Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 For å vise hvem man snakker om uten å nevne navn, tror jeg. For de som er sammen med en annen en sitt barns far nå.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 For å presisere, slik at det skal framgå helt tydelig hvem man snakker/skriver om. Det er ikke, slik som noen later til å tro, en degradering eller et skjeldsord. I mange familier brukes "mor" og "far" om besteforeldre, eller biomor er mamma mens stemor kalles mor osv, derfor er det like greit å presisere i utgangspunktet hvem man snakker om.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Ja men, det skjønner jeg jo:) I lys av kallenavn-diskusjon, hvorfor sier man oftest barnefar og biomor, hvorfor ikke barnemor? Eller biofar? Det er i hvert fall det jeg ser og hører oftest. Biomor høres styggere ut enn barnefar.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 nettopp det jeg også lurte på har ikke hørt så mange som har gjort det omvend...altså biofar og barnemor.... bør være...far, mor...stefar og stemor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå