Gå til innhold

hmmm...tror jeg har et alkoholproblem jeg


Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hva definisjonen på en alkoholiker er, men tror ikke jeg er det men et problem med alkohol tror jeg faktisk jeg må innse at jeg har.

 

jeg er altid redd det skal være for lite drikke og klarer aldri å stoppe, selv om jeg sier til meg selv at nå skal jeg kun drikke denne flaska vin, så blir det alltid mer!!!! om jeg tar kun et glass for å kose meg alene så stopper jeg der, men i sosiale sammenhenger slutter jeg altid sist og er uten unntak den som går sist hjem!!! og uten unntak litt sorte hull og teit oppførsel på slutten!

 

hvordan begrenser dere dere? noen tips?

 

he,he...får sikkert mye pryl her nå men er egentlig bare innmari lei og er i midten av trettiårene så burde snart kunne oppføre meg litt mer voksent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært slik selv så jeg skjønner deg. Ble myyye teit oppførsel på meg og, men av en eller annen grunn så bare sluttet jeg. Jeg gikk vel lei av all festlivet. Denne perioden begynte etter fylte 18 og endte før fylte 19.

Jeg drar alltid på fester uten drikke og for da er det gjerne begrenset hvor mye jeg får i meg. Og jeg passer på å ha en som passer på meg og at jeg ikke drikker for mye.

 

Skrevet

uff men det var jo bare et lite år på deg og du er jo veldig ung i forhold til meg, har holdt på slik siden jeg var 17 jeg:(

men ikke ta med drikke på fest var et godt tips men fungerer ikke helt siden vi ofte er i middagsselskap og da er jo det vanlig å ta med en flaske vin til maten....

 

er jo veeeeldig lei av meg selv, men det varer bare helt til neste gang, så er jeg på igjen, kanskje jeg bare kan ta med en flaske vin også takke nei til alkohol fordi jeg må opp å kjøre tidlig dagen etterpå....

 

men på den andre siden er jeg livredd for å bli oppfattet som partbrems og jeg har faktisk den forskrudde innstillinga at jeg hadde blitt fornærma om noen ikke drakk alkohol dersom det var jeg som hadde invitert til selskap...syke, syke innstillinga, jeg må finne en annen måte å forholde meg til alkohol, finne ett nytt tankesett....ja,ja...

Skrevet

Jeg har ei venninne som var som deg. Hun har faktisk sluttet helt å drikke... Alle rundt henne aksepterer det fullt ut, for vi har jo alle sett hvor full hun ble.

 

Hvis dette ikke er et alternativ, så anbefaler jeg å forsøke å tenke på dette gjennom hele kvelden. Hvis du setter en grense på 1 flaske vin (som jeg blir stupfull av, men du er sikkert ikke som meg), så ikke hell nedpå flasken, for så å drikke vann resten av kvelden. Prøv heller å være bevisst på å drikke sakte. Sett ned glasset mellom hver slurk. Hvis du spiser, så ta minst to munnfuller mellom hver slurk. Drikk like mye vann som vin. Vent til glasset er tomt med å fylle opp, så får du mer kontroll over hvor mye du drikker. OSV.

 

Lykke til.

Skrevet

selvom det er middagsbesøk tar jeg ikke med noe. jeg drikker brus =)

 

Skrevet

Dette innlegget kunne faktisk jeg ha skrevet.

Jeg er på samme alder som deg, og ja jeg har festet siden ca 16-årsalderen.. Jeg klarer heller ikke å slutte når jeg først har begynt. Ingen varselsbjeller som sier "nå er det nok". Dersom samboer antyder at jeg har fått nok blir jeg skikkelig fornermet, men slutter ikke for det..Har faktisk vært helt edru i noen sammenhenger, men synes ikke det blir helt det samme heller..(Feil tankegang, men sånn er det..)

Jeg drikker slettes ikke hver helg, men oftere enn jeg burde..

Skrevet

tar du med deg brus da? har faktisk aldri blitt tilbudt brus når vi blir invitert bort, er liksom forventet at det skal drikkes. også tenker jeg litt slik at tenk om ingen drakk da....oppi mitt hodet blir jeg stresset på tanken at jeg inviterer til middag så er det ingen som drikker, da tenker jeg at jeg har feilet som vertinne...he,he,,,,,men feile som vertinne gjør jeg sikkert når jeg altid blir så full og dum som jeg blir også....ho,ho,ho...er vist noe for meg selv jeg!!!

 

men på lørdag skal jeg enten være helt edru eller prøve meg på det drikk sakte vin og like mye vann trikset som ho over her nevnte, så får jeg bare prøve å stoppe etter 4-5 glass som ca er ei flaske....

 

uansett takk for svar, det blit vel folk av meg også til slutt:)

 

 

Skrevet

Tror ikke det er bare du, men hele omgangskretsen din som trenger å endre tankesett rundt alkohol. Man MÅ ikke ta med en flaske vin på middagsbesøk, og man trenger ikke være partybrems selv om man ikke drikker seg fra sans og samling :-)

 

Blir angrepet av liten gutt, får ikke skrevet mer!

Skrevet

Har ikke tatt med brus nei, blitt tilbudt brus eller kaffe. Dette har vært sammenkomster med de jeg jobber sammen med og som jeg ikke kjenner så veldig godt. Ingen av de som drikker noe særlig, så kan ikke akkurat kalle det fest.

 

Når jeg fester med vennene mine blir de fleste godt i farta, og det gjør ikke noe om man "tar av litt".

Jeg prøver fremdeles å begrense inntaket mitt, med varierende hell..

 

Å drikke masse vann til vinen er kjempelurt egentlig.

Skrevet

har de ikke brus tar jeg med og glemmer jeg det, drikker jeg vann^^

 

jeg er ikke helt avholds, men blir aldri mer enn tre øl om det er noe. men i middagsbesøk er det brus det går i.

 

På fester er det tre øl og det holder for meg. Jeg har blitt ganske flink å si nei til drikke da=)

Skrevet

Jeg har det sånn jeg og :/ skjønner ikke hvorfor det ikke kan ringe en bjelle når man har fått nok :P

 

Skal ut i morgen jeg og, skal prøve vann trikset jeg.. Vet det funker på en venninne, så da må det jo funke på oss og sant ;)

 

Det er fælt å våkne dagen derpå å ha sorte hull her og der :/

Skrevet

nå i jula tre ganger, alle gangene lover jeg meg selv å være såååå flink, men blir mye mer og mye senere enn jeg tenkte:) ellers ca annenhver helg, men kun en av dagene da....i ferier så kan jeg godt kose meg med vin flere ganger i uka, men da ofte bare noen glass, blir passe brisen på ei flaske men drikker jeg mer enn det er veien kort fra brisen til full og teit...he,he,he,....blei litt nervøs av spm.....

Skrevet

ho,ho....kjenner meg sååå igjen, jeg blir kjempefornærma om mannen min antyder at jeg skal roe ned!! også blir jeg irritert dagen etterpå for at han ikke stoppet meg...he,he,heh,e,he,

Skrevet

Hehe..Ble du redd du plutselig skulle skjønne at du er alkoholiker?

Nei da,du er helt sikkert ikke det..;).En alkoholiker er en som MÅ ha! Som MÅ ha alkohol for i det hele tatt ha det gøy,han/hun tror at vis han ikke drikker en helg så er man kjedlig osv..

Men en alkoholiker trenger ikke drikke hver dag,det fins periodedrankere også!

Men du drikker vel ikke med barn til stede? En alkoholiker bryr seg ikke om det er barn til stede eller ikke,og han/hun greier ikke stoppe slik som du..Men tror nok at han/hun drikker MINST 2 dager i slengen,at han/hun fortsetter å drikke tidlig om morgenen dagen etter.

Men siden det er så vanskelig for deg å stoppe når du først har begynt så er det veldig viktig å være forsiktig! Og tenk over det når du skal drikke om det er veldig vanskelig og skjerpe seg eller ikke..

 

Masse lykke til;) Dette går helt sikkert bra;)

Skrevet

Men synes uansett du drikker litt vel ofte,ihvertfall siden du er mor,uansett barnefri eller ikke..

Skrevet

Jeg var sånn som dette til jeg fant ut at jeg faktisk er allergisk mot sprit. Jeg trenger ikke å ha drukket mye heller, men kommer det en bailys el. i miksen så mister jeg hele kontrollen. Nå drikker jeg kun vin eller øl (blander ikke det heller) og jeg har ikke et eneste svart hull i hukommelsen etter at jeg kuttet ut spriten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...