Gå til innhold

Dere dagmammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tar dere betalt? og er da mat og pleier inkludert eller må de ta med selv?

hva hadde dere av ting(tvillingvogn, spisestol osv) ?

gjerne legg til noe mer som jeg ikke har komt på og spørre om...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5000,- i mnd....men betaler skatt=)

barnet er hos meg fra 08.00-16.00...

han har med ett måltid selv, og får ett måltid hos meg.

bleier og skift må de ha med selv...våtservietter holder jeg.....

vi har kontrakt og "ordensregler" hvor lønn, åpningstider ol. er fastsatt. Har avtale om sykebarn..(dvs.. snørr tåler vi...feber, diare, øyekatar, vannkopper oppkast....da er de hjemme.... faktisk ikke alle som skjønner det av seg selv... 1feberfri dag hjemme før de kommer tilbake også....)

hva tilbyr jeg??

faste rutiner

har sangstund, spisestund... utelek, innelek.... tegner/maler...vi lager julepynt/påskepynt...gave til mor/far til morsdag og farsdag...

har en turdag i uken hvor vi drar til skog og mark... eller frognerpark..zoologisk museeum osv...

tar masse bilder som jeg legger over på cd for familien...som de får til jul/eller ved sommeravslutning=)

Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om rent praktisk hva man gjør ved sykdom...både ditt barns men også dagmammaens...

hadde spurt om hvilken hverdag barnet kommer til å få...(rutiner og "opplegg")

hvilken kvalifikasjoner og erfaring har hun...

dagmammaens hovedoppgave er å passe på at barnet er trygg, mett, varm og utvilt... men det er også viktig at dagmammaen fyller dagene til barnet med meningsfull aktivitet...(selvsagt også med frilek....) hvilken hverdag får barnet ditt??

still krav til henne....men vær forberedt at hun også stiller krav til dere=)

lykke til

Skrevet

har fire barn selv...men to er på skolen...så de er ikke en del av hverdagen til dagbarna mine

så jeg har to små barn i tillegg...en på 3 og en på 1

så passer jeg ett dagbarn i tillegg... når treåringen begynner i bhg så tar jeg nok ett dagbarn til... men ønsker ikke å ha flere en tre. (i bhg regner man også 3 småbarn pr voksen... først når barna blir 3 år så regner de 4 barn pr voksen.. så da blir det i samsvar med hva som er vanlig...vet de har fire barn i familiebhg...men da er minst to av barna over 3 år...)

glemte å si at jeg er utdannet lærer..og har også småbarnspedagogikk=)

Skrevet

ser jo helt at jeg har glemt å skrive at barnet trenger masse kos og kjærlighet også....da...selv om det er en selvfølge at barna får=)

Skrevet

Rettelse til deg, dagmamma:

Familiiebarnehager kan ha fire barn under 3 år ved enkel gruppe. (altså en voksen, pluss evnt 1,25 t pr barn/ uke ped), og evnt 5 barn dersom over halvparten av barna er over tre år. I familiebarnehager regnes barna som treåringer ut det barnehageåret de fyller 3..

Hilsen førskolelærer med egen familiebarnehage, dobbel gruppe.

Skrevet

hei hei dagmamma her...

er reglene endret i løpet av de siste 12 år? Bare lurer for jeg hadde min eldste sønn i familiebhg da han var liten og hun som drev den gruppa sa at de kun fikk ha fire barn??

hvordan starter man familiebhg?? kan man ha egne barn i sin familiebhg?? hadde vært stas å startet det på sikt.. må man fylle opp med så mange barn som det er plass til ..altså fire barn..og fem dersom halvparten er over 3?? hadde vært fint om førskolelærer svarer meg på dette altså=)=)=)

Skrevet

Reglene er endret, og er i stadig endring, ja.

Du kan ha egne barn i familiebarnehage, og får også statstilskudd for disse. Det eneste, er at egne barn ikke kan utgjøre mer enn halvparten av totalen barn. Så du kan faktisk ha to egne barn under tre år. Men dersom du har fra 0-3 år, så vil dette jo bare vare ett år. Du kan ikke starte opp mens du er i permisjon (pga mister foreldrepenger)..

Jeg ville ikke drøyd det om jeg var deg, for nå er det full dekning i så og si hele landet. Dersom det er samordnet opptak i kommunen, og denne er negativ til private, så vil kommunen kanskje ikke godta at du åpner (selvom det innebærer null risiko for kommunen), eller at de ikke lar deg få tilgang til barn slik at du må drifte i minus..

Fordelen med familiebarnehage NÅ, er jo at det er så fabrikk i flere av de store, og mye sykdom og fravær. Vi er så få at vi klarer å overholde vaskerutiner, selv utenom svineinfluensatider!!

Anbefaler det på det varmeste, men det er ingen dans på roser..

Skrevet

takk førskolelærer=)

skal virkelig sette meg inn i dette=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...