Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har i noen år slitt med angst. Da spesielt helseangst og dødsangst. Det har gått endel opp og ned, men i høst toppet det seg mye, pga svineinfluensaen. Eller tanken på den rettere sagt. Jeg går ikke på medisiner nå, men går i gruppeterapi med psykolog. Mine bekymringer og angst setter seg voldsomt i muskulaturen, og jeg er pinnestiv i hele kroppen. Nakke og skuldre er forferdelig vonde. De to siste ukene har jeg hatt en merkelig svimmelhet, og veldig rar på øynene. Allurat som anstrent eller noe sånt. Samtidig ganske kvalm og uopplagt. Det er på begge øyne. vanskelig å forklare. Vanskelig slappe av når øynene er lukket også. Tror dere dette kan være fordi jeg er så anspent? Og nå bekymrer jeg meg selvfølgelig for at jeg er alvorlig syk også. En evig vond sirkel. Noen med angst eller andre som har lignende erfaring?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Hvordan helseangst har du? Er du plaget av hjertebank også?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Hei. Skjønner det har toppet seg i disse svineinfuensatider, det er vondt for de med helseangst i denne mediestormen. Jeg sliter også med angst, og det setter seg i overkroppen. Nakke, brystmusklatur, hals osv. Er ofte plaget med svimmelhet pga stive muskler. En med angst puster ofte overfladisk også, og da stivner muskler i svelg, hals og bryst og en kan få svimmelhet av det. Og det at du er kvalm og uopplagt er jo et symptom på angst i seg selv,det har jeg bære lært meg å leve med desverre... Kanskje du har hatt godt av å komme til en fysioterapeut, gjerne psykomotorisk. På den måten lærer du gode pusteteknikker også, samtidig lærer å buke musklene riktig så du ikke stivnet. Ellers vil jeg også tipse deg om en nettside som er veldig fin for oss med angst, depresjoner osv.. www.stille-vann.com Veldig fint forum. Lykke til videre, håper du har god hjelp av terapien sånn at dagene blir lettere. Klem
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Redd for å få alt mulig. spesielt kreft da. og var sikker på jeg skulle dø av den svineinfluensaen, selv om ikke noe skulle tilsi det.. Men er nok mer redd for at ting skal skje. med meg selv, mann og barn.. Livred for jenta mi. Har ikke hatt noe særlig av hjertenbank, men litt med pusten.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Takk for svar! Ja brystmuskulaturen er jo og et tema. Forferdelig stiv der og. Står på venteliste til en som driver med psykomotorisk behandling. HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Veldig vanlig med kvalme og svimmelhet med angst. Kjempe bra du har tatt tak i problemet med gruppeterapi. Noen råd du kan prøve er: ikke les på internett etter sykdommer, har du badekar ta deg et bad hver kveld (det hjelper musklene og slappe av), prøv å ha noe å gjøre hele tiden. (Er du mye alene tenker du mer.)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Har det slik som hun over her, og da spesielt svimmelheten. Alle musklene mine er i helspenn, hvis du prikker meg på skuldrene så gjør det innmari vondt. Fysioterapi hjelper og å være i aktivitet. Men det tar laaang tid å myke det opp helt. Har sosial angst/fobi. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Ja, det er nok mange med angst som i tillegg kan se.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Helseangst er forferdelig, jeg hadde det selv i mange år og det var en grusom tid. Jeg jobbet masse, masse med meg selv og gikk i terapi og ble faktisk kvitt det. Vil anbefale deg at du kun tillater deg å bekymre deg for sykdom i en halvtime hver dag. Sett av et fast tidspunkt hvor du skal bekymre deg. Tankene vil komme ellers på dagen, men da må du bare si til deg selv (om igjen og om igjen) at dette skal du ikke tenke på før bekymringshalvtimen din. Vil også anbefale deg og lese boken "Livet er et usikkert prosjekt" av Ingvar Wilhelmsen. Har du forresten prøvd medisiner, da mener jeg IKKE beroligende, men cipralex (antidepressiva som hjelper veldig godt mot angst). Stå på, ikke gi deg. Du kan bli bra av dette. Hilsen en som var hardt rammet av helseangst.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Jeg sliter ikke med helseangst.Men jeg har sosial angst.forferdelig..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 må også signere her. Er veldig plaga med helseangst men det går litt i perioder.har i det siste hatt me hodepine og da er det angst for hjernesvulst som har meldt seg.Har lest masse på nettet og på symptomer og jo mer jeg tenker på det jo mer symptomer føler jeg at jeg får.. Sliter også med pusten,føler jeg må puste mye og ofte og innimellom får jeg panikkanfall med hjertebank.. Får ingen behandling og tar ingen medisiner,håper bare dette skal gå over etter hvert... Er hvertfall forferdelig slitsomt og vondt å ha det sånn:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå