Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 sies at det er normalt så tenker ikke så mye over det..er i uke 14 nå... i går kunne jeg ta til meg 2posjoner med pinnekjøtt uten problemer.. ellers i jula har jeg så vidt kunne spist opp en liten posjon med mat.. kvalmen kjenner jeg ikke (men det kunne gå over i uke 12) magen har krympet,altså har ikke så mye luft der lengre så ser ikke sånn gravid ut som jeg har gjort.. når jeg ligger på rygg synes det ikke noe på magen ikke noe anntydning til en liten kul..(er nok tidlig ennå men) bare venter på at skal få time på UL en eller annen gang om noen uker.. Skal på 1kontrollen min til mandag da er jeg 14+5 på vei.... og "finner" vel heller ikke ut noe spes der el siden det bare er blodprøver,urinprøver osv.. vil så gjerne høre hjertelyden.. Har nesten gått ned 5kg til nå og... Ikke kastet opp noe,bare vært kvalm og brekket meg
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Er ganske normalt at de værste symptomene gir seg rundt uke 12. Er også heelt normalt å ikke se gravid ut ennå. Kunne selv knapt se noe før ca uke 16 (da begynte buksene å stramme rundt livet). Om ikke du skal på første kontroll før 14+ 5 kan du spør om de kan prøve å finne fosterlyd. Ikke alle som vil prøve for det er ikke alltid de finner den så tidlig. Hadde noen bøldninger i uke 12, så på kontroll i uke 13/ 14 lyttet legen og fant fosterlyd! Håper de gjør det med deg også, er så utrolig beroligende å få høre hjertet slå og vite at alt er bra!
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Jeg hadde det akkurat som deg bare i uke 8. Kvalmen forsvant og jeg synes også puppene mine ble mindre ømme. Jeg ble bekymret for en MA for jeg spottet brunt også men tidlig ul viste en liten krabat som hadde det fint Jeg skjønner veldig godt at du bekymrer deg men nå har du jo kommet såpass langt at hjertelyden kan du faktisk høre selv med en doppler som du får kjøpt på nettet. Jeg kjøpte min i uke 14 og har hørt hjertelyden siden. Nå er jeg jo såpass langt at jeg kjenner liv hver dag (30+2) men det er en god trygghet uansett. Alt er nok bra skal du se
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 ja det er akkuratt det.. leser at det er en del som får høre fosterlyden tidlig.. Vil så gjerne det selv,så kan trekke ned skuldra litt... inne i en "stille" periode nå,ikke stort som skjer.. ikke alle de symptomene en hadde de 3 første mnd.. sies at en kan kjenne livmoren når en ligger men vet ikke hva jeg skal kjenne eller :S får se til mandag om legen kan prøve og finne noe lyd fra nurket
millie+2klumper Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 er ikke tidlig å høre hjetelyden når en er 14 uker på vei. Nesten 15 var du vel. Så den får du helt sikkert høre på mandag:) Jeg skal til legen å få høre den neste mandag jeg. da er jeg 13+3:) Så det går nok fint å så kan du få slappet av litt:) Ellers så er det ganske naturlig at syptomene forsviinner litt uti 2 trimester. 2 trimester er det mest behagelige trimestereret. NYT DET! Alt er nok helt fint skal du se:)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2010 vanlig at legen tar fosterlyd 1kontrollen??
millie+2klumper Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Så lenge du er så langt på vei får du nok høre den på om du spør:) Visst ikke har du en veldig sær lege...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2010 hakke peil på åssen legen er.. ny lege fra og med i dag.. kan ikke være værre enn han jeg hadde.. men ut i fra svangerskaps kortet hadde legen jeg hadde før skrevet 1uke senere enn det jeg er... har det noe og si ang fosterlyd?
millie+2klumper Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Skrevet at du var kortere på vei? hvorfor det? Det skal ikke ha noe å si nei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå