Gå til innhold

Innpåsliten svigermor! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigermor som er værre enn værst til å kontakte sønnen sin.

Hun ringer han minst 2-3 ganger om dag. Minst 3 meldinger om dag, bare for å fortelle hvordan dagen har vært og slik.

Vi blir hele tiden bedt over til de. Frokost, lunch, middag, eller bare for å ta en tur.Om vi ikke kommer, blir hun svært lei seg. Å begynner da med skikkelig sutter. Men det som er at sønnen ( mannen min) ikke bryr seg. Han vil gjerne at vi skal være der hele tiden og slik. Noe jeg ikke gidder.

Å da blir jeg den store svarte stygge ulven.

Flere som plages med innpåslitne svigermødre?

Hjelp til hvordan å få slutt på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje skal du være glad for at hun vil se dere?slutt å være så jævla sutrete selv om heller prøv å finn en middelvei med mannen din.si til han at du gjerne vil bli med,men ikke hele tiden.dere har da egne liv også,og da må dere få lov til det.

men måten du framstiller det på så skal vi synes synd på deg fordi svigermor liker deg og sønnen sin,det synes jeg er ufattelig

Skrevet

Selfølgelig er jeg glad for å ha en svigermor som vil se oss! Men litt tungt blir det når hun maser så mye som hun gjør..

Nei, det er ikke synd på meg fordi svigermor liker meg..

Bare litt tungt når hun ringer meg x antall ganger hver dag, bare for å høre hva jeg gjør, hvordan det går, om jeg har spist, og alt det der.

Koslig å se at hun bryr seg. Men kan også bli litt mye av det.

Skrevet

Jeg skjønner veeeldig godt at det er frustrerende med en så innpåsliten svigermor, men har dessverre ingen råd til hvordan du skal få en slutt på det uten å ha mannen din sin forståelse... Bor dere veldig nært de? Hadde ikke vært en ide og kanskje komme seg litt lenger bort? Men det er jo ofte ikke bare å flytte heller da...

Skrevet

Det er greit at hun ringer og slik. Men bare det å redusere det hadde vært litt bedre :)

Vi bor ca 1 mil fra hverandre, så desverre ikke såå enkelt :-/

Æsj, hjelper nesten ikke hvor vi bor uansett jo.. Var på ferie i sommer, 140 mil unna. Enda DA presterte hun å ringe 15 ganger på en dag!!!!

Mannen min har ikke så my forståelse. Han tror visst dette er helt normalt.

Kan også bli litt mye når man er gravid og hormonene bruser :)

Skrevet

fortsatt litt vanskelig når hun ringer uansett...

Skrevet

Hadde blitt gal om jeg hadde en så masete svigermor.

Gubben din er sikkert vant med maset og tror det er normalt.

Aner ikke hva du kan gjøre, annet enn å snakke med mannen din - men tviler på at det går i gjennom.

Skrevet

Er han enebarn eller?:) Høres ut som hun har vanskelig for å slippe taket og la dere være litt i fred..

Har en bestemor som er sånn, mamma er enebarn og mormor er enke så hun har bare mamma og oss 3 barnebarna.. hun besøker mamma nesten hver dag, ringer henne flere ganger til dagen, besøker også meg og min familie hver uke, av og til flere ganger.. men det er nå godt hun bryr seg selv om det kan bli litt mye av og til:)

Men skjønner at det kan bli slitsomt.. pleier bare la være å ta telefonen jeg hvis noen ringer hele tiden, sier jeg holdt på med noe annet e.l..

Skrevet

Gubben er veldig vant med det. Så han tror det er kjempe normalt.

Han er heller ei enebarn, men har en bror som er litt mindre.

Han bor heller ikke hjemme, men merk dere. Han blir like bombadert med meldinger, telefon oppringninger som gubben.

Får vell bare slite meg igjennom et helt liv med svigermor ved min side :-/

Huff, nei, den var slem.

HI

Skrevet

Nei, som jeg skrev ovenfor her, så har han en bror som er mindre enn seg. Han blir også lik bombadert med oppringninger og meldinger.

Lurer på om dama i det hele tatt gjør noe annet om dagene, enn å ringe og skrive meldinger? Dagen må jo gå bort i å bare gjøre det :P

Bestemødre er sjeldent bedre enn svigermødre :)

Godt å vite at hun setter pris på dere:) Men skjønner VELDIG godt at det er frustrerende med en bestemor på skuldern hele tiden :/

Har prøvd å la være å ta telefonen, men da kommer det tikkende inn meldinger. Får hun ikke tak i meg der. Så er skypen også et alternativ.

Svarer jeg ikke der, tror dere jaggu meg ikke hun kommer OVER HOS OSS?!!

Hjelper ikke å låse døren. Hun er jaggu meg å pekker på vinduet. :S

Skrevet

Hørtes veldig slitsomt ut:/ Bestemora mi var sånn før, men har blitt litt bedre etter jeg fikk egen familie og flyttet 1 mil unna (bodde i samme nabolag før). Trodde jeg skulle klikke slik hun holdt på før, hun kom også å banket på døra dersom jeg ikke svarte telefonen da.. hun orker ikke det når jeg bor en mil unna.. men din svigermor bor jo ikke i nabohuset heller akkurat..

Sånne folk forstår ikke selv at de kan bli slitsomme heller, og tar ofte ikke et hint:/ Eneste som hjelper er å prøve å unngå dem litt, men det er jo ikke lett!

Hilsen meg som skrev over her.

Skrevet

Oj, i samme nabolag også ja :/

Så bra at det er blitt litt bedre nå da :) Blir slitsomt i lengden :-/

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...