yllil Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 kan noen anbefale et fint, klassisk stellebord med hjul/brems i tre, helst hvitmalt?
*Lille Persille" Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Vi har kjøpt et slik på Barnas Hus. Stelletoppen er et lokk og det er badekar under. Vi er veldig fornøyde med det.
gutteklubben grei Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Vil ikke anbefale med badekar under, det tar unødvendig mye plass av kommoden og kan brukes en veldig kort tid. Er dessuten sølete og styrete å bruke..
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har også dårlig erfaring med disse stellekommodene. Du kan få kjøpt vår billig hvis du ønsker. Den er i tre med whitewash-finish. Vi gav ca.3000 kr for den i 2006 og et par av skuffene har mistet kulene i skinnene som gjør at skuffene skal trille lett inn og ut. Dessuten så synes jeg ikke badekaret under lokket var praktisk. Får ikke brukt den øverste skuffen så lenge badekaret er i bruk. Og jeg synes det er relativt dårlig plass i skuffene også. Ønsker å kvitte oss med vår. Vi skal heller gå for enkel stellematte på vaskemaskinen og en hylle/lommeløsning med bleier og kremer ved siden av. Vi bader den lille enten i vasken eller i balje inne i dusjen denne gangen.
*Lille Persille" Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Tydeligvis delte meninger om dette ;-) Vi har vært kjempefornøyde. Stellebordet vårt har ikke skuffer men "kurver" under og det er god plass, selv med baljen i. Vi brukte baljen masse når datteren vår var liten, trillet stellebordet bort til dusjen og det var lett å tappe ut vannet etterpå. Fint høyde var det også, vi slapp å stå foroverbøyd på gulvet å bade henne. Men, hver mann (eller kvenn) sin smak )
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Hvor kjøpte du det stellebordet Lille Persille?
Bea80 & Gullgutten Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Kjøp deg en kommode på feks ikea og sett hjul på den selv, det gjorde ei veninne av meg, kjempelurt Jeg har samme kommode til klær med 4 skuffer og den finnes i kun 3 skuffer, da blir den høy nok me hjul på. Husker seff ikke hva den heter, men den finnes i ulike farger og er uten håndtak på. Kjempegod kommode, med skikkelige skinner til skuffene, ikke slik som mange av de dårlige plastik stellebordene som er svindyre hvor skuffene faller ut etter en stund
gullegget Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Når vi fikk nummer 3 flyttet vi og fikk mindre bad. Vi kjøpte Brio sitt stellebord som henger på veggen. Den er stygg, men nå når lillemann på 1,5 ikke ligger like rolig og er en del større er den gull verdt. Du har alt du trenger i hyllene lett tilgjengelig og ligge delen er bred med høye sider. Når vi badet det første halvåret, brukte vi badebalje med propp i bunnen. Den sto oppe på baderoms innredningen, og da gikk vannet rett i vasken etterpå. Har dere dusj,kan du få stativ til baljen.
~~ElleMelle~~ Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Enig med Lille Persille, det fra Barnas Hus er vi kjempefornøyd med. Billig er det også. Syns det funket helt fint å bruke badebaljen som er under toppen den første tiden jeg. Alternativet hadde for oss vært balje på gulvet eller i dusjen, og jeg syns ikke det er noe godt alternativ for min rygg eller knær og holde på nede i gulvhøyde når man må støtte og holde babyen hele tiden. Dessuten er stoffkurvene under veldig dype og romslige. Vi hadde alt av bleier/utstyr og klær der nesten hele det første året. Først da begynte klærne hans å trenge litt mer plass ved siden av også. Det er forresten i bjørk el noe lign.
*Lille Persille" Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 ¤¤ønskebarn30.01.10¤¤HØYGRAVID : Vi kjøpte det på Barnas Hus. Det var trefarget men jeg har malt det hvitt. I etterkant har jeg også sett det i hvitt men jeg husker ikke om dette var på Barnas Hus.
*Lille Persille" Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Her fant jeg en link til det samme som vi har. Det er trefarget men jeg har malt vårt hvitt. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/stellebord/roba-stellebord.html
twoboys & a girl Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Har ett slikt et bare i brunt, som jeg kjøpte for over 7 år siden. Brukt hver dag siden da. Syntes det var kjempe fint med badekaret som går ann å ta ut når barna vokser fra det. Var kjempe lett å bada barna når de lå i riktig høyde, i stedet for å styre med baljer og stoler ol for å avlaste ryggen. Bremsene holder komoden på plass og er solid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå