Gå til innhold

Strekkmerker


Ccathrine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå venter jeg 3. mann da, og hadde strekkmerker fra før, men de har begyndt å bli mørkere rød i fargen i takt med at magen vokser nå. Jeg fikk det aller første strekkmerke, når jeg var ca 24 uker på vei med 1. mann. Denne gangen smører jeg som en besatt med A-krem, klør veldig mye på magen, og dette hjelper i allfall for meg. Tror ikke smøringen hjelper på strekkemerkene, men håper jeg kan gjøre mageskinnet så smidigt at det forhåpentligvis ikke strekker seg ennå mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen på magen enda og er i uke 24+1. Men de jeg hadde på innsiden av lårene før jeg ble gravid begynner så vidt å bli røde nå. Også har jeg fått på undersiden av brystene, eller som typen kalte det "gnage" merker bare fordi jeg ikke skulle bli lei meg for å ha fått strekkmerker,

Selv håper jeg at jeg er som mamma, hun har født 3 barn og fikk kun 1 strekkmerke på alle tre barna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker og har begynt å få på siden av magen og et som jeg kan kjenne som et søkk på undersiden av magen. Jeg har dårlige gener strekkmerkemessig og antar jeg kommer til å se ut som en dårlig tegnet kart over et elvelandskap innen jeg er ferdig med graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen på mage eller lår:) Men fåttt en del på puppene... Ikke noe særlig pent. Smører med bodybutter morgen og kveld på mage og lår, har glemt litt av puppene. Vet ikke om det har noe å si, men skal bli flinkere til å smøre der og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( ser ut som et verdenskart, spesiellt nedre del av magen...ikke pent. Men verdens nydligste unger, kan vel ikke få både i pose og sekk bestandig heller:-) De fleste kom med nr 1, da var jeg svææær! Og så ble det litt ekstra etterhvert. Tror ikke det er plass til fler nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På førstemann var jeg diger, la på meg 21kg, men fikk bare 1 strekkmerke på leggen.. av alle plasser. Smører meg godt denne gangen også, men tror det som hjalp meg best sist, var at jeg fikk mye eksem som gjorde at jeg måtte opp 1000 ganger natten og spyle meg i kokvarmt vann med høyt trykk i dusjen. Det fjernet kløen en stund så jeg klarte å sovne. Håper jeg slipper strekkmerker denne gang ågså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk strekkmerker helt plutselig rundt uke 23. Selvom jeg har smurt meg hver dag fra ca uke 12. Og det begynner å bli ganske mye :( Har også dårlige gener når det gjelder strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 28+1 nå, og har foreløpig ingen strekkmerker. Er første graviditeten, og har kun strekkmerker på rumpe/lår fra tidligere. Får håpe jeg er heldig, min mor hadde nemlig ingen strekkmerker når hun gikk gravid med meg og søsteren min...

Smører litt med oljer, men har ikke vært veldig opptatt av det. Tenker at de kommer nok uansett dersom det er meningen, men smører olje ca 2-3 ganger i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei:) jeg er i uke 28 nå.. og har ikke fått strekkmerker enda.. smører meg flere ganger om dagen med bodybutter! :) tror det er et godt tips!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i begynnelsen av uke 31 og ingen strekkmerker ennå. Fikk null med førstemann, og håper det går like bra denne gansgen. Smører magen med babyolje når jeg dusjer, og ellers smører jeg morgen og kveld me strekkmerkekrem som er kjøpt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen små strekkmerker bak på lårene og på puppene med førstemann, men har ikke sett noe til dem ennå... De ble borte når alt vannet i kroppen forsvant og den verste melkesprengen ga seg.

Så får vi se om jeg blir å samle like mye vann denne gangen.. =/ (bank i bordet!) Jeg er i uke 28 nå.

Smører med a-krem etter dusj og hvis det klør på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 29.Ingen enda, og hadde heller ingen med 1 mann.magen er mye større nå,så ser ikke bort fra det kommer noen. Håper fortsatt at jeg skal slippe :-)

Fikk høre sist gang at smøring ikke hadde annen effekt enn velvære og smidig overhud. Gener spiller en stor rolle og det er underhuden som lager strekkmerker og det hudlaget er jo ganske umulig å smøre.

 

Men jeg smører meg jeg også altså...:-)..sånn just in case :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må seie meg enig i det siste innlegget.

Eg venter nr 4, har aldri smurt meg med noke anna enn solkrem (dei 2 gongane eg har vore gravid om sommaren) og har ingen strekkmerker!

Det er genetisk, og som sagt underhuda som sprekk og den er det vanskelig å smøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...