Gå til innhold

Setter dere av tid til alenetid sammen med et av barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er viktig og ser hvor mye den ene ungen koser seg når han får tid alene med bare meg eller pappaen sin. Jeg ser at det styrker de, de får ubetinget oppmerksomhet og hele barnet fryder seg over alenetiden. Da eldste var nybakt storebror var effekten merkbar, han var roligere og mer harmonisk når han var alene med en forelder enn når lillebroren var tilstede (og stjal oppmerksomhet). Alenetiden kan ikke overvurderes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg i at alenetiden ikke kan overvurderes. Eldste og jeg tar oss en tur på kino av og til, bare vi to, og det er så koselig.

Skrevet

Ja vi prøver på det så ofte vi kan, det er kjempeviktig. Merker det når man bare har en av dem synes jeg, det er jo så korselig også ;)

Skrevet

Ja, har en del av det med begge de 2 store. Mini faar det jo automatisk da han er hjemme mens de 2 andre er paa skolen.

Mannen har ogsaa en del alenetid med de 2 store, ikke fullt saa masse med mini.

Vi proever ogsaa aa gjoere ting sammen med de 2 store uten mini for han tar masse oppmerksomhet naar vi gjoer noe alle 5 ettersom han maa passes paa konstant.

Skrevet

Ja, prøver å ta med eldstemann på litt mamma/sønn ting. Det kan være kinotur, avsted å handle nye klær, ut å spise, leke ute, gå en tur, pusle med puslespill, lese bøker osv osv.. Og han setter kjempe stor pris på det.

Skrevet

Ja vi gjør det. Det er veldig koselig. Og tror det er veldig viktig for barna, og vil være veldig viktig for barna også i åra som kommer framover:)

Skrevet

vi prøver så godt vi kan,hvis en av oss skal på butikken,har de hver sin gang på å være med,mens den andre er hjemme sammens med en av oss og koser seg,samt storebror får nå være opp 30-60min lengere enn lillebror når det er leggetid,og det synes han er stas =)

Skrevet

Ja,så ofte som råd.Spes med den største, sidan me har ein funksjonshemma gutt som tar all tid i hverdagen. Er på kino ca kvar 14 dag,spille spill om kvelden før ho legger seg.Om 3 veker skal me på jentetur ti Oslo på Disney on ice.Skal ta buss og sove på hotell. Me stor gleder oss begge 2.Dette er 3 året me gjer dette. Føler alltid at eg her for lite tid til ho,men...

Skrevet

Med 4 unger så synst eg det er vanskeleg å få aleinetid med ein og ein unge.

Prøver då heller å skape god stemning og "kvalitetstid" sammen.

Men ein liten prat på sengekanten og sånt får ein da til. Små drypp her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...