Gå til innhold

går dere rundt juletreet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi gjør ikke det, merker jeg savner det og syntes det er dumt om den tradisjonen blir borte.

men ingen igjen som liker og synge.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde vi hatt plass nok til det , så ja! :) Vi har så liten stue at treet må stå i et hjørne ved spisestuebordet. Og det kunne blitt litt trangt :o)

Skrevet

Nei, treet vårt står i et hjørne, så det går uansett ikke å gå rundt det :)

Skrevet

Vi går rundt juletreet.

Kan dere ikke sette på ei juleplate, hvis det ingen liker å synge høyt?

Skrevet

Vi gjør det ikke, jeg syns det er helt grusomt å gå rundt juletreet. Men det har nok noe med at jeg kastet opp ett år vi gjorde det hjemme, så etter det har jeg unngått det så mye som mulig. Blir kvalm bare jeg hører noen skal gå rundt juletreet.

Ungene maser heller ikke om å gå rundt juletreet, de gjør det når de er hos sine andre foreldre så de får gjort det.

Skrevet

Gutten min på snart tre begynte å mase om å gå rundt juletreet etter vi hadde pynta det på lille julaften. Hvor han har det ifra vet jeg ikke, han har aldri vært på juletrefest før, men kanskje de har gjort det i bh.

Jeg sa at når pakkene og spisebordet er borte, altså tidligst 1. juledag, kan vi kanskje dra fram treet på gulvet og gå rundt det.

1. juledag hadde han glemt det, men 2.juledag skulle vi til min mor og spise pinnekjøtt. Der har hun et lite "kjegletre" med små minilys på stående inne i gangen, og før jeg rakk å forstå hva som skjedde, hadde han hevet "treet" ut på gulvet, tatt tre runder rundt det, og selvfølgelig vaset seg grundig inn i ledningen og gått på trynet!

Jeg blir helt svett!

Skrevet

Vi går alltid rundt juletreet på julaften :). Både før og etter vi fikk barn. Er vokst opp med det. Godt å røre seg litt etter middagen. Og når alle har valgt en sang hver åpner vi pakkene. Synes det er en kjempekoslig tradisjon og 3-åringen vår elsker det!

Skrevet

Kun på juletrefest.

Hjemme har alltid treet stådd klint inn i et hjørne, aldri vært plass til å gå rundt. Kjenner egentlig ikke behovet heller.

Skrevet

Selvfølgelig! :D

Vi gjorde det med en gang det var ferdig pyntet, til barnas store glede! :)

Og så gjorde vi det etter gaveåpningen på julaften da.. :)

Her elsker barna (og mor) å synge høyt.. hihi.. :)

Skrevet

Vi går rundt juletreet... må trekke det frem for å få gjort det, fordi vi også har veldig liten plass.. så trekkes det inn igjen i hjørnet sitt etter at gavene er delt ut.... her er det bare jeg som synger, men barna kommer nok til å synge med når de blir litt større...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...