Gå til innhold

Valp og fyrverkeri - positivt overrasket=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en valp på 4 mnd som naturlig nok aldri før har opplevd noe smell av noe slag. Var veldig spent på smellene som kommer (og har vært i dag), da vår forrige hund var veldig redd på nyttårsaften.

Da vi har småe barn gikk vi ut i 21-tiden for å sende opp en del av fyrverkeriet vårt. Etter anbefaling fra noen hundekjennere tok vi henne med ut og lomma full av hundegodt. Jeg holdt hunden i bånd, mens min mann fyrte på fyrverkeriet. Hun var litt skeptisk i starten, men jeg passet på å fore henne med godt hele tiden slik at hun skulle forbinde smellene og lysene med noe positivt. Det tok ca 3 minutter før hun sluttet å reagere på fyrverkeriet, og da virket det som om det var gjort=) Nå er hun en (tilsynelatende) robust hund i utgangspunktet, men jeg var litt usikker allikevel. Jeg kommer til å fore henne med godt når vi går ut i 24-tiden også, slik at jeg er sikker på at dette blir positivt for henne, for det er utrolig tungt å se når hunder har det grusomt på nyttårsaften.

Jeg lovet meg selv i vår at vi skulle ikke ha hund igjen (det var så tragisk å måtte avlive den syke hunden vår), men det varte ikke så lenge=) Jeg er utrolig fornøyd med den nye valpen vår, hun er bare så skjønn=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så bra! gjorde det samme med vår hund det første året(2 år siden) og hun reagerer ikke i det heletatt.

Skrevet

Hunden vi hadde når jeg var liten var også helt rolig første nyttårsaften og ville veldig gjerne være med å sende opp raketter. For hvert år etter det ble hun mer og mer redd inntil hun når hun var 13-14år begynte å bli bortimot helt døv, da var hun helt rolig igjen... Det trenger jo ikke skje med deres hund, men anbefaler dere å være oppmerksomme sånn at hun ikke blir redd senere selvom hun ikke var det i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...