Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 gruer meg sånn:( han har en testikkel som ligger oppe i lysken som skal ned. er vel bare en time med operasjon men er vel mest den narkosen jeg gruer til,også er jeg redd han selv skal bli redd...Noen som har hadd unger som har hadd denne operasjonen som vært med ungene sine på en slik operasjon som kan fortelle mæ litt???
AndreVonDrei Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Huff, det er ikke noe moro, nei! Min sønn la inn dren og tok bort falske mandler -en helt streit operasjon, men mammahjertet mitt hadde det vondt da han skulle i narkose, ja. Men det gikk så fint, atte:-). De får en sånn "saft" med noe beroligende middel, da var han fin i farta og smilte som ei sol når de la inn veneflonen og sa mens han lo: "Det gjør litt vondt, mamma...". Så sovnet han søtt, hehe... Jeg vet ikke hvordan det er med den operasjonen sønnen din skal ha, men det går nok så bra atte :-). Lykke til og husk å puste. Barna kan lett bli engstelige når mor er redd, så prøv å skjule det godt ;-)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har selv ei jente på 3 år som skal opereres , og jeg er redd, så jeg skjønner deg godt.... I de aller aller fleste tilfellene går det bra.. Jeg har flere venner som har barn som er operert små, men ingen som har hatt den operasjonen dere skal gjennom sender deg og gutten din en klem.
Gjest Rispondi Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Da eldstemann på 13 skulle i narkose var jeg med helt til han "sov", vet ikke om det er vanlig å få følge helt inn på operasjonsstua, men jeg fikk det. Så gikk jeg ut og ventet mens han ble operert.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 ja går vel bra men nervan e i høyspinn:(
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Mini skal fjerne polyppene på mandag Og jeg gruer meg hinsides og litt til.. Han er bare 2 år. Men prøver å tenke positivt og at han mest sansynlig ikke blir så mye syk etter operasjonen =) Eldste opererte for 1 år siden, da var hun 7, fikk være med til hun sovnet. Da kom tårene mine, det gikk jo så fort.. Men alt gikk bra da =)
Himmel og hav Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Den ene sønnen min opererte ned begge testiklene sine da han var 12.( Han hadde jojo-testikler) Jeg fulgte han inn på operasjonssalen og var der helt til han var "borte". Før dette hadde han fått premedisinering ( tror det het Dormicum) og var høy som et hus og syntes alt var morsomt. Han husker ingenting fra operasjon, venefloner eller noe. Så gikk jeg til en venterom og venta på at det skulle være over. Hele greia tok ca 40 minutter. Da ble han trillet inn på oppvåkninga og jeg fikk komme inn og sitte ved siden av han. Han sov lenge og da han våknet var han sur, hadde vondt i halsen og var sinna på veneflonen. Han hadde lite vondt i operasjonssårene (2.pr. testikkel). Vi måtte bli på sykehuset til han hadde spist og følte seg ok, så vi var vel der i n 5 timer etter operasjonen omtrent. Han hadde veldig lite vondt etter operasjonen, og arrene er knapt synlige i dag. Det er, selv om jeg vet at det er lite trøst i det, en rutineoperasjon for kirurgene, og det går sikkert greit med gutten din også!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 ok.takk for svar:) setter de venflon før operasjonen hele tiden el får de det når de har sovnet?
Himmel og hav Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Nei, de setter det før, for det er jo gjennom den de setter narkosen. Men såvidt jeg husker så la de på Emlakrem først.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 tenkte de fikk narkose gjennom sånn maske de skulle puste inn i noen sek. d gjorde æ
auro Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 På St olav får du bli med inn til de er lagt i narkose om barnet er over 6 mnd. Lillebror på 5 mnd ble operert i nyrene for to uker siden. Måtte da avlevere han til en operasjonssykepleier i slusa inn til operasjonsstua. Litt traumatisk for mor kan du si. Alt gikk kjempefint, men han har hatt store søvnproblemer etterpå. Har bedret seg litt nå.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 Gutten min som fylte to år i november hadde akkurat samme operasjon i August. Da han altså var under to år! Det var faktisk overraskende hvor bra det gik :-)) Fælt og vente på og alt det, og ikke noe moro å se barnet ditt på oppvåkningen, eller på operasjonsbordet (mannen som ble med inn til han sov - jeg klarte ikke). Men, dagen etter oprasjon løp han rundt som ingenting, og var like blid! De får forresten noe å drikke før de skal i narkose, som gjør de helt borte, smiler og ler av ingenting, å husker ingenting av det. Lykke til! jeg skjønner hvorfor du gruer deg, gjorde jeg veeldig også
Blue Lady ♥ Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 Først får de veneflon og så får de likeglad for og berolige de før operasjonen. Barn over endten 6 mnd eller 1 år får man følge inn på stua eller i mellomrommet før operasjonstua.Der får som regel barnet siste innsovningsdose og blir ført videre mens du blir fulgt ut igjen av en sykepleier. Når operasjonen er ferdig ringer de deg med en gang og du får komme på oppvåkning og er der når barnet våkner. Da guttungen min var 1,5 år opererte han vekk nyra og det var ikke en særlig hyggelig opplevelse. Han har vært i lett narkose flere ganger tidligere ved vanskelige undertsøkelser,men forbred deg på at det kan bli tøft når du ser barnet ditt går i narkose. Min gutt fikk sitte på fanget mitt da han fikk narkosen..Han så på meg med tårer i øyene før han bare forsvant for meg og hele gutten kollapset i armene mine. Akkurat der og da grep panikken meg og jeg var sikker på at han døde...ekkel følelse... jeg visste det gikk bra men ja ekkelt var det... 4 timer etterpå ringte de og jeg fikk se min skatt igjen og være med han hele tiden Lykke til
Lacey*har fått erta Skrevet 1. januar 2010 #16 Skrevet 1. januar 2010 Min var 3 og en halv mnd da han ble lagt i narkose for hjertekateterisering og bronkiografi. Er alltid vondt for mammahjertet når barna skal under noe vi ikke har kontroll over. Men det går alltid veldig fint. De fleste barn blir litt survete og grinete når de våkner, men det er bare sundt. Vær flink til å spørre legene/pleierne om ALT du lurer på og ikke vær redd for å mase. Alt som kan berolige deg er bra:) Lykke lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har hittil ikke hatt noe erfaring når det gjelder dette temaet. Men ville bare ønske deg og sønnen din lykke til. Det komme til å gå så bra så
MJ<3 Skrevet 2. januar 2010 #21 Skrevet 2. januar 2010 Sønnen vår på 2 opererte bort falske mandler og la inn dren for 3 uker siden. Det de gjorde var å sette en maske foran ansiktet med sovemiddel, slik at han sovnet ganske raskt. Da satt han på fanget mitt, gikk helt fint. Rolig og han var ikke redd. Så satte de veneflon og slange i halsen, men det merket han jo ikke for han sov da. Den var også borte da han våknet. Etter narkosen var vi med da han skulle våkne opp. Tok en liten stund hvor han sov mens vi ventet og da han våknet var han veldig groggy og uvel. Så da sovnet han tilslutt etter endel klaging, og da han våknet etterpå var han på bena og blid som en sol. Sånn som jeg har opplevd det går narkosen veldig fint. Har jo ikke hatt samme operasjonen da... Veldig deilig når alt er overstått og til deg over som skal til operasjon for polypper, du kan bare glede deg, samme natten sov han uten et snork!!! Veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå