Gå til innhold

Slutt å klag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så oppgitt og irritert på folk som klager over graviditeten hele forbanna tida! "uff,trodde jeg ikke skulle være kvalm lenger jeg", også er du bare 14 uker på vei? faen det finnes værre ting! tenk på de stakkarne som går med bekkenløsning fra uke 14!! DE har noe å klage over!!!

Herregud, å være kvalm må da for søren meg være verdt det? jeg sliter som et helvete meg eksem som klør og klør og klør.. klør meg til blods og er sår over hele kroppen! men som jeg sier: blir bedre i april når lillegutt kommer ut.. det er ikke så mange månedene av livet,så hvorfor klage på kvalmen,kløen og humøret?

Det dummeste jeg hører er folk som klager på at "å nei jeg er så grinete om dagen". Herregud hva hadde du forventa da? hormoner gjør noe med deg!

aaah, måtte bare få ut litt damp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ENIG!!!!

Blir helt matt. Spesielt når man kjenner til folk som har prøvd i år og dag på dette, og enda ikke har fått det til, så sitter det noen mennesker rundt om kring og klager på graviditeten. ARGH

Skrevet

hehe jada jeg vet jeg klager EvaAnnie:) .. men ikke på sånne filleting som å være kvalm og at de er så grinete og sippete om dagen og div... dessuten syns jeg de som har kommet over i slutten av andre og begynnelsen av 3.trimester har lov til å klage litt. Det me bekkenløsning og ryggplager syns jeg folk har lov til å klage litt på.

det er den konstante sutringa på at "uff det er synd på meg som er så kvalm" jeg blir irritert på!

Faen de er da ikke alene om å ha dager hvor alt er tungt og slitsomt og kanskje tilogmed litt kjipt, men ikke alle føler for å skrive egne innlegg på trimester sidene der de sutrer over kvalmen og humøret sitt.. Det er normalt, DEAL WITH IT!

Skrevet

Tar poenget ditt, men på den annen side, må det faktisk være lov til å klage litt på disse sidene. Jeg har gjort det i et innlegg her, istedenfor å klage til samboeren min, noe jeg synest er verre, blir sikkert nok for mennene i løpet av 9 mnd.

Å være kvalm er faktisk noe av det verste som finnes. Har i perioder vært så dårlig denne gangen, at jeg mistet alt som heter livskvalitet og livsgnist. Er vanligvis en veldig aktiv jente som "aldri" kan sitte i ro, og alltid må finne på ting. Når jeg da blir redusert til en som bare kan sitte i en stol, og hverken ta meg av mann, barn, hus eller jobb, så JA, da gjør det noe med meg.

Har ikke sagt at det er synd på meg, og tenker at det kommer noe godt ut av det, men hjelper liksom ikke der og da.

Du kan jo bare la vær å lese de innleggene, og dessuten så klager du jo selv nå ja. He, he:-) Godt nyttår til deg!

Skrevet

kanskje litt missvisende overskrift..

poenget mitt var det med klaging på småting, slik som kvalmen og hormonene.. tro meg, jeg VET det er forferdelig å være kvalm og ser den, men da kan folk klage på sider som dette, ikke spre det utover trimester sidene! Er så mange av dem!

som jeg skrev så har folk lov til å klage litt,selvfølgelig, hvem gjør ikke det? men det finnes visse grenser! og om hva! jeg har full forståelse for de som klager over bekkenløsning(håper jeg slipper dette!!) og ryggproblemer og div andre plager, med måte, men når folk klager over at de er så hormonelle for tida, ærlig talt, hva hadde de forventet seg? det er da normalt og ingenting å gjøre noe med!

klag alt dere vil, bare spar trimester sidene for slikt!

og ja jeg vet jeg klager; men som innlegget egentlig skulle hett: Slutt å klag over småting i svangerskapet!

Skrevet

Du er jo ikke hakket bedre du da, du har jo til og med laget et eget klageinnlegg over at andre klager.

Ps, hvordan kan du si at det er filleting å være kvalm? Sikkert mange som har det ordentlig ille med kvalme i svangerskap, med sykehusinnleggelser og alt mulig.

Skrevet

det må da være lov å klage over kvalmen. selvfølgelig er det verdt det! ellers hadde ikke vi blitt gravide eller i verste fall tatt abort! men jeg ønsker meg da dette barnet, ønsket blir ikke mindre av at jeg er kvalm. MEN jeg må få syte over det ;) for det er FORFERDELIG synes jeg!

Skrevet

hadde du sett hva jeg skrev i forrige innlegg så.. jeg skrev at overskriften er feil og at det er helt greit å klage, men kvalmen er faktisk bare en filleting sammenlignet med alt det andre som kan være skikkelig forferdelig! Kvalmen og klaging over hormoner er filleting for min del! DESSUTEN er dette en krangleside så jeg kan da vel starte diskusjoner om hva søren jeg vil? jeg kan ha mine egne meninger jeg å som alle andre!

Skrevet

jepp det skal du få lov til, og jeg sier MINE meninger! greit nok at kvalmen er en filleting i følge deg. men i følge meg er det ikke det, fordi det er det eneste jeg har opplevd kan man si :) så jeg håper den snart går over.

Skrevet

jeg skjønner det er fælt,som jeg skrev lenger opp så vet jeg at det er helt grusomt! poenget mitt var at det går ann å klage og div her inne i steden for at omtrent hver side på trimestersidene inneholder innlegg hvor folk sutrer over at de er kvalme!

nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er men det gir seg vel som regel rundt uke 14-15. det hang i litt ekstra på meg, men er helt borte nå i uke 25.

lykke til,den forsvinner nok snart!

Skrevet

den går vekk nå litt etter litt... er nok bare snart i uke 7, så ser nok for meg at den kommer til å vare litt til. og det er helt greit, men forferdelig når jeg ikke fungerer her hjemme! ikke orker jeg å rydde eller noe... det går jo ut over datteren vår og :) flaks at jeg har min samboer hjemme i hvertfall 2 uker til!!!!!

Skrevet

Når jeg gikk med nr 2 var jeg kvalm nesten til 7.mnd. Omgangssyke-kvalm hver eneste dag. Etter fullført svangerskap, fødsel og ammeperiode så jeg ut som et skjelett. Jeg hadde god grunn til å klage, men tror ikke jeg gjorde det. Men hvis jeg hadde ønsket det så hadde det jammen vært helt greit.

Gjest Tutta, med nr tre i magen!
Skrevet

Der er det jo store variasjoner da! 1. gang spydde jeg hver morgen fra ca uke 5 til dagen han ble født. Men ellers var jeg bare småkvalm så det var til å leve med. 2. gang fant jeg ut at jeg var gravid fordi jeg begynte å spy, og da spydde jeg døgnet rundt til han ble født.. Helt forferdelig, men en positiv side fantes det jo -minimal vektøkning! (Og jeg fødte en gutt på 4,3 kilo, så han fikk nok næring!) Nå er jeg i 8. uke, og har enda ikke spydd! Bare litt småuggen innimellom! Syns det er helt fantastisk, men greier liksom ikke forstå at jeg faktisk er gravid! Kanskje kommer det ei jente i år?!

Skrevet

Hehe enig der ja...

Var kvalm 9 mnd i strekk og har slitt med bekkenløsning de 2-3 siste graviditetene i 9 mnd..

Men på en annen side, så nyter jeg graviditeten... Tenk på de stakkars slitere som har problemer med å få barn eller ikke kan få barn....

Vi skal være heldige vi som kan bli gravid, så nyt den så lenge den varer... :-))

• 3 uker senere...
Skrevet

Whatever. Det er ikke mulig å måle "smerte". Etter min mening ikke mulig å si at det er greit å klage over noe, men ikke noe annet. Jeg vet ikke hvor kvalm du har vært, men kvalmen min har ødeliagt livet mitt i perioder like mye som en som er sykemeldt pga bekkenløsning. Jeg kunne ikke bevege meg rundt i huset. Og jeg er nå i uke 18 og det har ikke gitt seg helt ennå. Er heldigvis ikke sykemeldt lenger.

Så kom ikke her og si at kvalme er en filleting.

Skrevet

Dessuten så må det jo være greit å "klage" om dette på trimester-sidene. Det er jo der man møter folk som er i samme båt, som kan svare på spørsmål om ting de opplever akkurat "nå". Er det ikke det som er litt av poenget med de debattene? Eller hva er egentlig trimester-debattene til, i følge deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...