Gjest Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Jeg tror jeg har ett problem.. Har så lite melk nå at det kun rekker til annenhvert måltid til datteren min på 1 mnd.. Hun spiser hver 3 time, så spiser hun klokken 12, så har ikke jeg nok melk til henne før rundt 6.. Så jeg har lurt litt på dette med morsmelkerstatning.. Skal jeg kutte helt ut morsmelk, og gi bare erstatning, eller gi annenhver morsmelk og morsmelkerstatning? Hva er ulempene dersom jeg gir morsmelk ett måltid, og erstatning det andre?
♥♥♥ Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 har ingen erfaring selv, men tror ikke det er noen ulemper med at dattera di får mm og mme annenhvert måltid. er jo flott at du har mm til annenhvert måltid. mm annenhvert måltid er bedre enn ikke noe mm
Gjest ->>- Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Aller helst skal du amme henne først og så gi erstatning etterpå. I ett og samme måltid, altså. For å stimulere/øke egen melkeproduksjon og få i henne mest mulig morsmelk. Om det blir pesete, gir du annet hvert måltid. Problemet med dette er at du lurer kroppen din til å tro at hun spiser sjeldnere enn hun gjør, og produksjonen din vil dermed ikke øke i takt med behovet. Å kutte helt ut ammingen for å gi tillegg er dumt, dersom du i utgangspunktet trives greit med å amme. Morsmelk har en del positive egenskaper man ikke har fått til å gjenskape i erstatning (antistoffer etc).
ღBellღ&gulletღ Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Enig med pila. Samt drikk mye kamillete, helst 2 liter eller mer. De viktigste stoffene får barnet de første 3 måndene. Jeg kjempet meg igjennom i tillegg til lite mm hadde jeg en med brystvegring. Men jeg fikk god hjelp på ammepol på sykehuset og gikk der i nesten 4 månder. Der fikk jeg også kurer med afipran (kvalmestillende på resept) men jeg fikk faktisk opp melkeprodksjonen som er en bivirkning av dette medikamentet. Jeg ville prøvd for all det er vært, før jeg gikk over til mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå