Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Hvis jeg spør, sier han bare at han ikke har tenkt over det og ikke vet... Han er ikke typen til å tenke flere år frem i tid, og sier han ikke vet hva han tenker om feks 2 år og derfor er det ikke noe å snakke om nå..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 He,he..skulle tro vi var gift med samme mann. Er faktisk ordrett dette min mann også sier. Hvor mange barn har dere fra før da? Vi har ett, og jeg ønsker ikke at h'n skal bli enebarn
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Vi har 2, men jeg har alltid ønsket meg 3:) Barna er 4 og snart 2 år, så kanskje han forandrer mening når de blir litt større.. kunne tenkt meg en til om ca 2 år, når eldste har begynt på skolen og yngste er nesten 4 og mer selvhjulpen.. HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Sånn er min mann og. Tror det er ganske vanlig. Men uansett så synes jeg ikke du / vi skal la mannfolka bestemme. Jeg personlig synes det er veldig viktig at barna får søsken og hvis man har lyst på flere så må man ikke la en mann sette stopper for det. Jeg lar ikke min mann avgjøre selv om han ikke har lyst. Hvis jeg vil ha et barn til om noen år så har han faktisk ingenting han skulle ha sagt!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Jeg som skrev siste innlegget her. Det er jo vi damene som bærer fram ungen. Da kan ikke en egoistisk mann komme å si at han ikke vil, bare for at han tenker på seg selv. Vi damer er ikke egoistisk selv om vi vil ha flere barn, for vi tenker jo tross alt på barnet vi har fra før. Noe de tydeligvis ikke gjør!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Vi har 4 barn. Og jeg har hatt lyst på en til i ett par år nå..Nei nei, så kanskje, så nei nei.. Til å bli sprø av! Men i ett svakt øyeblikk fikk jeg ja om jeg virkelig virkelig ville dette. Er 11 uker på vei nå..Mannen er ikke i lykkerus men sier det ordner seg nok;=)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 14:50 Du høres rape gal ut, spør du meg.
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Hæ?? Skal ikke mannen ha noenting han skal ha sagt bare fordi han ikke blir gravid? Er du helt gal? Å få barn er mye mer enn graviditet og fødsel og det er da helt normalt at voksne folk bestemmer selv hvor mange barn du vil ha... For en komplett ryggradsløs tøffelhelt du må være sammen med, om du ikke er singel...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Mannen min ville ikke ha flere, iallefall ikke med det første. Jeg maste og maste og han gikk til slutt med på det. Nå når babyen er født er det litt sårt å se at han ikke er like engasjert som da storesøster (som han ønsket seg) ble født. Men det burde jeg kanskje skjønt. Han er jo glad i babyen, og det går eg sikkert til, men det er ikke bare idyll. Vanskelig å tvinge en som ikke ønsket det, til å ta nattevåk og bæsjebleier.
petite fleur Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Vi var i den situasjonen, bare at vi var begge usikre på om vi ville ha flere barn. (Pga forferdelig fødsel, vi ville egenlig ha 2 barn før fødselen). Tiden gikk, og lysten på en søster eller bror tok overhånd til slutt. Nå er jeg gravid igjen, og vi søker ks. Jeg ville forøvrig aldri tvunget samboeren min til å få et barn han ikke ville ha. Selvfølgelig har han noe han skulle ha sagt, vi er da to om dette.
Gjest Filifjonka Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Du kan ikke tvinge ham til å forandre mening, men du kan gi ham en frist for å gi deg et klart svar. hvis du virkelig er sikker på at du vil ha flere, så tar du det opp med ham. Sier han at han er usikker, så spør du ham om hvor lang tid han trenger på å bestemme seg. Så krever du et klart svar av ham innen , for eksempel, to år. Du må selvfølgelig leve med risikoen for at han sier nei til flere barn, men det er faktisk hans rett å bestemme selv hvor mange barn han ønsker å være far til. Hvis du presser/maser/tvinger igjennom ditt ønske om flere barn, risikerer du at han melder seg helt ut og nekter å engasjere seg i den nye babyen. Som en over her sa, det er vanskelig å tvinge ham til å ta nattevåk og bleieskift når han ikke ville ha barnet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 Min samboer er kjærste med ei som ikke vet om hun vil ha flere.... Jeg har 1 barn fra før, også har vi 1 sammen. Så, jeg har 2, han 1.... Men jeg vet ikke om jeg vil ha fler. Antageligvis vil jeg ikke det, men det vil samboeren min. Han kommer ikke til å gå fra meg om jeg ikke vil ha fler, og jeg går ikke fra han selvom han vil ha fler, heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå