Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har kjøpt tre kalkunfileter (med det ene beinet på). Kalkun skal jo stekes ca 30 min per kg. Men nå er den minste 1,5 kg, og den største 2,5 kg. Skal steke de i stekepose. Hvor lenge hadde dere latt de stå i ovnen og på hvor mange grader?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 Du burde ha steketerometer i begge, og sjekke temp. Så tar du den minste ut først.............
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 Men det kan vel ikke bli tørt når det står i stekepose hvor det blir mye sjy? Så om det står litt lenge så gjør det kanskje ikke noe? HI
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Jeg svarte deg i sted... ..huff.. jeg aner ikke.. Søk litt på google... se om du får treff på det. Lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 Det er klart det minste blir for mye stekt hvis du steker dem like lenge!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Nei, det er ikke klart det. For ting blir ikke like tørt når det ligger i stekepose. Og kjøtt kan også langstekes og da kan det stå inne hele dagen enten det er så eller så stort. Så derfor spurte jeg om noen hadde erfaring med det. HI
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #7 Skrevet 31. desember 2009 Dessuten står det jo på pakka alle pakkene at de skal stå inne i ca 1,5 time. Uansett størrelsen på dem. Men da får jeg kanskje satse på at 1,5 time er nok på den største da.. Og at det går bra å ha den lille i ovnen samme tid. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå