Gå til innhold

Hjelp, pottetrening

Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver med potte trening.

Når gutten er her hjemme bruker han kun bleie når han sover, eller er ute og leker.

Det går nesten bra.

Det vil si, dersom han går rundt med bar bak så setter han seg ned på potten (som står fremme på en fast plass) og tisser.

Dersom vi tar på ham en truse, tisser han i den. Han klarer fint å dra den opp og ned. Jeg har tatt på han en truse, snakket med ham og å dra ned trusen og tisse på potten, han svarer "ikke tisse trusen, da blir trusen våt". Jeg snur meg og under et minutt etterpå roper han "mamma, trusen og sofaen våt".

Og så kommer det til bæsj. Han holder seg til han får på seg en bleie, og gjøre det der.

Noen forslag til hva som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Prøver å dytte en gang til

Skrevet

Vente til han er klar..Høre ut som han ikke er det

Skrevet

Gammel er han da? Kanskje han ikke er klar?

Skrevet

Jeg ville satt på bleie og ventet noen måneder før jeg prøvde igjen..

Alt det maset og alle de uhellene, det er det ikke verdt synes jeg. Da skifter jeg heller bleier en liten stund til. Det kommer når de er klare.

Skrevet

Glemte å si, han er 2 år og 10 mnd.

Han snakker veldig mye om at tiss og bærsj skal på potten eller i do.

Skrevet

Jeg har en på 2 år og 3 mnd som også er bleiefri når hun er hjemme og våken. Tar på bleie når vi skal ut eller til andre og når hun skal legge seg. Det går stort sett veldig bra, har nesten ingen uhell nå.

Hun går ikke med rumpa bar,men har på seg truse og bukse/kjole.

I begynnelsen tok jeg henne på do med 3 kvarters mellomrom når hun gikk uten bleie. Nå er hun mer bevisst og sier ifra selv stort sett, men like etter måltider og hvis det begynner å bli lenge siden sist hun har vært på do tar jeg henne en tur på badet.

Jeg er ikke så fan av tiss og bæsj i sofaen, så i den første tiden uten bleie pleide vi å holde oss til lek på gulvet og evt se barnetv i sin egen barnetv stol (med et tisselaken under).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...