Gå til innhold

Opp-ned-metoden (legging), trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd opp-ned-metoden noen kvelder nå, uten særlig suksess. Ungen er tre måneder gammel, og jeg har et fast kveldsrituale før jeg legger han. Jeg legger han når han er trøtt et sted mellom 20 og 22 (har ikke noe fast tidspunkt, bør jeg ha det?). Han får siste måltid på soverommet, også legger jeg han i sengen før han sovner. Han begynner å gråte med en gang jeg legger han ned, så da tar jeg han opp. Han roer seg fint ned når jeg tar han opp, men problemet er at han begynner å gråte mens jeg begynner å legge han ned (altså mens han enda er i armene mine, han vet visst hva som kommer). Hva skal jeg gjøre? Disse kveldene har jeg bysset han til han har sovnet og så lagt han ned, men da har han våknet og begynt å gråte, så vi har måttet begynne på nytt hver gang. Har brukt i overkant en time hver kveld i fire kvelder, og begynner å miste litt motet. HJELP, hva gjør jeg galt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde ikke jeg giddet å bruke energi på og gjøre problem utav med en baby på 3 mnd.

Gjorde rikitgnok spede forsøk med min på den tiden, men fant fort ut av at han ikke var klar for å ta natta så tidlig. Og da gjorde jeg ikke flere forsøk på å legge han tidlig før han var litt eldre. Da gikk det litt bedre.

Kan du ikke legge ham i stua sammen med deg hvis han er trøtt da.

Jeg syns 3 mnd er for tidlig å starte med diverse leggemetoder. Anbefalingen er vel at de er 6 mnd før man forsøker med det.

Det ser jo ikke ut som det funker for dere heller. Så tror du bare får gi det en pause, og prøve igjen om noen uker, når han er litt eldre.

Skrevet

Enig med siste taler. Jeg har aldri før sett så mange som skal ha babyen til å sovne ved egen hjelp omtrent i det den kommer ut:) Det tar tid og barn som viser så tydelig at han absolutt ikke vil ligge alene bør få sovne på fanget en stund til.

Noen tips kan jo være å gjøre soveplassen koseligere ved å gjøre den veldig trang, legge en koseklut der som du har gått med i bhen og ha en god og myk bamse der, men jeg ville ikke stresset med det ennå.

Lykke til, uansett hva det blir til:)

Skrevet

Takk for at dere ytrer meninger, men jeg er alenemor, og kunne trengt de timene på kvelden for meg selv (av den enkle grunn at jeg kommer til å bli gal hvis jeg må sitte med småen på fanget i tre måneder til - jeg har ventet så lenge jeg kan). Dessuten er han generelt vanskelig når det kommer til soving, på dagtid sover han kun i vogna, så jeg er ute på tur tre ganger om dagen. Han sover ikke i fanget mitt heller. Han blir kjempesur uten søvn, og da er det bare å bli bært på som duger. Bæresjal funker dårlig, han blir så varm at han blir gjennomsvett.

Så jeg er rett og slett ved veis ende. Hvordan skal jeg få levd et normalt liv kombinert med denne morsrollen?

HI.

Skrevet

Du må nok rett og slett finne frem tålmodigheten din....

Skrevet

Urk... Jaja. Lete dypt inni sjela, så går det sikkert fint til slutt.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...