Gå til innhold

Uff dårlig samvittighet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min og jeg feirer nyttårsaften sammen, og jeg lagde estragon-kalkun (som hun liker kjempegodt). Hun spiser bare bittebittelitt, og jeg blir lei meg for at hun ikke spiser. Jeg blir lei meg for at det er bare oss to, og at jeg har lagd middag i flere timer for at vi skulle kose oss.

Så kommer hun bort til meg og spør om jeg er lei meg, også sier jeg at jeg er litt lei meg siden at hun ikke spiste så mye. Hun gir meg en klem og sier unnskyld mamma.

Da innser jeg hvor teit jeg er! Hun er TO år, hun spiser når hun er sulten! Det er jo ikke hennes feil at hun er mett, så jeg burde jo ikke bli lei meg over noe sånt! Uff, jeg er helt grusom!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...

Vi mammaer tenker nå på alt mulig og da...

Men ja, hun er 2.. og spiser da hun er sulten..;)

Skrevet

nei du må ikke tenke på d! du har jo dine forventninger om hvordan dette skulle bli, og at d skulle bli så bra.. stakkars deg:) tenk heller på for ei flott og sympatisk jenta du har som bryr seg om andre=)=) herlig jente! du er nok tilgitt for denne! vi kan alle gjøre "feil"

klem=)

Skrevet

Problemet er vel kanskje ikke at du ble lei deg, men at du helt bevisst gir henne dårlig samvittighet ved å fortelle hvorfor du faktisk så litt molefonken ut!!

Det synes jeg svært lite om - i dette tilfellet ville jeg glatt ha servert en hvit løgn - at jeg var lei meg fordi det er så lenge til nissen kommer neste gang eller et eller annet i den duren.

Jeg hadde i allefall ikke veltet mine greier over på et stakkars uskyldig barn på 2 år!

Synes ikke du er grusom, men litt korttenkt akkurat i dette tilfellet. Men man lærer som kjent av sine feil, så kanskje var dette siste gangen :-)

Skrevet

Du er nå heldig som har en unge på 2 som faktisk spiser!

Ungen vår er småsyk, og han spiser så og si ingenting for tiden! :(

Han smakte ikke på maten engang i dag...

Skrevet

Nå ba jeg henne om unnskyldning da, så jeg tror nok ikke hun fikk dårlig samvittighet. Det ble ganske fort glemt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...