Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Vi har besøk fra Ålesund av Grysom med fam, kjempekoselig. Var i pirbadet og koset oss i går osv. Kom hjem, lot ungene se litt fyrverkeri før de ble lagt og kakunen ble inntatt (som faktisk ble saftig og god) fikk gubben melding fra en kompis om han kunne ta seg en tur etter at han hadde spist. Det var jo greit nok det. Var ingen av oss som drakk noe som helst under middagen, min mann er ikke så glad i vin, og mannen til Grysom ville ikke drikke vin alene =P Og jeg og Grysom er jo gravide. Så kom kompisen til mannen da, som hadde med seg dama si. Greit nok! Men han hadde med seg den fulle bestekompisen av gubben også! Så de hadde vel vært her i 10 minutter, max da bestekompisen ramla opp trappa her... Vi satt å så på bilder på pcn inne på kontoret og de var på stua. Viste seg at han hadde spydd i vogna til guttungen til grysom. Hele vognposen, et pledd, hele vogna måtte demonteres og vaskes. Holder på ennå... Trappa vår har et fantastsk vegg til vegg teppe, som måtte skures. Det var spy på veggene på do, vasken, oppå dolokket, ringen.. OVERALT! Det værste var jo da vogna til guttungen!! Hadde det bare vært vår vogn!!! Banka på doen der han var, han åpna, og jeg var vel LITT sinna og fra meg. Dytta han ned trappa og ba han komme seg til hellvette ut! Hormoner har jeg vel også en good del av nå, men har et godt temperament også! Hva får folk til å komme hjem til en barnefamilie som ikke drikker, til å sette seg ned og begynne å drikke videre fra middagen??? Synes ikke det var spesielt stas når 2 små barn ligger og sover, og vi faktisk har besøk!! Kunne skrevet på meldingen at de hadde tenkt å drikke da, for da hadde de ikke kommet inn her.. Måtte dra til svigers i går klokka 00.30, fordi vi ikke har tørketrommel ennå, og dunposen til guttungen måtte vaskes, den var jo full av spy! Så vi satte på vask, og hun putta den i trommelen når hun kom hjem fra fest i natt =) Takk for i fjor! Det nye året startet ikke så bra... Håper det bare er de første 24 timene som er dårlige! Godt nyttår!!=)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Er det mulig da?! noen eier jo f.. ikke skam... jeg hadde også blitt sint!! godt nytt år..
trusty Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 herregud så pinlig for han da! skjønner godt at du ble rasende, men han tilbyr seg vel å kjøpe ny vogn?? jeg hadde nekta å bruke ei utspydd vogn om den er aldri så mye vaska, greit med posen under tvil men verre med vogna vil jeg tro....om det er et spebarn som sover i den vogna hadde jeg forlangt ny vogn og er han litt til kar så burde han skjønne dette!?!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 Ja, tydeligvis er det mulig! Komme hjem til en barnefamilie og tro de skal ha fest?? Greit, tidligere hadde vi godt kunne blitt med å drikke litt. Men nå har vi ei datter, og det er de funnstendig klare over! Jeg var ikke sint, jeg var flyyyy forbanna! "Må nesten ha jakka mi da" sier han og nekter å gå ut døra. Jeg tar i, dytter han ut og sier "Jakka di kan du få KASTET etter deg når du har gått UT!" Litt sjokkert over meg selv, men skjønner meg selv veldig godt også....
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2010 Hahaha, måtte le litt nå... Det som er, er at denne karen har jeg laaaaaaaaaangt opp i vrangstrupen! Han skylder oss en del penger, en del har moren han betalt ned for han. Fordi jeg sa det til henne etter 2.5 år med masing om de pengene. Det er snakk om 15 000. Fikk vite at han skylder gamle husverten sin 32 000, for ubetalt leie, og for diverse krav han har fått oppigjennom. Han jobber ikke, går ikke skole. Sitter på pc'n... Får seg div jobber, jobber en stund, så aner ikke om han får sparken, sier opp eller hva... Skole skal han liksom gå osv. men blir jo aldri noe av... Så det å kjøpe ny vogn tror jeg ikke han klarer! Har hatt såååå mye problemer med han dusten der. Men siden det er mannen sin kompis, føler jeg ikke jeg kan blande meg mer enn absolutt nødvendig!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2010 Han har enda ikke sagt unnskyld eller noen ting til noen. Hører ikke en dritt ifra han.... Jævla møkkafyr!!
Mor Løvehjerte Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Skjønner tegninga... Han hadde ALDRI sluppet inn døra hjemme hos meg igjen! Han og mannen min hadde måttet møtes på Mækkær'n gitt. For en gris! Som om han ikke skjønte at det var en vogn han spydde oppi!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2010 Men hva skal jeg gjøre da?? Nekte mannen å møte han igjen? Synes ikke jeg har rett til å gjøre det. Han har veldig få venner, og de har vært venner siden de var bittesmå.. Mamman min sier også at jeg burde nekte gubben å la han komme inn hit igjen. (Ordforrådet og setningene er ikke helt bra i dag, har dratt ut ledningen for ord=P) Han kommer ikke inn hit med alkohol i kroppen mer hvertfall. Og jeg skal sjekke om alle pengene er betalt tilbake til oss. For han har råd til snus osv... Er det mulig......... Er bare så oppgitt og sinna, aner ikke hva jeg skal gjøre...
Bettybu Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Tror ikke at mann ellere kompis burde protestere på "besøksforbud!"... Verken i edru eller full tilstand!! Hadde blitt rimelig forbanna ja, og hadde krevd kompensasjon for vask av vogn/utstyr/mm!!!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. januar 2010 Ja, har litt lyst å ringe moren hans... Men stakkars mor også da!! Fått vite en del om sønnen sin det siste året. De som har måttet betale både 15 000 til oss og 32 000 hos gamle huseieren hans.... Så dette i tillegg..... Stakkars foreldre! Egentlig burde jeg ikke tenke på alt det rundt, burde bare ringt mora med en gang... Men vet ikke om jeg klarer.... Aner ikke hvor mange maskiner med klær vi har vasket nå, men det begynner å bli en del!! + Rensing av den jævla trappen som vi ennå ikke har fått gjort da....
Mor Løvehjerte Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 Nei, alvorlig talt! Hadde jeg spydd ned leiligheten og en barnevogn hjemme hos noen, hadde jeg forventet å få en kald skulder og ytterdøra i trynet!! Man er ikke 14 år heller! Huff! Du kan jo sende fyren en kort melding om at han ikke er velkommen hjem i huset ditt lenger takket være sin egen dårlige oppførsel. Be mannen din melde seg inn i en forening eller noe, så kanskje han finner seg noen ordentlige venner! : ))))
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 1. januar 2010 Hihi! Ja, han burde finne seg skikkelige venner. Liker egentlig ikke så mange av vennene hans..... Men hva kan jeg liksom gjøre? JEG snakker jo ikke med de... Men skjønner heller ikke greia til han kompisen som EGENTLIG skulle komme... Alene... Som drar med seg dama si + han som spyr.... Vi hadde sagt at vi hadde besøk fra Ålesund+ ei venninne av meg var der.... Synes dere det virket som vi hadde fest da?? Hadde nok heller stått på den meldinga gubben sendte ut da at "Joda, sitter her å drikker med et par fra ålesund som er på besøk, og ei venninne av ******(meg). Iris er hos ******... DA hadde det vært greit liksom... Men vi hadde ingen invitasjon til å komme å sette seg ned å drikke hos oss!
AneB Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 Jeg skjønner at du er jævlig forbanna. Men hvorfor i all verden vil du ringe mora hans??
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 1. januar 2010 Fordi det er kun hun som kan bry seg og betale noe erstatning for det som har skjedd... Hvis du leser lenger opp så står det litt mer =) Var hun som måtte betale både til oss og gamle huseieren hans. Han klarer ikke holde på en jobb, eller er ikke intr. og han bor hjemme nå pga mangel på økonomisk sans.... Så om besøket vårt sine ting ikke blir skikkelig rent, så må jeg jo nesten da... Han svarer jo ikke på meldinger eller telefoner.. Ikke fått en eneste unnskyldning. Det er jo ikke billige ting det er snakk om!
AneB Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har lest hele tråden jeg, men skjønner fortsatt ikke hvorfor mora hans må stilles til ansvar for dette. Med mindre fyren er under 18 år da...??
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 1. januar 2010 Han tar jo ikke ansvar selv.... Det VET vi jo etter at vi har vært igjennom masing osv om penger han har skylt oss.. Svarer til de som sier de må kreve ny vogn osv. Da må vi jo kreve det av moren hans, fordi han ikke kommer til å gjøre opp for seg uansett. Mannen blir 25 år i år! Så han er myndig og "voksen".... Det er liksom ingenting oppi hodet på denne fyren, han har ingenting å gi.... Ingenting...
Hønan Agda Skrevet 1. januar 2010 #19 Skrevet 1. januar 2010 Er du gal? Skal du kreve mora hans? Hun har ikke noe ansvar for en sønn på 25 år. Hun bør være rik hvis du har samvittighet til det!
erteposen + 4 Skrevet 1. januar 2010 #20 Skrevet 1. januar 2010 Det er klart dere kan si at han i tiden som kommer ikke kan komme hjem til dere, og han og mannen din får heller finne på ting et annet sted. Det er jo superkjipt at besøket deres har fått ødelagt vognen, for det er jo stor sannsynlighet for det. Jeg hadde nok betalt for ny vogn, og så fikk han betale dere tilbake.
AneB Skrevet 1. januar 2010 #21 Skrevet 1. januar 2010 Herregud, dere kan jo ikke kreve mora til en 25 år gammel mann! Hva hvis han var 50 år, ville du kreve mora hans da også?
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #22 Skrevet 1. januar 2010 Du gjorde rett i å kaste han ut. MEN; dersom du blander inn moren hans syns jeg du er direkte usympatisk. Ser du har gjort det tidligere også. Det syns jeg er slemt av deg! Han er 25 år og på ingen måte morens ansvar
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #23 Skrevet 1. januar 2010 Hva med å gi ham en frist til å betale for barnevogna, og deretter snakker dere med politiet for å få erstatning? Man kan jo ikke bare ramponere andre folks eiendom - besøk eller ikke besøk - uten å betale for seg. Kanhende hjelper det litt på motivasjonen om neste telefon kommer fra politiet (og de ringer nok gjerne og snakker litt med ham om konsekvensene dersom det kan avverge en anmeldelse). Mora hans er dum som betaler seg ihjel på ham og lar ham bo hjemme - men hun kan jo ikke stilles ansvarlig for hans ødeleggelser.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #24 Skrevet 1. januar 2010 Hadde mitt barn gjort noe sånt, hadde jeg villet ryddet opp i det selv om jeg måtte ja!! Var vel derfor jeg sa ifra sist også. Hadde min datter skylt noen så mye penger, og ikke hadde sjangs til å betale tilbake, ville JEG betalt så hadde hun fått betale til meg senere. Slik at ikke de hun skylder penger blir sittende i knipa. Det hadde fått konsekvenser senere da. Virker ikke som denne fyren skjønner seg på noe som helst..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #25 Skrevet 1. januar 2010 Det er sant! Er jo ikke hennes feil at han er som han er....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå