Gå til innhold

Er det andre som får "January blues"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig aldri tenkt over at dette skjer med flere enn meg, før jeg googlet litt, og fant ut at det skjer med ganske mange.

Jeg er alltid litt deppa de første ukene av januar. Tenker på hva jeg burde ha oppnådd året før, og ikke har greid osv. Blir sentimental og nedstemt, og funderer generelt altfor mye. Alt ansvar føles tyngende, og har lyst til å spole tiden tilbake, alternativt ligge under dyna i tre uker til det er over.

Skal ikke klage, for det varer bare noen få uker, og i år vet jeg også at jeg skal reise til sol og varme om et par uker, og det tror jeg kommer til å hjelpe!

Flere som får "January blues" her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg får høstdepresjon hver høst:( Januar derimot synes jeg går ann;)

Skrevet

Januar er jo bare den kjipeste måneden;o)

Skrevet

Du får tenke på sol og varme! Viktig å ha noe å se fram til;)

Skrevet

Hehe, ja, jeg får gjøre det, men klarer bare ikke helt å styre det. Samme hvert år altså.

Skrevet

Jepp, januar er lang og tung å komme seg gjennom.Så er det på en måte litt antiklimaks etter all den festivitas som har vært i desember.

Skrevet

Ja, det er liksom litt ekstra nedtur etter alle festlightene. Plutselig blir det bare veldig hverdag, ikke så mye sosialt osv.

Skrevet

Har vært nedfor i januar i flere år. Det er en fryktelig lang, tung og mørk mnd, som en eneste lang blåmandag.

Men lurer på om jeg kan ha kommet over det nå når jeg har fått barn. Han ble født tidlig i januar i fjor, og da fikk jeg annet å konsentrere meg om resten av mnd:-). Hadde ikke snev av nedstemthet da hvertfall. Og ser egentlig annerledes på måneden i år også. Det er så mye nytt som skjer i hans utvikling, så dagene har en helt annen mening nå. Noe å se fram til for hver dag.

Så håper januardepresjon er et tilbakelagt stadium.

Skrevet

Ja, og det er så rart ! Godt humør hele jula , moro i går , og tom i dag !!!

Skrevet

Hehe, det hjelper i hvert fall litt å vite at man ikke er alene!!

Skrevet

Januar kan føles litt dritt ja.. Men denne gangen prøver jeg virkelig å prise meg lykkelig over at vi går en vår i møte, at dette er året da mye fint skal skje, osv... Men herreguuud for en lang og tung måned. Huff :-(

Skrevet

Jepp. syns også jula går altfor fort. syns ikke jeg rakk det jeg skulle til jul..hehe. men tipper jula hadde blitt likedan uansett da!

Skrevet

Ja,jeg og er litt nedstemt i januar :-/ !! Da er den koselige jula over,og d er lenge til våren. Jeg har de siste årene enten reist en tur til syden eller surfet etter turer,hvor jeg har reist i feb/mars. Dette er min "medisin",og den hjelper for min del........................

Skrevet

Du skal være glad for at det er kun januar hos deg, hos meg varer det helt til påsken LOL! Hater vinter'n blæh!

Skrevet

Og jeg som synes januar er sååååå deilig!

Kjenner det i dag, nå har sola snudd, vi går mot den fineste delen av vinteren som avsluttes i mars/april med den herlige følelsen av vår!

Men kan godt forstå at noen synes det er litt brått slutt og at det er tungt å tenke seg framover, særlig dersom vinteren ikke er en sesong som en forbinder med annet enn kulde og snøkaos.

Nå er jo jeg ekstra glad i snøen og kulda, så det er klart hjelper på!

Et tips, få dere noen gode vinterklær, bruk snøen til masse herlig familieaktivitet og kjenn at sola etterhvert begynner å varme og brune fjeset:-)

Skrevet

Signerer denne! Først var det "baby blues", nå winter blues, og det eneste som holder meg oppegående er ønsket om at snø og kulde skal forsvinne og snøklokkene titte frem. Først da tror jeg humøret mitt kommer tilbake. Nå føles jeg som premestruellx100 og det har vart siden omtrent september/oktober når jeg innsåg at siste del av sommeren regnet bort, og at den lange vinteren ikke var til å komme unna. Så kom det snø her sørpå som vi ikke har sett på årtier, og kulda gjør at man må isolere seg inne med babyen. Fryktelig kjedelig!

Jada, et syteinnlegg, jeg vet det..

Skrevet

Jepp, sånn er det her også. Nå har vi heldigvis mye vi skal gjøre i nyhuset nå i januar, så det blir ikke mye tid til å deppe. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...