Gå til innhold

Andre som IKKE vil vite kjønnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for at kjønnet skal være hemmelig for oss og alle andre fram til fødselen er overstått, men jeg skjønner at dette er svært uvanlig og noe jeg må forsvare og begrunne når folk spør.

Er vi virkelig de eneste som ikke vil vite kjønnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ikke vite heller..

viste det 1 gang men føler ikke for å vite det nå!

blir en hyggelig overaskelse!!

Skrevet

Hadde tenkt å ikke vite, men med en slik nysgjerrig og utålmodig sjel som meg så funket det dårlig. Måtte gi tapt til slutt;)

Skrevet

Vi ville ikke vite det med førstemann, og vet det heller ikke denne gangen. Det er jo så utrolig SPENNENDE å ikke vite:-)

Får mange merkelige kommentarer..."herregud, jeg skjøøønner ikke at dere ikke vil vite det!?!?" Som om vi er helt merkelige liksom..

Verdt å vente på mener nå jeg;-)

Skrevet

Jeg visste kjønnet når jeg ventet nr 1. Men denne gangen skal jeg vente til fødselen:)

Skrevet

Med førstemann var planen min å ikke få vite kjønn på ordinær UL. Jeg trodde jeg kunne vente til neste UL, men det vare bare én UL sa jordmor siden alt var bra. Da kunne jeg ikke dy meg. Magefølelsen min hadde rett om gutt. Denne gang, med nr 2, valgte jeg å ikke få vite kjønn på UL, men mannen ville vite og fikk lov å til det. Så han (eller svigers) KAN forsnakke seg :-) eller jeg KAN ombestemme meg senere :-).

Magefølelsen denne gang sier også gutt. Svangerskapene har hittil vært veldig like, nesten identiske

Skrevet

Vi ville ikke vite kjønn med førstemann. Denne gangen er det litt hipp som happ for meg, men mannen min vil ikke vite, så da blir det nok at vi venter.

Vi får også en del rare reaksjoner på det. Min beste venninne mente vi har helt crazy. Jeg har en følelse av at dette er en gutt (var helt sikker på jente forrige gang, og fikk rett), men mannen min tror det er en jente. Vi får bare vente og se.

Skrevet

Vi vet heller ikke kjønnet. Syns det er veldig spennende å ikke vite! Veldig nysgjerrig på å se hvem som kommer ut :) Har fått mange kommentarer som at vi er kjempe kjedelige som ikke vil vite det, og at det hadde jo vært myye mer praktisk å vite hva det var mtp klær og utstyr. Jeg syns tvert imot at det er kjedelig å VITE kjønnet jeg. Og det praktiske syns jeg bare er et luksusproblem. Man kan jo ikke kjøpe inn store mengder klær i de minste str uansett. For det vokser de ut av og man får jo gaver også. Vil også ha endel nøytralt da dette er første barnet vårt. Og vi vet jo ikke hva vi får neste gang..

Nei, jeg bryr meg ikke noe om hva folk syns!! Det er vår avgjørelse.

Syns det er veldig moro å ikke vite kjønnet jeg. (selvom jeg blir veldig nysgjerrig innimellom ;)

Skrevet

Enig! Dette med et det er "så praktisk" er bare bull-shitt. Det meste kan ordnes i forkant uansett, og jeg har aldri vært tilhenger av at jenter bare skal ha rosa og gutter bare blått. Jeg har småhandlet litt allerede, og det er mye søtt i off white, grønt, grått og beige ;-)

En fødselslege jeg snakket med sa at par som ikke vet kjønnet ofte har en enda større fødselsopplevelse enn de som vet hva de får.

Skrevet

Vi vil heller ikke vite det. :) Spennende å vente syns jeg...og det er jo ikke snakk om å vente så utrolig mange mnder heller.

Skal kjøpe nøytrale farger til den lille, trenger jo ikke rosa eller blått.. ;)

Skrevet

Vi venter førstmann, og vi har bestemt oss for å ikke vite hva det blir. Tenk så spennende:)

Skrevet

Vi visste det første gangen, men valgte å ikke vite det denne gangen. Så jeg er utrolig spent på hvem som skjuler seg inni her.. Men det vil tiden vise!

Skrevet

Vi visste ikke kjønnet på nr 1,men på nr 2.

Nå venter vi nr 3,og har lyst til å vente til h*n kommer før vi ser hva det er.

Er jo veldig spennende da!

Skrevet

Vi visste at 1.mann var en gutt, jeg har alltid har en merkelig følelse på at første gang skulle jeg ha gutt, og pappaen "bestilte" en storebror ;) på UL var det ingen tvil,og det var gøy å få vite =) denne gangen tenker vi som så at nå har vi prøvd det, og så kan vi prøve en gang uten å vite ;D er veldig usikker denne gang, folk rundt er snodig sikre på at det blir jente, og de skal bare få fortsette å gjette tror jeg :) skal bli gøy å få seg en overraskelse ved fødsel :D

Skrevet

Jeg har ikke vist om kjønnet på nr. 1 og 2 og valgte derfor også denne gangen og ikke vite hva det er. Jeg synes det blir så spennende å vente. Angrer ikke et sekund på min avgjørelse. Er nå 25 uker på vei og skal derfor mest sannsynlig ikke på flere ultralyder.

Flott å høre at det er flere som ikke vet.

Skrevet

vi skal heller ikke vite det :) Har ftt noen merkelige kommentarer som "hvorfor det" med et rart blik....åååh, kan de ikke bare klabbe igjen å si noe som "ååå, så spennende" heller?

Det er jo så spennende :)

Skrevet

dere er ikke de eneste! vi vil heller ikke vite=)

mange som ikke skjønner hvorfor, siden de synes det er så praktisk og alt det der...

Men vi synes det virker som en del av sjarmen å ikke vite:)) spennende!

Skrevet

Vi vil gjerne vite kjønnet - vi er nysgjerrige og synes barnet i magen får litt mer personlighet hvis vi vet det, så vi håper det vil vises. Så kan vi snakke om "ham" eller "henne" i stedet for "det". :-)

Men jeg har kjent flere som ønsket seg en overraskelse i stedet, og kan ikke skjønne hvorfor dere som ikke vil vite skulle behøve å forsvare eller begrunne noe - det ene ønsket er da vel ikke "riktigere" enn det andre!

Skrevet

Vi ønsker også å vente til fødselen for å få vite kjønnet:) Syns det er utrolig spennende :o) Vi venter vår første..

Har fått kommentarer om at det er rart vi klarer å vente, men vi syns faktisk det er mer spennende.

Skrevet

er gravid med barn nr. 4. 2 jenter ( 19 og 17)som vi ikke ville vite hva var. Gutt 7 som vi ville vite, men nå vil vi ikke vite. Det er det samme hva som kommer. Håper bare alt er bra med den lille som ventes i mai.

Tove72 fra Tromsø

Skrevet

her visste vi det med nr 1 men ikke nå:) spennende..

Skrevet

Fint å vite at vi ikke er de eneste - forstår ikke helt disse som er så opptatt av kjønnet, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...