LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19434113 Har leeenge sett på dette huset og skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke er solgt? Lurer litt på om jeg ikke må be om en visning på nyåret:) Hva tror dere?
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 bortsett fra prisen så var det ikke noe så si på det
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2009 Her er det det et hus koster spes når man kan dekke 14000 kr i mnd på lånet. Tipper vi får omtrent det samme for vårt hus så det er ikke prisen som bekymrer meg. Mer at det skal ta laaaaang tid å selge. Derfor jeg har nektet å vurdere noe det siste året i det hele tatt. Kan ikke sitte med 2 så dyre hus og mange hus ligger fryktelig lenge. Det i linken har ligget utrolig lenge. Jeg kan jo ringe megler for å høre om det i det hele tatt har kommet inn bud alle disse mnd:)
Gjest Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Fint hus. Beliggeheten aner jeg ikke noe om. Slitsomt og hele tiden måtte være avhengig leie ut to leiligheter. Av de jeg kjenner har de fleste mer enn nok med en utleie leilighet. Deres del av huset blir litt liten. (bor selv på 189 kvm med familien min og synes det er passe)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2009 Poenget er at den egenkapitalen vi har gjør at vi kun trenger å leie ut 1 leilighet. Eller dvs at vi er ikke avhengig av det heller, men greit å kunne betale lånet hver mnd med leieinntekten. Eneste grunnen til at jeg eventuelt vil flytte er at vi trenger mere plass og her får vi nettopp det med den ene som er på 25 kvm.
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Nei, men da er det jo ikke noe problem Dere kan jo legge ut deres og se respons da. Om det andre har vært ute leeeeenge, så ligger det nok litt til Vi kjøpte hus selv nå, hadde ligget ute lenge det også, helt siden mai... og beligennheten tilsier at hus blir solgt fort der, men akkurat dette lot vente på seg..helt til jeg kom Solgte før vi kjøpte vi da, så det var litt kjangsespill )
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2009 Ja jeg vil også egentlig selge først, men da måååå man jo kanskje plutselig kjøpe noe annet da hehehehe skal ikke være lett:) Takk for svar
*dum&deiLig*™ Skrevet 31. desember 2009 #8 Skrevet 31. desember 2009 Hvordan i huleste klarer man å få leieinntekter på 14 000 kr på en hybel på 25 kvadrat og en to-roms på knappe 50 kvadrat? Er leiemarkedet i dette området virkelig så presset? Ellers var huset fint, og det er veldig greit å ha leilighetene senere, da kan barna "flytte ut" og få stipend når de går på skole, samt litt privatliv når de blir store.
Monajenten Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 dum&deilig: Jeg leier ut min 50 kvm leil med 2 soverom for 9000,- Syns det er helt vanvittig dyrt jeg, hadde aldri betalt så mye for å leie. Men det er tydeligvis et helt sykt leiemarked for tiden.
Monajenten Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 Nydelig hus! GO for it:-D Elsket hagen foran huset med de skjønne runde buskene og blomstene blant steinene:-D
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. desember 2009 #11 Skrevet 31. desember 2009 Det hadde jeg kjøpt på dagen om det lå her, syyyyykt fint hus....
*dum&deiLig*™ Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 Ja, men hvis jeg har forstått det riktig, så ligger leiligheten din i et område i umiddelbar nærhet for mange mange arbeidsplasser, og der er prisene veldig presset pga firma leier boliger til ansatte. De leilighetene i huset i linken var heller ikke veldig fine, og 5000 for 25 kvadrat når det ikke er midt i en by er jo helt horribelt. Jeg likte huset, men ville ikke regnet med så høy leieinntekt på leilighetene, ville regnet max 10 000 så har man litt å gå på dersom leilighetene ikke er utleid hele året, dersom prisene synker osv. Hvorfor leier du ut din leilighet forresten? Leier du billigere et annet sted?
Mammaen til Isak Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 Fint hus men jeg syns ikke noe om stedet da ) hehe Dessuten mener jeg at 14tusen inn ikke er noe man kan satse på! Da prisen de hadde satt opp i mnd for den minste er altfor høy.. Men siden dere ikke er avhengige av leieinntekter og det jo egentlig ikke relevant uansett ) Grunnen til at det har stått lenge kan godt være at veldig mange unge huskjøpere ikke har slike summer og etablere seg for. Man er jo nesten avhengig av å selge noe først med fortjeneste for å kunne kjøpe noe i den prisklassen.. så målgruppen blir mindre. Og de som bor der er avhengige av å selge til takst, eller helst over
Monajenten Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 Apeltun. Vi bor i samme området, men har kjøpt en som er dobbelt så stor.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 1. januar 2010 Ja det er litt sant som du sier, det høres veldig mye ut. Jeg vet det er dyrt å leie her ute, men uansett virker det litt mye. Det er en av de tingene jeg tenkte å spørre megler om.
Mammaen til Isak Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 Det er det som er, at muligens har de vært heldige å fått leid ut til den prisen. Behøver ikke nødvendigvis være slik at neste får de. Eller det er en satt pris fra megleren, hva de mener man bør få inn.. Men hør med de du.. det er dyrt i vestby,ås,drøbak,moss osv men allikavel syns jeg prisen er altfor høy )
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 Zoomet skikkelig inn på flyfoto-bildene, for syntes nabohuset på bildene så litt "slitt" ut, og med en campingbil stående midt i innkjørselen blir jeg automatisk litt skeptisk. (Ja det kan være tilfeldig, men de fleste med slik bil har jo skikkelig garasje til den...) Ut fra flyfotoene ser nabohuset/tomten ikke særlig bra ut, lite opparbeidet, biler parkert rundt omkring og huset ser ut som det godt kunne trengt en god dæsj maling. Jeg er superkritisk til naboer, og vet av erfaring hvor viktig naboer og deres innstillig til vedlikehold av eiendom har å si for egen trivsel. Biler som står og slenger, er under mekking ute i hagen o.l. er også av erfaring dårlige tegn... Og ellers må jeg si at det var veldig dyrt til å være midt uti gokk, hadde betalt noe av det samme for noe langt mer sentrumsnært i Tronheim.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #19 Skrevet 1. januar 2010 Takk for svar:) Ja det er dyrt her ute, men sånn er det bare. Bor i samme kommune i dag. Jeg har aldri vært i akkurat det området så må nok kjøre en tur innom for å se. Da kan jeg jo sjekke ut naboforholdene også hehehehe for jeg er helt enig i at det er alfo og omega! Til innlegget over. Ja leieprisen høres veldig søkt ut så det må sjekkes selv om vi ikke er avhengig av de. Enig i at prisen nok er noe av grunnen til at det har ligget lenge. Tenkte derfor å sjekke med megler om det i det hele tatt har kommet inn bud på huset og hva de da event har takket nei til. Men jeg har jo egentlig veldig liten lyst til å flytte hehehe for det er dyrt å flytte og jeg elsker stedet vi bor nå. Trenger bare litt mere plass!! Så skal prøve å overtale mannen til å dele av en en bit av stuen som jeg har foreslått før. Tror nemlig det kan bli veldig bra og vi trenger ikke så stor stue som vi har i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå