Snusmumriken22 Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg er ca 8 uker paa vei og fant d ut for ca litt over 1 uke siden.. Problemet er at samboeren ikke vil ha barnet.. Jeg føler jeg er nødt aa velge mellom han og barnet.. Hva skal jeg gjøre?? Skikkelig fortvilet her jeg sitter.. Haaper d er noen som kan hjelpe meg..
cethy23 Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 det er et valg du selv må ta.. men du må tenke hva du vil,, vis du virkelig vivl ha barnet kommer ting til å bli vannskelig vis han har fått deg til å ta abort. håper virkelig det ordner seg for deg!
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Ingen lett situasjon å komme i, og er en avgjørelse bare du kan ta. Men vet ikke helt om jeg syns så mye om samboeren din hvis det er sånn at du blir tvunget til å velge mellom barnet deres og han. Han har jo vært med på det han også! Du må vurdere nøye om samboeren din virkelig er verdt å ofre den lille for, han har ikke bare panikk da? Ønsker deg iallefall lykke til med valget ditt, og håper det blir til det beste for deg uansett:-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Veldig vanskelig sitvasjon.. er ikke for at man skal tvinge på noen barn, men vet selv at jeg trolig ikke kunne tatt abort for noen satte et valg til meg mellom barnet og mannen. Han er ikke som ei sier over her grepet av litt panikk? Håper det ordner seg å du ikke trenger å gjøre noe du ikke vil. Lykke til
Fjelljenten Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Blir irritert av sånne menn, og hadde det vært meg, hadde det ikke vært vanskelig å velge ham bort ihvertfall. Hvis han er villig til å velge deg bort, hva er vitsen spør jeg meg selv... Hvis han er villig til å tvinge på deg en abort, sier vel det det meste om hans holdning til forholdet deres og deg, så å ofre noe for ham, nei det virker feil på meg. Men jeg håper som en sa over her, at dette bare er noe han sier i panikk, og hvis han er en ordentlig mann og kjæreste så er det kanskje bare litt tid som skal til før han innser hva som er riktig å gjøre. La oss håpe det :-) Lykke til!
Fifrildi Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Hva du skal gjøre: Ikke ta råd om dump/behold/abort fra fremmede på nettet i et forum, ingen her kjenner dere og deres personlige historier. Bestill time hos legen/familierådgiver snarest for dere begge to og få tatt en skikkelig prat med en objektiv fagperson til stede. Lykke til.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Huff, ingen enkel situasjon du har havnet i. Er mange spørsmål du må vurdere for å komme fram til løsningen som passer best for deg. Kunne du selv tenkt deg å bli bamma nå? Hvordan tror du ting vil bli om du tar vs ikke tar abort? Har du noen som kan støtte deg uavhengig av valg? Er det en mulighet at samboeren din en dag tom. vil kunne glede seg til å bli pappa selv om dette ikke var helt planlagt? Vil uansett anbefale deg å snakke med Amathea, de er kjempeflinke og har masse erfaring omkring din problemstilling. Ta gjerne med deg samboeren din også. Om ikke det finnes et kontor i nærheten av der du bor, kan du også snakke med dem på telefon. Lykke til, håper virkelig du klarer å komme fram til en avgjørelse du kan leve godt med.
millie+2klumper Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Når jeg var 19 var jeg i din situasjon. Jeg tok abort. veldig imot min vilje! Men jeg gjorde det fordi jeg var super forelsket og han ville absolutt ikke ha barnet! Å fordi jeg visste at det var min egen feil fordi jeg glemte pillen hele tiden. Jeg var veldig lei meg mens det sto på men jeg kom faktisk overraskenede fort over det. Men jeg hadde aldri gjort det i dag. Og visst du virkelig vil ha barnet så beholder du det! ikke la han få bestemme hva du skal gjøre. dersom du ikke har blitt gravid med vilje mot hans vilje da? Da er situsjonen litt annerledes. Men fortsatt er det du som må ta valget å jeg synst du skal følge hjertet ditt uansett. Lykke til:)
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Ta det valget du selv kan leve med. Vis du lar noen presse deg til noe du selv ikke vil, er det vanskligre å leve med i ettertid. Spørsmålet er om du kan leve med å ta en abort fordi noen ba deg om å velge? og om det er det du selv vil. Ønsker du å beholde barnet, Ikke la deg tvinges til å ta abort fordi noen sier at det er det du skal gjøre. Vis du føler at jeg ønsker ikke dette barnet, da er det anderledes. MEN ikke ta et valg fordi du føler deg tvunget. Tok nesten samme valget selv, tok det valget JEG kunne leve med og er uke 25 på vei med en liten jente i magen. Snakk med Amathea, de gir god hjelp til å sortere tanker og all info og bare noe enkelt som å ha noen å snakke med. Ta det valget som du kan leve med og følg hjerte ditt. Hvis du velger å beholde barnet så husk: Ha i bakhode at dette skal du klare selv! Og hvis han ombestemmer seg ta det som en bonus, og hvis han ikke ombestemmer seg er det han som går glipp av noe, ikke du. Lykke til!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Uff, det var litt av et valg å ta :/ Det er vanskelig å svare på fra en utenifra, synes jeg. Aner ikke hva slags forhold dere har osv. Men tenker med meg selv i det forholdet jeg er i (vært gift i et år og vi har vært sammen i 13 år) at jeg hadde ikke tatt abort, men jeg tror heller aldri han hadde latt meg ta det valget heller... Vil tro at ting kan bli bedre, når samboeren din får vendt seg til tanken om et barn også. Hvis ikke det er planlagt, kan det jo være litt av et sjokk med en gang, men så blir man mer fortrolig med tanken etterhvert. Fölg hjertet ditt
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Som en annen skriver, vi kjenner ikke deg og samboeren din eller hvordan forholdet deres er ellers, så hva du skal gjøre er egentlig umulig å si for oss. Men jeg vet at hvis min samboer hadde gitt meg et sånn valg, så hadde en del av valget vært enkelt og det hadde vært den delen å velge bort han, så måtte jeg tatt en egen avgjørelse på om jeg ønsket å beholde barnet eller ikke etterpå. Jeg hadde uansett ikke ønsket å være i et forhold med en som ga meg et sånt valg, derfor hadde den delen vært enkel.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 Har vært i samme situasjon, og vet det kommer til å bli vanskelig uansett. Jeg valgte å beholde, men det tok nesten knekken på ekteskapet vårt. Ser ut til at det ordner seg nå, men er fremdeles problematisk. Vil bare si lykke til. Anbefaler kontakt med rådgiver hos amathea med både deg og mann. det rakk ikke vi, men tror det hadde lønt seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå