Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Jeg tror jeg har ett problem.. Har så lite melk nå at det kun rekker til annenhvert måltid til datteren min på 1 mnd.. Hun spiser hver 3 time, så spiser hun klokken 12, så har ikke jeg nok melk til henne før rundt 6.. Så jeg har lurt litt på dette med morsmelkerstatning.. Skal jeg kutte helt ut morsmelk, og gi bare erstatning, eller gi annenhver morsmelk og morsmelkerstatning? Hva er ulempene dersom jeg gir morsmelk ett måltid, og erstatning det andre?
2 små og en undulat Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 Først vil jeg råde deg til å gjøre det du mener er best for deg og din baby:) Det beste for å opprettholde melkeproduksjonen er nok om du gir pupp til hvert måltid, men supplerer med MME. Dersom du gir pupp annenhvert måltid vil melkeproduksjonen gå ned som igjen vil resultere i at du får for lite melk til de gangene du ammer. Det er viktig å amme ofte og lenge for å opprettholde melkeproduksjonen, men det er ikke alltid det hjelper, noen ganger sier det bare stopp.. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Du bør amme så mye som mulig så lenge hun vil. Hvis hun tar flaske, kan det hende du slapper av mer, fordi du vet hun får nok mat, og da får du kanskje mer melk? Sånt har skjedd før. Men ikke gi henne for stort hull i smokken.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 hva med å pumpe brystet dattra di drikker fra til det er helt tomt om hun ikke tømmer det selv?slik vil melkprodukjsonen ta seg sakte men sikkert opp.kanskje skulle du lagt henne til brystet enda oftere for en periode,annenhver time om hun vil? dette er noe du må finne ut selv.vil du slutte å amme?tror du må gjøre det som blir minst stress for deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå