikk var at jeg frøs hele tiden, det hjalp å sove litt da. Det varte i vel en uke. Sover mye kortere på nettene, men må sove litt på dagen. Er trettere enn vanlig. De dagene jeg er kvalm har den kommet på ettermiddagen en gang. Fant ut at det hjelper litt å spise ca hver 3dje time + drikke litt farris gjevnt gjennom dagen. Går oftere på do enn før. Kjenner at det strekker litt i magen. Har litt ømme bryst, og har fått en vanvittig sterk luktesans. Er for tiden plaget med mye luft i magen. Synes det er litt spennende å oppleve så mye på kroppen min som jeg ikke har kjent før. Føler at jeg holder på å bli kjenet med min egen kropp på en helt ny måte. :)

 

MissVaiper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d ingen her som er plaget med treg mage/forstoppelse? D er mitt største problem.. Jeg er også kvalm og kaster opp, men synes den trege magen er verst.. Er en kamp hver eneste dag for å få ut noe, og magen blir jo fryktelig vond og øm av d. Vet d er viktig å drikke mye, men d er slett ikke lett når man er kvalm og kaster opp d man får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teg mage er helt normalt i første trim..spis svisker, drikk mye og prøv å bevege deg:) ellers har vi minikyster:)

 

vet hvordan det er å være kvalm, men svisker, gjør susen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal en starte;-)

varierende kvalme gjennom dagen, ekstrem trøtthet, vond korsrygg (!), luktesans lik en hund, puppene er vonde...Men heldigvis er fortsatt humøret på topp - for det meste:-) tror jeg min kjære er gla for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+2 med andremann... er konstant kvalm, litt oppkast nå å da, ingen forvarsel det bare kommer når som helst på døgnet. Sliten og trøtt... å spiser nok litt dårlig... med første hadde jeg ikkeno... så huff, nå fikk jeg kvalmen for 2 sv.sk tror jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 11 nå...symptomer: uteblitt mens

dårlig mat lyst,ikke kvalm=)

 

ellers er alt som normalt...og ofte vondt i hue,men det har jeg ellers også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm,usikker på hvor langt jeg er på vei, på BIM er jeg 8+4,

men jeg har vært/er ekstremt trøtt og svimmel, kvalm (kastet opp ett par ganger,håper det holder med det), treg mage og ømme bryst.

nok plager så tidlig;)

forrige svangerskap hadde jeg alle plager utenom svangerskapsforgiftning tror jeg,så er spennende å se hvordan dette blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øyeblikker 10+1 og hadde kvalme og sult fra uke 7-9. Oppdaget at jeg var gravid med uteblitt mens, at jeg fryser og at jeg var mer sulten enn før.

 

Nå fryser jeg, småømme bryst,mye mer trett enn før og mat smaker ikke som før (klarer ikke tanken på pizza og den smeltede osten..)

 

Det jeg kommer på i farten ialefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7+0

 

For fem dager siden kom kvalmen, jeg er kvalm nesten hele døgnet og kan kaste opp for hver minste lille ting.

Har fått veldig god luktesans og aversjon for de fleste lukter.

Kan bare spise det jeg har lyst på, spiser jeg noen annet, så spyr jeg.

Puppene mine ser ut som silikonbomber.

Brystvortene mine er ikke søte og rosa lenger, de er mørkebrune og skumle, hehe.

Strekk og murring i magen.

 

Er også tredjegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...