Zitro Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Har selv ganske kraftig astma og bruker daglig mye medisiner for å fungerer normalt... men nå i denne kulda er jeg nesten medisinfri jeg. Så på meg virker kulde motsatt ihvertfall, blir bare bedre av den jeg...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Kommer jo an på hva slags astma du har det... jeg har kuldeastma, så , som navnet tilsier, blir den forverret av kulde... men det er dog aller verst når det er kaldt og rått. Tørr kald luft er ikke så ille. Men jeg blir fort veldig dårlig om vinteren, og er i superform om sommeren.... selv om jeg også har pollenallergi. Kuldeastmaen er mye verre.....
Nea og juniors mamma Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har astma og allergi noe som tilsier at bronkiene også snører seg sammen når jeg reargerer allergisk på noe. På vinteren når det er fryktelig kaldt (-5 til 30) og jeg er ute på ski eller bedriver annen fysisk utfoldelse (som å løpe til bussen he he) så virker den kalde luften som en irritasjon i luftveiene og fører til at bronkiene igjen snører seg sammen. Så kuldeastma (som mange idrettsutøvere har) såvell som vanlig astma, kan utsløse pustebesvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå