Gå til innhold

Anbefalinger 3.bilsete- gutt 2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har besafe izi combi. hodet er ca 3-4 cm over ryggen og selene vil nesten ikke sammen. Både ham og jeg får vondt av å feste de. (dette er en litt eldre modell besafe)

Han er litt over 15 kg, så ingen kraftplugg akkuart.

Hva anbefaler du som siste sete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax muti-tech, bakovervendt og forover til 25 kg=)

Skrevet

Britax Multitech har gjort det godt bakovervendt testet, men det burde IKKE brukes forovervendt. Det har gjort det elendig sikkerhetsmessig forovervendt testet.

Til en som bare er 2 år ville jeg nok kjøpt det setet uansett eller andre gode bakovervendte seter som går til 25kg.

Om du skal kjøpe forovervendt uansett er Britax KidFix et godt sete.

Limer også inn et svar jeg fikk på mail fra Trygg Trafikk vedrørende 3 punktssele vs 5 punktssele når barna sikres forovervendt.

"Dette er det delte meninger om, eller det er i hvert fall forskjellige ting som skjer ved en kollisjon. Når et barn sitter forovervendt i en kollisjon i trepunktsbelte, risikerer du at barnet ”vris” ut av selen og kastes fremover hvis det er lite og spinkelt eller hvis selen ikke sitter riktig. Små, tynne barn bør derfor ikke sitte i bilens trepunktsbelte fremovervendt. Hvis barnet sitter i en fempunkts-belte, risikerer du at nakken tar alvorlig skade fordi kroppen holdes hardt fast av setets integrerte belter, og nakken og hodet får hele belastningen når det kastes fremover. En fullvoksen rallykjører har en velutviklet nakke og et hode som bare er seks prosent av kroppen. Hos den treåring utgjør hodet nesten 20 prosent, og nakken er spinkel i forhold til belastningen den utsettes for.

Det beste er å la barnet sitte bakovervendt så lenge som mulig, helst til det er fire år gammelt, og deretter velge et sete som passer best i deres bil."

Skrevet

Sier meg enig i at Britax multi-tech kan være det riktige valget. Hadde kjøpt beltestol når han er gammel nok til å snus forovervendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...