* 5 om dagen * Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 vi har aldri vært der før,så kan dere anbefale plass og hotell? hvordan er prisene der nede, og maten.....aktiviteter?
<3 Legoland <3 Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har ikke vært der selv. Men noen gode venner har vært der. De sier Billigt, bra mat, og masse aktiviteta viss du vill... Men noen av de ble dårlig. Ta med Idoform!! (http://www.idoform.no/)
* 5 om dagen * Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2009 vi tåler jo maten på gran canaria greit, og da tror jeg det skulle gå greit nede i egypt også...hehe...ser mere ordentlig ut der,enn på GC,men det er jo så mange hoteller å velge imellom. vi kunne tenkt oss å være nær stranden...
<3 Legoland <3 Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 De jeg snakker om ble ikke dårlig på Gran Canaria. Men ble kjempe dårlig i Egypt.... Hør med et reisebyrå ang hotel og bosted God tur
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Ja, det vet du vel at jeg har vært Men vettu, jeg vet ikke om jeg ville dratt tilbake...hvertfall ikke med unger (nå var vi uten da, så gikk jo fint) Kjempegøy å snorkle, ri kameler (om du lukker øya for at de blir mishandlet), kjøre atv osv osv... vi var 1 dag utenfor hotellet for oss selv, og det var et mas uten like...kunne ikke gå 2 meter uten at noen kom opp og sperra veien for oss, prata og kjabba. Guiden sa at egypterene er såååå vennlige, men eneste grunnen til at de er vennlige er for at de skal tjene penger.... Stranda var stappfull av italienere, som IKKE forstår at de må ta litt hensyn når de er på ferie... men dette var en klippestrand da, kan hende det er enklere på en sandstrand... Vi var forresten i Sharm El Sheik
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 og jo: maten var god Vi spiste og drakk alt, og ble ikke dårlige. Guiden sa (og det sto overalt på hotellet) at man IKKE skulle drikke iskalde drikker de første dagene, fordi det var det magen reagerte på... "Dere tror det er maten, men det er kulda på det dere drikker som gjør det" sa guiden. Og prisene er billige, om man gidder å prute. Man "må" jo prute, ellers blir det fryktelig dyrt der om noen år
* 5 om dagen * Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2009 hmm...sier du det ja... uff,høres masete ut... tror vi må sjekke det ut litt ja..hehe..
Blopp1 Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Helt annen bakterie-flora i egypt enn på Gran Canaria,så jeg tror ikke du kan sammenligne de to. Alle jeg kjenner,som har vært i egypt,har blitt dårlige av maten...........vi droppa å reise dit,for tar ikke sjansen på å bli syke. Så vi reiser til Kanariøyene..............
Turtelduen Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 Hehe, ble ikke dårlig på gran canaria derfor ikke dårlig i egypt?. Litt naiv. Sorry. ;-) Men egypt blir en spesielt dårlig om en ikke spriter hendene masse og passer generelt på hygienen. Pga folk tørker seg i rompa etter bæsj med hendene og det bare fins papirpenger som er de bakteriebombene! Ikke meninga å være så brutal. Men det er faktisk utrolig forskjell på gran canaria og egypt... Vi tok magesykevaksine da vi skulle dra, drikkevaksine, og klarte å være friske. Passet veldig på hygienen. Mange som ble syke. Da vi var på info møte fikk vi beskjed om at norske magesyke medisiner kunne vi bare kaste. De egyptiske var laget for egyptisk bakterier, og funket. Men ellers så likte jeg meg veldig på Hurghada. Ble til slutt kjeftet på at en selger fordi vi var så overlegne. Men vi orket ikke å prate med alle som kom bort for å selge, vi var to jenter og syns det var så kjipt... Men husker jeg der og da syns det ikke var så ille... Men lykke til og god tur! Kjempe deilig er det!
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Jeg kommer aldri til å reise til Egypt med barn pga alle bakteriene der. Jeg blir ofte dårlig i magen når jeg er i andre land, men ikke på langt nær sånn som jeg ble i Egypt begge de to gangene jeg har vært der, den ene gangen satt det igjen et par uker etter jeg kom hjem også. Og vi vasket hender og spritet dem ofte! Gressplenene på hotellområdene ol ser veldig fine ut, men vi fikk beskjed om at de ofte blir vannet med silt kloakkvann pga mangelen på ferskvann, så jeg ville aldri latt barna leke på eller i nærheten av gresset. Som noen andre har vært inne på, så har de bare papirpenger der og de er tykke og seige av møkk, rett og slett ufyselige å ta i. Selgerene var innpåslitne, men i Sharm el Sheik og El Gouna som jeg har vært i, syns jeg egentlig ikke de var verre enn andre "sydenland" jeg har vært i. Overse dem hvis du ikke skal ha noe spesielt, så er det greit. Vi var på en tur til Kairo og hvis dere reiser dit eller til andre steder utenfor turiststedene, så anbefaler jeg deg å ha på deg klær som er bortimot heldekkende. Jeg hadde på meg en topp som var litt utringet (ikke på noen måte uanstendig i Norge eller andre vestlige land, men uanstendig i Egypt) og fikk ubehagelige kommentarer og blikk på et marked vi var på. Det beste med Egypt var koralrevene man kan snorkle og dykke ved! I Sharm kunne vi svømme rett ut fra stranda til noen små rev og se mye fantastiske fisker der. Vi bodde rett ved en sandstrand, men vet at i andre deler av Sharm er det ikke sandstrender, men bare koralrev og det egner seg ikke så godt med barn. I El Gouna var stranda håpløs. Det var sandstrand, men det var håpløst langgrunt, vi vasset et par hundre meter ut fra stranda og fortsatt rakk det oss bare til knærne, da ga vi opp og badet bare i bassenget, bortsett fra når vi var på dykketurer. Alt i alt vil jeg uten tvil anbefale dere et annet sted med barn, men hvis dere skal reise uten barn og liker å snorkle/dykke, så ville jeg reist til Sharm el Sheik.
kinderegget Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Vi var der for et par år siden, og har bestemt oss for aldri å tilbake til det landet. Vi var i Hurghada. påtrengende selgere overalt hvor vi gikk, og alle ble helt besatt av vår lyse datter, tok på henne hele tida og var ekle. Spurte om de kunne kjøpe henne å slikt. Vi ble også dårlige i magen. Og på hvert gatehjørne i Hurghada står det bevæpnet vakter med maskingevær, det er nok en grunn til at de står der, så vi følte oss ikke trygge....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 Vi var der i nov 09, med 2 små barn og vi ble litt dårlige alle mann. Lillebror og pappa var dårlige i magen en liten stund etter hjemkomst også, men ikke med vondt. Kommer til å reise tilbake=) Vi tok drikkevaksine før avreise, men fikk medisiner der nede på apoteket som fungerte mye bedre. Supert sted å være, vi var i Naama Bay, sharm el sheikh, ingen innpå slitne selgere, deilig vær og temp, all inclusive (supert) men desverre et LASS russere som ikke kunne oppføre seg normalt! De var uhøflige og frekke, så og si samtlige =)
neste*gang Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 Enig med mange andre her... jeg har vært utallige plasser i syden og utenfor syden og spist mye rart uten å bli syk i Egypt var jeg syk hele tiden.. og det er sant med kaldt vann IKKE drikk det drikk lunket vann så blir du ikke dårlig i magen... og det er sant med mas så fort du kommer ut fra hotellområdet.. + maskingevær på rekke og rad... og det er sant med italienere... MEN hvis du reiser til et reisemål der du har alt innenfor hotellområdet og baserer oppholdet på å være der og bade og spise osv... og ikke se noe som helst annet i Egypt.. så er varmen verdt det..
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 Jeg har vært i Egypt mange ganger,medog uten barn i flere aldre, og mange forskjellige mennesker. Aldri vært syk, ingen jeg har reist med har blitt syke og vi har hatt det flott. Har reist rundt i Egypt, spist alt mulig,kun sørget for å desinfisere hender før måltider. Jeg elsker Egypt og reiser definitivt tilbake
Elin snart mamma til 3 Skrevet 1. januar 2010 #16 Skrevet 1. januar 2010 vi var i Hurgada nå i desember. ville vel ikke dratt dit igjen , men har vært i sharm el sheik før å var storfornøyd der Må si at det var hotellet vårt som ødela hele ferie opplevelse i Hurgada. Gateselgere overlever man lett bare man tar det med et smil
snart mor til 3 små Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 Anbefaler Sharm el sheik.. Styr unna hurghada. (Viktig:) )Vi har alltid bodd på marriott sitt hotell i naama bay, og har vært storfornøyd. Anbefaler å finne et av hotellene som ligger langs strandpromenaden i naama bay, de ligger så og si rett på stranden, med egne private strender på rekke og rad.. Er verdt de ekstra kronene for å bo såpass nær stranden, og som ligger i gåavstand til naama bay.(som er turistområdet i sharm). Er massevis av ting å finne på.. Ridning på hester og kameler, besøke beduiner i ørknen, besøke kairo, dra ut på snorkeltur i båt, masse vannaktiviteter, besøke gamlebyen, vannparker osv. Ingen hemmelighet at det er fort gjort å bli dårlig i magen, men ha noen magesyketabletter klare. (helst kjøpt der nede som ei annen her sier). Jeg vil også til Egypt!!! Helt fantastisk sted..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå