Gå til innhold

Katter som reagerer på raketter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hannkatt på 5 år og jeg har ikke vært hjemme med ham på nyttårsaften siden han var kattunge (fikk ham i romjula for 5 år siden). Jeg har faktisk aldri tenkt over om katter blir redde av raketter og smell.

Jeg feirer hjemme i kveld og nå ligger katten under senga og mjauer. Han har ligget inni et skap i noen timer og nå altså under senga. Og jeg har skikkelig, skikkelig, dårlig samvittighet! For det virker nesten som om han er redd og jeg tenker på alle de andre gangene han har vært alene hjemme...

Huff, kanskje jeg bare rører nå? Men han er beste-katten min og jeg er utrolig glad i ham :)

Hvordan er det med deres katter og raketter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du rører kanskje litt, men ja.. Han overlever nok, skal du se :-))

Skrevet

Det er mange dyr som reagerer på raketter. Jeg har to katter nå, og det går foreløpig greit her :) Men vi hadde en hund for noen år tilbake, og hun var LIVREDD! hun beit over ledninger, beit ihjel dunputen min og skalv hele kvelden. Vi måtte tilslutt få resept på beroligende hos dyrlegen til nyttårsfeiringen. da gikk det litt bedre! :) men våre katter er ute om natten, vi har ikke kattedo, så ut må det. Også i kveld. Det har vi gjort de andre nyttårsaftene, og de har alltid kommet tilbake:) så håper pusen din får sove i natt, er hjerteskjærende når de er redde ! du får gi han noe godt, tunfisk eller noe sånt :) godt nyttår!!

Skrevet

Pusen vår gjemte seg hvert år i klesskapet, lengst vekk fra vinduene når det begynte å smelle. Om vi prøvde å berolige ham, trakk han seg bare lengre inn. Så det beste du gjør er å la ham/hun være og vise at du ikke er redd. De kommer frem når det er over og bærer ingen nag :)

Skrevet

hehe! Det ante meg;)

Alt man plutselig begynner å bekymre seg over. Hvordan skal det bli når jeg får baby? Da blir det kaos i heimen, hehe!

Skrevet

Min forrige hund var skuddredd og pissredd for raketter og alt med smell i. Hun var nervevrak i flere dager rundt nyttår. Det var ikke noe kjekt...

Men jeg har aldri tenkt over at katter kunne bli redd. Han ligger fortsatt under senga og jeg lar ham bare bli der til han selv finner det for godt å komme frem. Kan nesten ikke tvinge ham ut?

Har god-snadder-mat i kjøleskapet som han skal få:)

Skrevet

Øyy når i april har du termin, 'a? =)

Jeg har 1. haha. Kommer til å bli en stor Aprilsnarr i så fall!

Men greit du har hysterigeneralprøver med katten, da.

Skrevet

Katta vår er dritredd raketter! Hun ligger under sofaen og skjelver hele nyttårskvelden.

Skrevet

Har 24.april. Så om du er god på å knipe og jeg presser på så kanskje vi får samtidig? ;)

Jeg er generelt lite hysterisk, men når den dårlige samvittigheten setter inn... Men det er nok som de andre her sier: Han kommer til å klare seg fint. Og så får jeg sove med et øye åpent i tilfelle han tar hevn;)

Skrevet

Uff, så kjipent:(

Tror det går litt bedre her. Det ble stille for en litt siden. Og om noen timer er det verste over. Kan man jo håpe på:)

Skrevet

Gikk han til angrep!?

Trodde ikke en så liten ting kunne gjøre så stor skade, eller skade overhodet.

Du er flink til å skrive også, fin blogg!

Skrevet

Stakkars pusen, du får skaffe noe beroligende til han til neste år ;)

Mine puser finnes ikke redde for nyttårsaften, heldigvis. Men de er rare i utgangspunktet, kanskje noe med det å gjøre :P

Skrevet

Han synes det er morro å vekke meg med å hoppe på ansiktet. Ja, han er en rar katt. Men jeg liker ham likevel:)

Skrevet

Han kom frem til slutt og klarte selvfølgelig å smette ut døra da jeg gikk ut for å se på rakettene. Kom ikke hjem før nå og"ho mor" har selvfølgelig vært engstelig.

Huff, man burde ikke hatt dyr.....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...