fremtidoghåp Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 .....eller er jeg egentlig litt kreativ? Er for trett i hodet til tenke helt klart akkurat nå. Altså: Vi har et barnerom for lite. Dvs. på grunn av sykdom er jeg ekstremt lydømfintlig og min snorkende mann har i flere år måttet dele et bittelite barnerom med et av barna våre. (Det er litt sånn: "Hvem sin tur er det til å ha pappa nå?" :-) Så det betyr at når bebisen kommer , trenger vi egentlig TO nye barnerom, noe vi slett ikke har. Ikke har vi råd til å bygge ut heller, pluss at det er så og si byggeforbud der vi bor. Så altså: Da vi flyttet inn for mange år siden var der et uinnredet knøttlite rom med skråtak som i hustegningene er kalt barnerom. Det har et lite vindu, men er altså ørlite (ca. 2,5 m langt og 2 m bredt). Vi flisla rommet, la inn varmekabler og gjorde det om til et ekstra toalett. Blir det for sært å tilbake føre dette til barnerom? Hvis vi gjør det litt koselig, kan bli et søtt, lite babyrom. Som kan fungere som barnerom til gullet vårt blir 3-4 år i allefall. Kanskje det da er lov å bygge ut, og kanskje vi da har mer penger. Vi kan legge feks. heldekkende teppe på gulvet hvis vi vil unngå flisene, og veggene er allerede tapetsert med kremfarget tapet med spredte små gulldotter. (Det er egentlig våttapet). Så vi trenger ikke male eller gjøre noe annet som det blir gasser av. Jeg har kjøpt en nydelig babykurv på stativ, den tar lite plass, og så har vi en liten hvit kommode og noen andre småmøbler. Spørsmålet mitt er altså: Synes dere det blir for rart å tilbakeføre et (stort) toalett til et (bittelite) barnerom? Ellers komer nå både bebisen og pappen til å måtte dele de små rommene som er med de to barna våre. Hva sier dere? jeg har ikke turd å lufte dette med pappaen enda, tror han synes det blir veldig rart. Men nå er det stort sett bare meg som bruker ekstratoalettet i 2. etg der soverommene er, fordi det kun er jeg som våkner om natten. De andre sover som steiner og går først på toalettet om morgenen nede i 1. etg. Jeg vet jo at dette ikke er et svangerskapsrelatert spørsmål, men vil gjerne ha svar likevel! :-)
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Nei, jeg synes da ikke dette høres sært ut i det hele tatt. Man må jo gjøre det beste ut av det man har og at en endrer bruksområde på rom hører jo med det å ha en voksende familie. Det viktigste er at rommet er godkjent som soverom! Det er bare et lite ett, men hva gjør det:) Rommet er jo sikkert skikkelig utført med membran og lufting slikt som bad må ha, men det har jo ingenting å si. Må dere rive do og vask? Hva med varmekabler? Høres jo ut som en god ide å legge gulvteppe på flisene. Lykke til med å viderebringe ideen. Høres jo ut som en god løsning for alle!
LisseSandnes Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 flere av min rom oppover tidene har vært av veldig varierende str. og 2 x 2,5 m er ikke for lite til et lite barn/baby. senga tar jo ikke rare plassen, og kommoden og eventuellt andre møbler vil jo dominere rommet, pga str. men jeg kan se for meg at det rommet har stort potensiale. lag deg et par tegninger å vise til mannen, hvordan du ville at romløsning skulle ha vært. så det går nok i orden. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå